Tesco koopt online videotheek
De Engelse supermarktketen Tesco breidt zijn online assortiment uit met een online videotheek. Het bedrijf neemt een meerderheidsbelang in het Engelse Blinkbox.
De Engelse supermarktketen Tesco breidt zijn online assortiment uit met een online videotheek. Het bedrijf neemt een meerderheidsbelang in het Engelse Blinkbox.
De Engelse supermarktketen Tesco breidt zijn online assortiment uit. Met de lancering van Tesco Cars zoekt het de concurrentie met bedrijven als Auto Trader, eBay en Autoweb.
Steeds meer consumenten staan er voor open om hun dagelijkse boodschappen, ook verswaren, via internet te kopen. Negen procent deed het, het dubbele overweegt dat te doen.
Tesco zag in drie maanden in het Verenigd Koninkrijk de omzet uit Tesco Direct groeien met 30 procent. Via dit kanaal kan de consument online en telefonisch non-food artikelen bestellen bij het van oorsprong Britse supermarktconcern.
Het succes van retailers als Halfords en Tesco, die tegen de economische stroom in een opvallend sterke groei laten zien, staat tegenover de malaise van duizenden winkels die hun deuren moeten sluiten. Het geheim van de twee bovengenoemden? Focus op een multi-channelstrategie.
Uit uitgebreid onderzoek van LogicaCMG onder Europese retailers, voedselfabrikanten en logistieke dienstverleners blijkt dat rfid hoog op de agenda staat bij hoge bestuurders van deze ondernemingen. Bij een groot deel van de ondervraagde Europese bedrijven heeft rfid dit jaar zelfs topprioriteit. Een doorbraak van rfid in producten wordt pas in 2008 verwacht. Eerst moeten er nog een aantal obstakels worden weggenomen, zo blijkt uit het onderzoek.
Het Britse supermarktconcern Tesco claimt 's werelds grootste online kruidenier te zijn. Jaarlijks doen consumenten nu voor 500 miljoen Britse pond aan boodschappen via Tesco.com. Tesco zegt daarmee de concurrentie ver achter zich te laten.
De Britse supermarktketen Tesco wil 22 miljoen dollar investeren in GroceryWorks , de online winkel van Safeway . Daarmee gaan de Britten, de enige winstgevende online kruidenier ter wereld, de Amerikaanse markt op. Hiermee gaat Tesco de concurrentie aan met Webvan, de bekendste Amerikaanse e-kruidenier.