More artikelen

Tesco: online boodschappen ophalen op school of parkeerplaats

De Engelse supermarktketen Tesco voegt een nieuwe bezorgopties toe aan zijn Click & Collect-product. Behalve in de supermarkt kunnen klanten nu ook terecht op scholen, bibliotheken, sportcentra en parkeerplaatsen voor forensen.

E-commerce

Tesco presenteert maandag zijn Androidtablet

De Engelse supermarktketen Tesco staat op het punt zijn eigen goedkope Androidtablet op de markt te brengen.

E-commerce

Supermarkt Tesco lanceert eigen tablet

De Britse supermarkt Tesco stapt in de tabletmarkt. Volgens The Guardian laat de winkelketen een spotgoedkope 7 inch tablet maken door een Chinese fabrikant. Die moet minder dan 100 pond gaan kosten.

‘Revolutie retailtechnologie staat om de hoek’

“Het duurt niet lang of we zien the next big thing in retail uit Silicon Valley komen”, zegt toptechnoloog Paul Wilkinson van Tesco na een bezoek aan de westkust van Amerika.

E-commerce

Supermarkt Tesco: Eindeloze mogelijkheden 3D-printen

De Britse supermarktketen Tesco onderzoekt welke rol 3D-printers in de toekomst in de winkels kunnen spelen. ‘We drukken toch ook al posters en foto’s af’, klinkt de logische gedachte. ‘Waarom dan geen cadeaus en persoonlijke items?’

E-commerce

Tesco laat paaseieren zoeken op Google Maps

Supermarktketen Tesco zet zijn Engelse publiek aan het spelen met een soort online schatzoekertje, maar dan met een speurtocht naar paaseieren.

Klanten Tesco: ‘Liever ophalen dan thuisbezorgen’

Klanten van online warenhuis Tesco Direct gaan liever naar een supermarkt om digitale aankopen op te halen dan dat ze het thuis laten bezorgen.

Mobiel shoppen bij Tesco op vliegveld Gatwick

Reizigers die vanaf de Londense luchthaven Gatwick vliegen, kunnen de dagelijkse boodschappen doen door hun telefoon op billboards te richten. De posters tonen producten die met een klik worden thuisbezorgd.

Tesco ruilt dubbele spaarpunten voor Facebook Likes

De Engelse supermarktketen Tesco geeft dubbele punten op de spaarkaarten van zijn klanten als zij producten op Facebook promoten.

Tesco investeert 150 miljoen extra in online kanaal

De Engelse supermarktketen Tesco investeert 150 miljoen pond extra in zijn digitale kanaal. Dat maakt deel uit van een investeringen 1 miljard om winkels aan te passen op veranderd klantgedrag en meer service in de winkels.

Tesco breidt Koreaans QR-shoppen uit

Supermarktketen Tesco breidt zijn opmerkelijke Koreaanse initiatief om te shoppen via QR-codes in metrostations uit. De QR-shoppers genereren per persoon wekelijks dertig euro omzet.

Steeds meer QR-vitrines

Fashioncheque, de algemene modecadeaubon van Nederland, heeft in Almere een eerste virtuele winkel ingericht. Met QR-codes kun je informatie over de bon en de achterliggende organisatie opvragen. De volgende stap is in New York te zien: de inspiratiewinkel.

P&G test ‘het nieuwe winkelen’ per mobiel

P&G beproeft een in Europa nieuw winkelconcept op Praagse metrostations. De levensmiddelenfabrikant opent winkels zonder assortiment. Van posters kunnen reizigers met hun mobiel productfoto’s inscannen om deze vervolgens thuis te laten bezorgen.

Supermarktketen Tesco boekt 11 procent online groei

De Engelse keten Tesco ziet zijn online omzet met elf procent stijgen. Het bedrijf streeft naar meer integratie tussen de online en offine kanalen. Volgend jaar mogen leveranciers direct zelf gaan verkopen via Tesco.com.

Tesco brengt WiFi naar alle supermarkten

De Engelse supermarktketen Tesco gaat al zijn 2.700 filialen voorzien van publiek gratis WiFi. Het bedrijf wil klanten helpen bij het prijsvergelijkend shoppen, omdat dat toch niet is tegen te houden.