-

Gaan native en geprogrammeerd samen?

Het lijken twee tegengestelde werelden: die van geprogrammeerde inkoop van advertenties en native advertising. Die laatste categorie moet immers zoveel mogelijk aansluiten op de vormgeving van de website.

Toch verwacht 42 procent van de Amerikaanse marketeers en mediabureaus dat zij native advertenties al op korte termijn via geprogrammeerde kanalen zullen inkopen. 79 procent verwacht dat binnen een jaar te doen.

Uiteraard moeten marketeers de kracht van beide opties kennen. Native advertising groeit in elk geval enorm. Veel adverteerders gebruiken native advertising voor branding (71 procent), een ander deel voor verkoop en conversie (65 procent). Native wordt ook breed toegepast, in games, in video en in mobiele toepassingen. Met deze enorme groei lijkt geprogrammeerde inkoop de meest logische weg.

Toch blijven er uitdagingen bestaan: het meten van resultaten wordt bij native als problematisch gezien, en de tijd en energie die erin moet worden gestoken ook. Het gebrek aan premiumaanbod en het niet goed kunnen afstemmen van campagnes op specifieke doelgroepen worden eveneens veel genoemd.

infographicweekly062714_621724

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond