Meer Artikelen

Thuiswinkel.org begint Haagse lobby, toont politieke agenda

Thuiswinkel.org start een actieve lobby in politiek Den Haag om het pad te effenen voor toekomstige groei in internationale context.

Sustainability

[E-commerce Talk] Nespresso’s transformatie en nieuwe e-commercemodellen

Nespresso splitst hun marketing tussen merk en klant. Zo kan de kracht van e-commerce ook op andere plekken beter benut worden.

E-commerce
Premium

Thuiswinkel.org komt met duurzaamheidsstandaard

De belangenorganisatie voor webwinkels Thuiswinkel.org presenteert op 11 april zijn duurzaamheidsstandaard, een initiatief om e-commersianten praktisch en groen vooruit te helpen.

Sustainability
Premium

Nederlander kocht minder kleding, elektronica en telecom

De Nederlandse consument kocht in het derde kwartaal van dit jaar minder kleding (-13%), elektronica en telecom (-5%). Dat blijkt uit nieuwe cijfers van belangenorganisatie Thuiswinkel.org.

E-commerce
Premium

‘CO2-uitstoot per e-commercepakket in vijf jaar met 56% gedaald’

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Dit blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org, dat is uitgevoerd in samenwerking met Topsector Logistiek, en verschillende vervoerders en webwinkels.

Sustainability
Premium

Thuiswinkel.org toont politieke agenda parlementsverkiezingen

Thuiswinkel.org begint zijn lobby richting de Nederlandse politiek om e-commerce opgenomen te krijgen in de verkiezingsprogramma’s van de politieke partijen voor het nieuwe parlement.

E-commerce
Premium

Nederlands e-commerce stabiliseert, slechts kleine omzetgroei

Webwinkels en marktplaatsen zetten in de eerste drie maanden van 2023 voor 8,5 miljard euro om. Dat is maar vijf procent meer dan een jaar eerder. Men kocht meer diensten, maar minder fysieke producten.

E-commerce
Premium

Nederlandse consument geeft online 33 miljard uit in 2022

De e-commerceomzet daalde in 2022 wat de handel in fysieke producten betreft, maar steeg behoorlijk qua omzet uit digitale diensten. In totaal gaf de Nederlandse consument negen procent meer uit bij webwinkels en handelsplaatsen dan het jaar ervoor.

E-commerce
Premium

Deel grootste webwinkels telefonisch onvindbaar

Een klein deel van Nederlands grootse webwinkels heeft geen telefoonnummer voor klanten op zijn site staan. Dat is sinds 2022 wel verplicht.

E-commerce
Premium

Groot Europees verzet tegen Stop-knop in webshops

Zeventien Europese handelsorganisaties luiden het alarm over een voorgenomen verplichte Stop-knop bij webwinkels. Met één druk op die knop moet de consument een transactie achteraf ongedaan kunnen maken.

E-commerce
Premium

Momentum groeit voor duurzamer Nederlands e-commerce

Een brede waaier partijen uit Nederlands e-commerce, van dozenmakers tot vervoerders en winkels, wil serieuze stappen zetten om hun sector te verduurzamen. D66 wil meewerken en suggereert harde doelen te stellen met een termijn.

E-commerce
Premium

Thuiswinkel.org start Europese certificering webwinkels

Belangenorganisatie voor de e-commercesector Thuiswinkel.org begint de verstrekking van de eerste Shopping Secure-certificaten. Dat is het Europese zusje van Thuiswinkel Waarborg.

E-commerce
Premium

Grote bedrijven shoppen vaker online (+47%)

Zakelijk bestellers hebben door corona het nut van e-commerce op de werkplek uitgevonden. Deze vorm van online handel groeide afgelopen […]

B2B Digital

Studiereis Verenigde Staten: klant centraal, ‘immersive’ beleving en cultuurverschillen

ShoppingTomorrow en Thuiswinkel.org organiseerden een studiereis naar New York en Arkansas waaraan 30 CEO’s deelnamen. Lees hier wat opviel.

Strategy
Premium

Online shoppen groeit 9 procent tot 16 miljard

De Nederlandse consument gaf in de eerste zes maanden van 2022 voor 16,1 miljard euro uit aan producten en diensten bij webwinkels. Dat is 9 procent meer dan vorig jaar.

E-commerce