Meer Artikelen

Premium

Google+: Tien miljoen gebruikers in twee weken

Google heeft vermoedelijk een week punt geraakt in social media. Ondanks de dominantie van Facebook en Twitter weet Google met zijn nieuwe dienst Plus in twee weken een grote groep actieve volgers te verwerven. Over de cijfers achter de financiële kwartaalcijfers van de zoekgigant die nieuwe kunstjes leert.

Premium

Kwartaalcijfers Google tonen stevige stappen vooruit

Een derde meer omzet en evenveel meer nettowinst. Dat tonen de financiële cijfers van Google over het tweede kwartaal van 2011. “Google moet net zoiets zijn als een tandenborstel, een dienst die je twee keer per dag gebruikt”, aldus topman Larry Page.

Google voegt e-books en video toe aan Android Market

Google heeft een nieuwe versie van de eigen applicatiewinkel aangekondigd, waarin nu ook de verkoop van e-books en videoverhuur wordt meegenomen.

Column: Google+ en Facebook maken cookiedebat overbodig

De Tweede Kamer heeft na veel uitstel en amendementen eindelijk een besluit genomen over de ePrivacy-richtlijn. De vraag is of dit iets uithaalt. Google en Facebook zijn zo alwetend dat een regeltje uit Europa hen op geen enkele manier deert.

Online advertising
Premium

Google+ rolt uit naar miljoenen

Google+ verliest zijn exclusiviteit nu het uitnodigingen regent en sommige gebruikers zelfs ongevraagd kunnen inloggen op de dienst die moment het midden houdt tussen Twitter en Facebook.

Google+ wil bedrijfspagina’s testen met sociaal actieve merken

Google zoekt merken die actief zijn binnen de diverse sociale media. Deze merken met de vaak bijbehorende trouwe schare aan online volgers wil Google opnemen in de test voor merkpagina’s op Google+.

Premium

Google Shopping nog geen concurrent voor prijsvergelijkers

De productvergelijkingssite van Google is vooralsnog geen serieuze concurrent voor andere vergelijkingers in Nederland. “De vergelijkingssites verliezen geen verkeer. Google Shopping zorgt voor extra bezoek bij webwinkels”, aldus Matthijs Jorissen van Shop2market.

Search

Google komt later dit jaar met bedrijfsprofielen op Google+

Merken, bedrijven en andere instellingen die gebruik willen maken van Google+ op een zakelijke manier, worden gevraagd nog even te wachten met het aanmaken van een pagina op het sociale netwerk. Later dit jaar komt Google met profielmogelijkheden die speciaal op deze groep zijn toegesneden.

Facebook opent tegenaanval op Google, lanceert videobellen, groepschat

Gebruikers op Facebook kunnen binnenkort met hun vrienden een videogesprek aangaan en binnen de tekstchat meerdere vrienden uitnodigen. Het zijn twee nieuwe functies die het sociale netwerk woensdag heeft aangekondigd.

Google wil geen verborgen Google-profielen meer

Gebruikers van Google konden voorheen nog een Google-profiel aanmaken zonder deze openbaar te maken. Dit is er na deze maand niet meer bij. Alle profielen worden vanaf augustus openbaar.

Gebruikers betalen voor antwoord op vraag- en antwoordsite Google

Google lanceert Prizes, een initiatief waar gebruikers een vraag kunnen stellen en daar een prijs aan kunnen hangen wanneer andere gebruikers hier een antwoord op geven.

Google betaalt niet meer voor toegang Twitter-feed

De deal die Google met Twitter sloot om toegang te krijgen tot de datastroom van het microbloggingnetwerk is tot een einde gekomen. De samenwerking liep tot en met 2 juli. Google heeft besloten hier niet opnieuw van gebruik te maken.

‘Google+ vergroot rol gebruikerswaardering binnen zoekresultaten’

Nu ook Google een sociaal netwerk heeft gelanceerd, komen zoekresultaten en sociale media-factoren nog dichter bij elkaar in de buurt. Emerce vroeg drie experts wat voor ontwikkeling zij zien op dit gebied in de nabije toekomst.

‘Gebruikersprofielen bij Google zijn crux rondom Google+’

Bij de nieuwe sociale Google-dienst Google+, waar gebruikers foto’s, video’s, links en updates met elkaar kunnen delen, zullen gebruikersprofielen bij de zoekmachinegigant steeds belangrijker worden. Emerce vroeg drie experts naar hun inzichten op dit vlak.

Google, Heineken sluiten advertentiedeal voor ettelijke miljoenen

Google en Heineken zijn een samenwerking aangegaan waarmee miljoenen euro’s zijn gemoeid. Heineken besteedt een vooraf afgesproken minimum bedrag aan advertentiegeld bij Google, in ruil voor kortingen en toegang tot bepaalde data.