More artikelen

Uitzending Gemist komt op Chromecast

Wie dit jaar een Google Chromecast koopt, kan in ieder geval naar Uitzending Gemist en RTL XL kijken. Netflix ligt ook voor de hand.

Online marketing

‘Samenwerking RTL, SBS en NPO logisch vervolg’

Het bundelen van video-on-demand-aanbod via één platform NLziet aan consumenten vinden de initiatiefnemers RTL, SBS en NPO een logische stap. Zij moeten immers een vuist maken tegen oprukkende buitenlandse spelers. Vijf vragen aan RTL directeur Bert Habets en Henk Hagoort, voorzitter van de raad van bestuur van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO).

Gerard Timmer verlaat NPO wegens verschil in inzicht

Gerard Timmer, Directeur Video, vertrekt per 1 januari 2014 bij de NPO. Hij draagt in de komende periode zijn taken over. De reden van vertrek is een verschil in visie op de vernieuwing van de organisatie. Wat dat verschil is, wordt niet toegelicht.

Ondersteuning bij RTL en Publieke Omroepen voor Chromecast

De Publieke Omroep en RTL treffen beiden voorbereidingen om hun on demand video-systemen geschikt te maken voor Googles Chromecast.

Mobile

NPO wil 7 tot 9 miljoen euro aan internetreclame

De publieke omroep denkt 7 tot 9 miljoen euro extra aan reclameinkomsten te kunnen halen uit internet. Dat staat in een dinsdag verschenen onderzoeksrapport dat staatssecretaris Sander Dekker (Cultuur) naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Er is al meteen veel verzet tegen. ‘NPO gaat commercieel’, roepen de commerciële omroepen in koor.

Nieuwe NPO-app vervangt Uitzending Gemist

De Uitzendig Gemist-app van de publieke omroep is vandaag vervangen door een nieuwe NPO-app voor iPhone, iPad, Android-telefoon of -tablet. Met de app kan het publiek ook programma’s terugkijken.

‘Kabel moet meer betalen voor publieke omroep’

Kabelbedrijven zouden meer moeten betalen voor de doorgifte van de publieke omroep. Dat bepleitte de PvdA vanochtend tijdens de behandeling van de mediawet.

Publieke Omroep verwijdert cookiemuur

Geen cookiewaarschuwingen meer op Uitzending Gemist en de sites van de omroepen. De Publieke Omroep (NPO) haalt de cookiemuren neer. Uiterlijk pas in juni.

Analytics

Mobiel stuwt Uitzending Gemist

Het aantal teruggekeken programma’s bij Uitzending Gemist is met 51 procent gestegen, vooral dankzij tablets en smartphones. Dat maakt de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) vandaag bekend.

Onderzoeksactiviteiten NPO worden gebundeld

De Nederlandse Publieke Omroep brengt al zijn onderzoeksactiviteiten op het gebied van mediagedrag, bereik en publieksvoorkeuren onder in één nieuwe afdeling. Deze afdeling richt zich op zowel klein- als grootschalig onderzoek in opdracht van de Raad van Bestuur, omroepen en redacties.

NPO wil niet extra investeren in tweede scherm

De Publieke Omroep gaat voorlopig niet extra investeren in het tweede scherm. Dat vertelde Henk Hagoort, voorzitter van de raad van bestuur van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO), gisteren op het Mediapark Jaarcongres. “Kijkers doen van alles met tablets, maar het heeft vaak geen relatie met tv kijken.”

KPN en NPO gaan digitale radio vernieuwen

KPN en de Publieke Omroep (NPO) hebben overeenstemming bereikt over de bouw van een netwerk voor digitale radio. Daarbij zal het huidige T-DAB netwerk worden vervangen door DAB+. Die standaard biedt meer mogelijkheden.

Publieke omroep betaalt ton voor domeinnaam

Ondanks forse bezuinigingen heeft de publieke omroep de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie (NPO) honderduizend euro betaald voor de domeinnaam npo.nl. Dat meldt de Telegraaf vanochtend.