Meer Artikelen

‘Kabel moet meer betalen voor publieke omroep’

Kabelbedrijven zouden meer moeten betalen voor de doorgifte van de publieke omroep. Dat bepleitte de PvdA vanochtend tijdens de behandeling van de mediawet.

Publieke Omroep verwijdert cookiemuur

Geen cookiewaarschuwingen meer op Uitzending Gemist en de sites van de omroepen. De Publieke Omroep (NPO) haalt de cookiemuren neer. Uiterlijk pas in juni.

Analytics

Mobiel stuwt Uitzending Gemist

Het aantal teruggekeken programma’s bij Uitzending Gemist is met 51 procent gestegen, vooral dankzij tablets en smartphones. Dat maakt de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) vandaag bekend.

Onderzoeksactiviteiten NPO worden gebundeld

De Nederlandse Publieke Omroep brengt al zijn onderzoeksactiviteiten op het gebied van mediagedrag, bereik en publieksvoorkeuren onder in één nieuwe afdeling. Deze afdeling richt zich op zowel klein- als grootschalig onderzoek in opdracht van de Raad van Bestuur, omroepen en redacties.

NPO wil niet extra investeren in tweede scherm

De Publieke Omroep gaat voorlopig niet extra investeren in het tweede scherm. Dat vertelde Henk Hagoort, voorzitter van de raad van bestuur van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), gisteren op het Mediapark Jaarcongres. “Kijkers doen van alles met tablets, maar het heeft vaak geen relatie met tv kijken.”

KPN en NPO gaan digitale radio vernieuwen

KPN en de Publieke Omroep (NPO) hebben overeenstemming bereikt over de bouw van een netwerk voor digitale radio. Daarbij zal het huidige T-DAB netwerk worden vervangen door DAB+. Die standaard biedt meer mogelijkheden.

Publieke omroep betaalt ton voor domeinnaam

Ondanks forse bezuinigingen heeft de publieke omroep de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie (NPO) honderduizend euro betaald voor de domeinnaam npo.nl. Dat meldt de Telegraaf vanochtend.