Twitter advertising: drie nieuwe features

Twitter is een van de social media platformen dat continu inspeelt op de veranderingen in het social media landschap. Dat doen ze door hun advertising mogelijkheden continue te blijven ontwikkelen. Lees hieronder een update van de drie nieuwste features en hoe je ze het beste kunt inzetten.

  1. Twitter Publishing Network (TPN)

Omdat iedereen steeds meer mobile driven is, speelt Twitter hierop in door het Twitter Publishing Network aan te bieden. Dit is een platform wat de mogelijkheid biedt om Promoted Tweet campagnes ook buiten het Twitter platform te plaatsen in andere mobile apps. TPN wordt op dit moment uitgerold in Nederland. Wil je een van de eerste zijn om TPN te gebruiken? Dan is nu je kans!

* When to use?

  • KPI: Bereik binnen de juiste doelgroep
    Wanneer je doelgroep te vinden is in specifiek mobiele apps (zodat je hen boodschappen kan tonen tijdens een app bezoek)
  • KPI: Traffic genereren
    Wanneer je vanuit een mobile app traffic wilt genereren naar Twitter (en/of andere online kanalen) 
  1. Optimalisatie van Twitter Video Advertising

Video advertising wordt steeds meer toegepast op alle verschillende social kanalen. Platformen weerleggen hun focus van statische content naar dynamische content. Het pushen van video’s wordt dan ook gestimuleerd op Twitter. Dit type advertising is volledig geoptimaliseerd voor IOS en desktop door over te stappen naar autoplay. Dit houdt in dat de video zich automatisch afspeelt en je dus niet eerst hoeft te klikken.

Autoplay werd al eerder door Facebook geïntroduceerd. Wat vernieuwend is aan de Twitter Autoplay functie is dat een video alleen wordt gecharged voor een view wanneer deze voor drie seconden of langer voor 100 procent in beeld is. Bij Facebook betaal je ook views waarbij de video deels in beeld staat. Deze update zorgt voor meer bereik en significant lagere Cost Per View zonder dat het ten koste gaat van uitkijkgedrag.

Clipboard01

* When to use?

  • KPI: Videoviews
    Wanneer je videocontent wilt promoten op Twitter

Belangrijke note: Autoplay wordt relevant wanneer je video content binnen drie seconden engaging & relevant is voor je target audience.

  1. Engagement Remarketing

Het is vanaf nu mogelijk om Promoted Tweets te targeten op users die juist wel of niet hebben geïnteracteerd met een voorgaande Promoted (of organische) Tweet. Dit biedt veel potentie voor storytelling en mogelijkheden om van breed naar heel specifiek te werken met verschillende boodschappen, tweet formats en call to actions. Zo kan stapsgewijs vanuit bereik toegewerkt worden naar engagement en vervolgens website traffic, app downloads of conversies. 

TwitterBron: Twitter

* When to use?

  • KPI: Bereik, Engagement, Sales
    Wanneer je een campagne inzet met daarin een specifieke opbouw (bijvoorbeed touch-tell-sell)
    Wanneer je een cross mediale campagne wilt opvolgen op Twitter
  • KPI: Deelnames aan activatie
    Wanneer je een activatie inzet waarbij verschillende call-to-actions worden gestimuleerd
  • KPI: Engagement met de juiste doelgroep
    Wanneer je personen wilt opvolgen die hebben die interactie zijn aangegaan op basis van je content
CASE:

Hoe breng je de features Video Advertising & Engagement Remarketing in de praktijk? De volgende case die Your Social doet voor Interpolis geeft meer gevoel bij deze nieuwe features:

Volg Dolph Campagne

Op dit moment wordt een aantal van features toegepast bij de Interpolis Volg Dolph campagne om merkvoorkeur te vergroten en om meer klanten met interpolis te verbinden. De campagne gaat over een ervaren fotograaf die in 80 dagen langs de rand van Nederland wandelt. Om hem te kunnen volgen is een campagnewebsite ontwikkeld met zijn route en andere relevante content. Daarnaast worden er tijdens zijn reis verschillende video’s van hem gemaakt zodat iedereen hem kan volgen (ongeacht zijn huidige locatie).

Inzet van nieuwe features

Binnen deze campagne is dan ook de belangrijkste social advertising doelstelling dat de Volg Dolph video’s gezien worden door zoveel mogelijk mensen. Dan is het uiteraard een makkelijke keuze om aan te bevelen om in ieder geval Twitter als sociaal media kanaal in te zetten, gezien de optimalisatie van Twitter Video Advertising.

Daarnaast is de Volg Dolph campagne een campagne waar een specifieke opbouw in zit. Mensen die Dolph van begin tot eind bewust willen volgen, kunnen gebruik maken van de Volg Dolph website, de Volg Dolph Facebook, Interpolis Facebook of Interpolis Twitter.

Personen die dan wel onbewust, dan wel een duwtje in de rug nodig, om Dolph te volgen kunnen door engagement remarketing getriggerd worden. Zo kunnen we alle Twitteraars die video 1 hebben gezien, targeten bij de tweede video. Op deze wijze kunnen we de route van alle video’s afleggen. Meer kans op engagements, views, en most important of all: om de doelstelling te behalen!

Twitter 2

 

*) Bronnen: Twitter & Interpolis

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug