Conversie popupstore fonQ: 1 op 4

Een op de vier bezoekers aan de popupstore van fonQ aan het Amsterdamse Sarphatipark verlaat de winkel met een cadeau.
Dat is een conversieratio waar webwinkels jaloers op zijn, maar die twee verschijningsvormen zijn niet helemaal vergelijkbaar. Bij een popupstore is een gevoel van urgentie, sfeer en persoonlijkheid te creëren.
Bovendien heeft fonQ zijn best gedaan om veel reuring te veroorzaken onder de beoogde doelgroepen. Er werden PR-events en workshops voor bloggers en winkelend publiek georganiseerd, zoals eerste hulp bij sinterklaasgedichten, een bloggersdiner, een workshop foodfotografie en een barista die koffiespecialiteiten bereidde. Allemaal aantrekkelijke lokkertjes waardoor de portemonnees makkelijker openvielen.
Een aardig inzicht voor marketingbaas Jemeriah Albinus was, dat winkelbezoekers aansloegen op de getoonde meubels. Daarvoor werden instore bestellingen gedaan bij de webwinkel.
De pop-up wordt bemand door 20 fonQ-medewerkers van de afdelingen marketing en category management. Functies die normaalgesproken geen direct klantcontact hebben.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Tunis
Heel erg leuk 1 op de 4 maar wat heeft het gekost (ROI) om die 1 op de 4 als klant te laten vertrekken?
Stefan
Bij elke beetje winkel in de retail ligt het conversiepercentage boven de 25%. Zo hoog is het dus helemaal niet.