More artikelen

‘Veertig procent displayreclame wordt nooit gezien’

Veertig procent van de Europese internetreclame wordt nooit gezien door het publiek waarvoor het bestemd is. Dat is omgerekend twee miljard euro aan online mediabestedingen die nooit enig effect sorteren.

Mobiele e-commerce Europa bijna verdubbeld

Producten zoeken, kopen en verkopen via de mobiele telefoon groeide vorig jaar met 85 procent. Dat lijkt nog maar het begin, aangezien nog maar een betrekkelijk klein deel van de Europeanen een smartphone heeft.

Online decemberomzet Amerika: 1 miljard per dag

Amerikaanse webwinkels zetten deze dagen voor het eerst voor meer dan een miljard dollar per dag om.

Populis is Europa’s snelst groeiende online medianetwerk

Populis, ook wel het Europese Demand Media genoemd, is het snelst groeiende netwerk van online media. De sites werden in september door 17,5 miljoen Europeanen bezocht.

‘Display reclame wordt groter dan search’

[eDay] Amerikaanse adverteerders geven eind dit jaar meer geld uit aan display advertising dan aan zoekmachinereclame. “Display is goed voor brandingdoeleinden en vergroot de omzet in je bakstenen winkels”, aldus Comscorebaas Gian Fulgoni.

Toekomst meeste fysieke winkels op het spel

[eDay] De toekomst van de bakstenen winkels zoals we die nu kennen, is erg onzeker. Consumenten besteden ondertussen iedere tiende euro op het web, niet in winkelstraten. Comscore-oprichter Gian Fulgoni roept op tot bezinning.

Nederlander langst online van alle Europeanen

Nederlanders zijn per maand gemiddeld 34,1 uur online. Dat is dertig procent meer dan het Europees gemiddeld van 26 uur. Van hen gebruik 91 procent Google, Europa’s grootste online bestemming.

Overname comScore voor fraudepreventie webreclame

ComScore koopt het Amerikaanse AdXpose om fraude bij online reclamecampagnes en merkmisbruik te kunnen detecteren.

Nog geen procent van Nederlanders bezoekt Google+

Google+ kende in de eerste drie weken dat het sociale netwerk het levenslicht zag, 20 miljoen bezoekers. Hiervan kwam een klein deel, 110.000 uit Nederland.

‘Inhaalstrijd Facebook en Hyves over zes maanden geslecht’

Facebook zal Hyves over zes maanden voorbijstreven als het aankomt op het aantal unieke Nederlandse bezoekers. Op dit moment loopt Hyves nog voor met een maandelijks verschil van 700.000 unieke Nederlandse bezoekers.

JIC STIR vergroot bereikpanel tot 25.000

JIC STIR, dat het online bereik van Nederlandse websites meet, vergroot zijn panel met een factor vijf tot 25.000. Het nieuwe contract met Comscore en Intomart GfK zorgt er ook voor dat het bereik van reclamecampagnes kan worden gemeten.

De jongste generatie webanalytics tools

Het maakt in toenemende mate niet meer uit welke tool je kiest voor webanalytics, want ze doen grotendeels hetzelfde en met elke keuze valt uiteindelijk te leven. Toch zijn er nog volop verschillen. Ik laat de verschillen zien aan de hand van de belangrijkste doelstellingen die je met een webanalytics tool kan hebben.

Analytics

Facebook levert een derde van de display advertenties in Amerika

Amerikaanse internetgebruikers kregen in het eerste kwartaal van dit jaar bijna 1,11 biljoen display ads voorgeschoteld. Facebook was verantwoordelijk voor 346,5 miljard, bijna een derde, van het totaal.

Kortingssites bereiken 9,6 procent van Europese internetters

De komst van Groupon naar Europa zorgde voor een groot deel voor een sterke stijging in het bereik van kortingssites in dit werelddeel. In totaal wordt nu 9,6 procent van alle Europese internetters bereikt.

ComScore koopt Nedstat voor 36,7 miljoen

ComScore, wereldwijd een van de grote partijen op de markt voor internetonderzoek, heeft het Nederlandse Nedstat overgenomen voor 36,7 miljoen dollar.