More artikelen

Prijspsychologie: Ankereffect, kleurgebruik en focuspunt

Wat zijn nou de allerbeste manieren om de steeds slimmer wordende klant  voor je te winnen? Een aantal oude én nieuwe favorieten.

Online marketing

Thuiswinkel Talk: Retouren horen bij e-commerce, maar kunnen worden gereduceerd

In de tweede aflevering van Thuiswinkel Talk, de podcast voor en over de Nederlandse e-commercebranche, werd dieper ingegaan op het onderwerp retouren, een hot topic onder webwinkeliers. Host Richard van Welie ontving Margreeth Pape (beleidsadviseur logistiek) en Roland van Kortenhof (manager operations en voorzitter van de ShoppingTomorrow-expertgroep Get Rid of Returns) en samen gingen zij het gesprek aan over dit actuele onderwerp.

e-commerce platforms

Zo maak je van de feestdagen een succes

Vorig jaar heeft de goedheiligman maar liefst € 340,9 miljoen uitgegeven. Dat is een omzetverhoging van 28% ten opzichte van […]

Online marketing

Strategieën voor circulariteit en drie consumententrends

In een circulaire economie worden grondstoffen steeds opnieuw ingezet, zonder hierbij restafval te creëren. Dit zijn de trends op dat vlak.

Customer Engagement

Waarop selecteert een zakelijke besteller een webwinkel?

Uit de B2B E-commerce Markt Monitor blijkt dat de belangrijkste reden om zakelijk online te bestellen tijdsbesparing is. Maar op basis waarvan selecteert iemand de webwinkel?

e-commerce

Bijna de helft Nederlandse bedrijven shopt online

Meer dan de helft van de bedrijven in Nederland doet amper tot geen online inkopen, maar vertrouwt nog op de gevestigde niet-digitale kanalen.

e-commerce

‘Harde brexit ontwricht Europees e-commerce’

Een harde brexit leidt tot ontwrichting van Europees e-commerce omdat het goederenstroom serieus vertraagt. Europese vertegenwoordigers van webwinkels roepen de politiek op maatregelen te treffen dit te voorkomen.

e-commerce

Nederlands kwartaalomzet e-commerce: 6,3 miljard

De Nederlandse consument gaf in het eerste kwartaal van dit jaar voor 6,3 miljard euro uit bij webwinkels. Steeds vaker gebeurt dat met de mobiele telefoon en zichtbaar minder op de desktop en laptop.

e-commerce

Klarna groeit 93 procent in Nederland

Achteraf betalen bij webwinkels wint aan populariteit gezien de enorme groei die Klarna (+93 procent) en Afterpay (+65%) vorig jaar doormaakten. iDEAL blijft ondanks dat zonder twijfel het populairst.

Payment

Jaaromzet webwinkels Nederland naar 22 miljard euro

De Nederlandse consument geeft in 2017 voor circa 22 miljard euro uit aan de producten en diensten die hij online kocht. Het nu lopende vierde kwartaal zal goed zijn voor circa zeven miljard euro, mede geholpen door de nieuwe koopjesfestivals Black Friday en Single’s Day.

e-commerce

PostNL in pact met Thuiswinkel.org voor cybersecurity

Nederlandse ondernemers zijn zich te weinig bewust van de gevaren van cybercrime en daarom gaat PostNL zijn kennis met de e-commercemarkt delen via Thuiswinkel.org.

Security

Nederlandse webwinkels: groot tekort aan goed personeel

Nederlandse webwinkels zitten te springen om personeel. Ze zitten vooral verlegen om hoogopgeleide mensen met expertise op het gebied van online marketing en data-analyse.

Digital Design

Kwart Nederlands e-commerce via telefoon en tablet

Bijna een kwart van alle online aankopen in Nederland vindt plaats via een smartphone of een tablet. Telefoons zijn goed voor negen procent van het totaal, heel weinig in vergelijking met bijvoorbeeld de dertig procent in Engeland

Payment

Kerstaankopen zorgen voor 50 procent omzetgroei

Webwinkels genereren deze weken voor kerst gemiddeld ruim vijftig procent meer omzet dan in reguliere weken, aldus onderzoek van Thuiswinkel.org. De druk op de kerstperiode is nog hoger dan in de aanloop naar Sinterklaas.

Retail

Online omzet Sinterklaas: 1+ miljard euro

Webwinkels in Nederland zetten dit jaar voor meer dan een miljard euro om in de periode dat Sinterklaas zijn boodschappen doet, aldus schattingen van Thuiswinkel.org.

Retail