Rakuten koopt cashbacksite voor 1 miljard dollar
Het Japanse Rekuten betaalt 1 miljard dollar voor kortingensite Ebates.com, ongeveer hetzelfde bedrag dat het eerder neertelde voor berichtenapp Viber in februari.
Het Japanse Rekuten betaalt 1 miljard dollar voor kortingensite Ebates.com, ongeveer hetzelfde bedrag dat het eerder neertelde voor berichtenapp Viber in februari.
Het Japanse e-commerceplatform kocht afgelopen twee jaar grote handelssites in Duitsland, Engeland, Frankrijk en Amerika. Die titels worden uitgefaseerd om Rakuten de de facto handelsnaam te maken.
De Japanse e-commercegigant Rakuten opent een nieuw investeringsfonds met daarin 100 miljoen dollar voor techstarters. De investeringstak van het bedrijf zoekt participaties in Israël, Azië en Amerika.
E-commercebedrijf Rakuten opent een Europees R&D-centrum dat middelen moet ontwikkelen dat wereldwijde internethandel moet versoepelen.
Het Japanse Rakuten legt maar liefst 900 miljoen dollar op tafel voor het bedrijf achter de belapp Viber. Het van oorsprong Israëlische bedrijf, gevestigd op Cyprus, claimt 300 miljoen gebruikers in 193 landen.
Het Japanse e-commercebedrijf Rakuten legt naar schatting 200 miljoen dollar op tafel om Viki.com te kopen, een internationale videosite met professioneel geproduceerde tv-series en films.
Wat kocht je bij welke webshop en wanneer komt welke bestelling aan? Dat is waar de mobiele app Slice over informeert en waar e-commercegigant Rakuten miljoenen dollars in investeerde.
Na Japan en Europa heeft Rakuten nu ook in Amerika voet aan de grond met een eigen logistiek- en fulfillmentsysteem. Daartoe nemen de Japanners de lokale marktpartij Webgistix over.
De ‘winkelstraat’ Rakuten in Duitsland gaat logistieke diensten leveren voor aangesloten webwinkeliers. Zij kunnen de fulfilment van hun orders gaan uitbesteden.
E-commercebedrijf Rakuten probeert in Europa en Amerika voet aan de grond te krijgen met gerichte overnames. Uit de jaarcijfers blijkt dat het een paar kwartalen omzet inleverde om nu een groeisprong te kunnen maken.
Het Canadese Kobo, onderdeel van Rakuten, zag de omzet in 2012 met 143 procent stijgen. Het bedrijf ging van nul naar twintig procent marktaandeel in drie jaar tijd.
De internationale inspanningen van het Japanse e-commerceplatform Rakuten beginnen hun vruchten af te werpen. Winst wordt er nog niet gemaakt, operationele groei zeker.
Het zal niet lang duren voordat e-commercegigant Rakuten meer handel genereert via mobiele dragers dan op het vaste web. De mobiele omzet ligt nu al boven de miljard.
Rakuten, dat Amazon wil decimeren, neemt een belang in Daily Grommet. Dat is een site om opmerkelijke webwinkeltjes en producten te vinden.
Affiliatemarketingbedrijf Linkshare neemt het Amerikaanse mediaFORGE over. Daarmee breidt het de portfolio uit met retargeting en displayadvertising.