Sander van der Kraan
  • Sander van der Kraan

  • 6 artikelen
  • 228.326 views
  • 12 reacties

Sander van der Kraan

Werkt bij
Conversed.ai | Pervorm
Functie
Co-Founder | Managing Partner/CCO
Twitter
@pervorm_
Linkedin
https://nl.linkedin.com/in/sandervande...

In 2015 verkoopt Sander zijn Social Media Agency aan Pervorm en sindsdien is hij actief als Managing Partner & CCO van Pervorm. Pervorm is een digital marketing agency gespecialiseerd in data gedreven online marketing en data gedreven content creatie.

In 2016 begint Sander met de ontwikkeling van AI & NLP voor een nieuw label van Pervorm. In 2017 lanceert hij samen met zijn compagnons het label Conversed.ai. Conversed.ai is gespecialiseerd in het ontwikkelen van conversationele interfaces en geïntegreerde ChatBots voor grote merken.

Pervorm verzorgt wereldwijd de online marketing van vooruitstrevende bedrijven als Tommy Hilfiger, ING en FrieslandCampina.

Artikelen van Sander van der Kraan

  • 4 september 2017 15:00

Waarom zijn de meeste chatbots zo waardeloos?

Hoeveel positieve ervaringen heb jij met chatbots? En waarom zijn de conversaties met chatbots meestal zo houterig? In dit artikel zal ik kort de verschillende soorten chatbots beschrijven en mijn visie delen op de vraag waarom de meeste bots op dit moment ondermaats presteren. Daarnaast zal ik ingaan op waarom consumenten binnen twee jaar teleurgesteld zullen zijn als ze een mens treffen aan de andere kant van de chat in plaats van een chatbot.

DMP
  • 15 juni 2017 13:00

Is een DMP waardevol, en hoe kies je de juiste?

In dit artikel zal ik ingaan op drie belangrijke vragen over datamanagementplatformen (DMP), namelijk: Waarom zou je als merk een DMP aanschaffen? Wat voor verschillenden soorten DMP’s zijn er? En, als je besluit om de investering te doen: Hoe kies je de juiste DMP?

  • 14 december 2016 13:00

Vier vragen over DMP’s die elke klant gaat stellen

De ene na de andere grote adverteerder kiest ervoor zijn data centraal te stellen in zijn (digital) marketingstrategie en kiest ervoor om een Data Management Platform (DMP) te gebruiken om zijn data maximaal te laten renderen. Onderstaande vier vragen blijven hierbij terugkomen.

  • 31 maart 2016 12:00

Facebook Atlas wordt (g)een DSP

Het was lang een publiek geheim: Facebook was met Atlas een Demand Side Platform (DSP) aan het bouwen en zou hiermee het fundament voor zijn tech stack aanzienlijk verstevigen. Geen gek idee natuurlijk, Atlas beschikt immers over alle demografische, geografische en psychografische data van Facebook. Bovendien is deze data van een kwaliteit waar de meeste second- en third-party data providers alleen maar van kunnen dromen. Verrassend genoeg loopt het nu allemaal toch anders.

  • 15 februari 2016 13:00

Facebook Atlas versus Google Doubleclick Audience Center

Met het lanceren van de people based adserver Atlas heeft Facebook de ontwikkelingen in de Ad Tech markt in een stroomversnelling gebracht. Andere ad tech reuzen zoals Google lanceren in hoog tempo nieuwe features en tools om geen business te verliezen aan Facebook. In dit artikel vergelijk ik twee van deze technologieën op het gebied van cross device solutions met elkaar, namelijk Facebooks Atlas en Doubleclick Audience Center, het nieuwe Data Management Platform of DMP van Google.

  • 5 november 2015 09:00

Hoe kan Facebook’s Atlas je helpen een effectieve omnichannel strategie te bouwen?

Marketeers willen natuurlijk niets liever dan klanten een relevante ervaring bieden bij de interactie met hun merk en product. Uiteraard heb je dan te maken met klanten die meerdere apparaten gebruiken op verschillende momenten. Jouw klanten zijn in toenemende mate mobiel en gebruiken daarbij ook nog eens meerdere browsers. Zodoende is het steeds ingewikkelder geworden om een klantcentrale strategie te voeren over alle kanalen & devices. De adserver van Facebook helpt in deze problematiek. Aan de hand van de case die wij samen met Atlas en Tommy Hilfiger hebben uitgevoerd laten we zien hoe.