Uitzending Gemist krijgt realtime pre-rolls videoreclame
Ster verkoopt sinds gisteren realtime pre-rolls op Uitzending Gemist. Daarvoor gebruikt het de technologie van SpotX, onderdeel van RTL Group.
Ster verkoopt sinds gisteren realtime pre-rolls op Uitzending Gemist. Daarvoor gebruikt het de technologie van SpotX, onderdeel van RTL Group.
Tachtig procent van de kijkers van het tv-programma ‘Noddy detective in speelgoedland’, uitgezonden op NPO3, zag de uitzending niet live op televisie maar op internet.
De NPO heeft haar nieuwe on demand-dienst vanochtend beschikbaar gesteld. Die komt in drie varianten: gratis en anoniem, gratis maar met een profiel en een betaalde versie onder de naam NPO Start Plus.
RTL Nederland had in week 37 voor het eerst meer bereik met online video dan de publieke omroepen.
De Nederlandse commerciële en publieke omroepen zien het bereik van hun uitzendinggemistdiensten van maand op maand dalen. SBS is hekkensluiter en blijkt met niet een programma de top 10 te kunnen halen.
Twee miljoen Nederlanders keken vorige week gemiddeld 5,4 uitzendingen terug via de online kanalen van NPO, RTL en SBS.
Een nieuwe functie in de mobiele app van de NPO, meeluisteren om actuele reclame en programma-informatie te tonen, vormt geen schending van de privacy van tv-kijkers.
De Publieke Omroep (NPO) brengt een nieuwe app uit die meeluistert tijdens het tv-kijken. De gebruiker krijgt in zijn scherm zodoende informatie te zien van dat moment passend bij het tv-programma dat hij kijkt.
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) verzamelt met zogeheten tracking cookies persoonsgegevens van websitebezoekers zonder hiervoor hun ondubbelzinnige toestemming te vragen. Daarmee overtreedt de NPO de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp), concludeert het College bescherming persoonsgegevens (CBP) na onderzoek.
Wie dit jaar een Google Chromecast koopt, kan in ieder geval naar Uitzending Gemist en RTL XL kijken. Netflix ligt ook voor de hand.
Het bundelen van video-on-demand-aanbod via één platform NLziet aan consumenten vinden de initiatiefnemers RTL, SBS en NPO een logische stap. Zij moeten immers een vuist maken tegen oprukkende buitenlandse spelers. Vijf vragen aan RTL directeur Bert Habets en Henk Hagoort, voorzitter van de raad van bestuur van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO).
Gerard Timmer, Directeur Video, vertrekt per 1 januari 2014 bij de NPO. Hij draagt in de komende periode zijn taken over. De reden van vertrek is een verschil in visie op de vernieuwing van de organisatie. Wat dat verschil is, wordt niet toegelicht.
De Publieke Omroep en RTL treffen beiden voorbereidingen om hun on demand video-systemen geschikt te maken voor Googles Chromecast.
De publieke omroep denkt 7 tot 9 miljoen euro extra aan reclameinkomsten te kunnen halen uit internet. Dat staat in een dinsdag verschenen onderzoeksrapport dat staatssecretaris Sander Dekker (Cultuur) naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Er is al meteen veel verzet tegen. ‘NPO gaat commercieel’, roepen de commerciële omroepen in koor.
De Uitzendig Gemist-app van de publieke omroep is vandaag vervangen door een nieuwe NPO-app voor iPhone, iPad, Android-telefoon of -tablet. Met de app kan het publiek ook programma’s terugkijken.