Sander Duivestein
  • Sander Duivestein

  • 18 artikelen
  • 1.613.043 views
  • 15 reacties

Sander Duivestein

Werkt bij
Sogeti
Functie
Trendwatcher Nieuwe Media
Twitter
@duivestein
Linkedin
http://nl.linkedin.com/in/sanderduives...

Sander Duivestein is trendwatcher en professioneel spreker op het gebied van nieuwe media. Hij is de co-auteur van de boeken Me The Media (over sociale media), Collaboration in the Cloud (over cloud computing) en The App Effect (over de mobiele revolutie). Aan het eind van dit jaar verschijnt een boek over Big Data. Momenteel werkt hij aan een onderzoek naar The Internet of Things met als specialisatie Wearable Computing en Robots.

Artikelen van Sander Duivestein

  • 31 maart 2016 08:00

De Bot Store van Facebook

Op 12 en 13 april vindt de jaarlijkse F8 conferentie van Facebook in San Francisco plaats. Twee dagen lang worden ontwikkelaars ondergedompeld in de wereld van Facebook. Kenners voorspellen dat dit jaar het congres in het teken zal staan van de lancering van een nieuw platform binnen Facebook Messenger, namelijk de mogelijkheid om geautomatiseerde contactpersonen oftewel bots aan de contactenlijst van je messenger client toe te voegen.

  • 19 augustus 2015 11:08

Bitcoin crisis: de dood of de gladiolen

De beurskoers van bitcoin is vannacht ingestort. En niet zo’n klein beetje ook. Tijd voor paniek? Niet echt. Emoties op de markt zorgen ervoor dat handelaren hun slag slaan. Wat is de situatie?

  • 22 januari 2015 08:25

Hoe werkt disruptie?

De reactie op de eerste scheurtjes in een businessmodel is er vaak een van overmoed en ontkenning: wij hebben altijd de hegemonie gehad dus waarom zou dit opeens veranderen? Maar voor je het weet is het te laat en stort een bedrijf ongewild maar onherroepelijk in de disruptiekloof.

  • 25 februari 2014 08:57

Introductie Auroracoin: ieder land zijn eigen cryptomunt?

Op 25 maart aanstaande krijgt IJsland een nieuwe munt. Naast de Kroon wordt de zogenaamde Auroracoin (AUR) geïntroduceerd. Het is, net zoals bitcoin, een digitale cryptomunt. Op de dag van lancering belandt het virtuele geld via een zogeheten Airdrop in de digitale portemonnee van de IJslanders. Maar ook de Scotcoin komt eraan, en in Nederland de PIMcoin.

  • 14 februari 2014 11:00

Bitcoin, de demonopolisering van het geld

Bitcoin kent twee gezichten. Het is enerzijds een nieuwe digitale munt, het is anderzijds een nieuw protocol voor zakelijk verkeer. Economen wijzen op de gevaren ervan. Maar je moet verder kijken dan de valuta. Het gaat ook om het platform erachter, wat als disruptieve technologie weer vele voordelen heeft.

  • 12 december 2013 08:00

De smartwatch wordt je allerbeste vriend

Nu de verkoop van het aantal smartphones stagneert, is de slag om onze pols begonnen. De tijd van conceptdesign zijn we inmiddels alweer voorbij. En dus proberen bedrijven als Nike, Adidas, Nissan, Samsung, en nieuwkomer Pebble, maar ook Apple en Google een prominente plek op ons lichaam te veroveren. Zes jaar na de complete make-over van de smartphone is het nu ‘time to change time’.

  • 6 december 2013 13:08

Adoptiesnelheid nieuwe technologie neemt toe

Nu de markt van smartphones verzadigd is rollen bedrijven zoals Apple, Google, Samsung, Sony en Adidas over elkaar heen om de volgende vormfactor van personal computing aan de man te brengen. Eën ding is vrij zeker. De adoptiesnelheid van de volgende gadget zal wederom hoger liggen dan die van de vorige gizmo.

  • 3 december 2013 13:00

De toekomst van bedrijven: alles en iedereen wordt een eenmanszaak

In 2017 is de smartphone slimmer dan de gebruiker zelf, zei Carolina Milanesi, vicepresident onderzoek van Gartner, tijdens de ITxpo 2013 in Barcelona. Het digitale tijdperk verandert razendsnel, de personal cloud vervangt de personal computer en technologie en mens worden steeds meer één.

  • 26 november 2013 11:00

Trendrapport: No More Secrets met Big Data

Het afgelopen jaar hebben wij een viertal onderzoeken gedaan naar de impact van Big Data op mensen, bedrijven en maatschappij. Deze vier onderzoeken zijn in de vorm van een trendrapport verspreid. Vandaag publiceren we het boek ‘No More Secrets’ hetgeen de inhoud van deze vier onderzoeken behelst.

  • 18 november 2013 13:30

Presentatie: de toekomst van digitaal

Henry Blodget, Business Insider’s Editor-in-Chief en CEO, gaf vorige week zijn visie op wat de toekomst gaat brengen in een presentatie van 134 sheets. Zijn algehele conclusie is dat steeds meer content mobiel wordt geconsumeerd. En hebben Google, Facebook en Twitter gewonnen of is er nog nog ruimte voor nieuwe spelers? Lees hier zijn antwoord.