-

Inzet van AI voor meer relevante gebruikerservaringen

Van het gebruik van data tot nepnieuws, als marketeers ervaren we een dalend consumentenvertrouwen. Terwijl opkomende technologieën juist kunnen helpen het vertrouwen te versterken. Uit de Global Client Survey die iProspect heeft uitgevoerd, is gebleken dat 60% van de marketeers gelooft dat artificiële intelligentie (AI) het consumentenvertrouwen kan doen stijgen, door het creëren van individueel relevante gebruikerservaringen. In dit artikel onderzoeken we hoe relevantie werkt in het huidige digitale landschap. 

Consumentenvertrouwen daalt 

Opkomende technologieën bieden constant nieuwe kansen voor ontwikkelingen en innovatie in iedere bedrijfssector. Wanneer het op vertrouwen van de gebruiker aankomt, is technologie echter een tweesnijdend zwaard. Hoewel de meerderheid van opkomende technologieën 'goede innovatie' is, zien we op sociaal niveau nog steeds een aanzienlijke kloof. Deze kloof wordt naast voortdurende ongelijkheid in toegang tot technologie op basis van sociaal-economische factoren, ook veroorzaakt door een dalend consumentenvertrouwen in ‘Big Tech’ en het gebruik van data. Alhoewel data voor marketeers vrijwel gelijk staan aan waarheid en dé oplossingen vormen voor iedere marketinguitdaging, zorgen nepnieuws, de aandachtseconomie en botfarms ervoor dat het voor merken steeds lastiger wordt door deze ruis van de digitale economie te navigeren.  

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!