Meer Artikelen

Premium

Thuiswinkel.org wil duurzaamheidskeurmerk

Thuiswinkel.org heeft de ambitie om in 2023 een eerste versie van een nieuw duurzaamheidskeurmerk te publiceren. Het initiatief wordt met de hele sector ontwikkeld en verkeert in prille fase.

E-commerce
Premium

Online deel in Nederlands koopgedrag blijft stijgen

De Nederlandse consument verwacht dat hij over vijf jaar 41 procent van zijn bestedingen via online kanalen verricht.

E-commerce
Premium

Nederlandse webwinkels vrezen verbod Google Analytics

De Nederlandse e-commercesector vreest dat het gebruik van Google Analytics binnenkort om privacyredenen verboden wordt. Bij monde van belangenorganisatie Thuiswinkel.org roept het de politiek op vaart te maken met een nieuwe akkoord tussen de EU en de VS.

Analytics
Premium

Thuiswinkel.org in actie voor minder retouren webwinkels

Thuiswinkel.org sluit een samenwerking met Retourvignet.com met als doel om het misbruik van de retouroptie bij webwinkels terug te dringen.

E-commerce
Premium

Nederlands e-commerce begint oorlog te voelen

De oorlog in de Oekraïne begint merkbaar te worden in de Nederlandse e-commercesector. Er zijn rijzende zorgen bij webwinkels over voorraden in veel productgroepen en de levertermijn van onder andere meubels en witgoed zijn langer geworden.

E-commerce
Premium

Thuiswinkel.org toont agenda gemeenteraadsverkiezingen

Thuiswinkel.org publiceert zijn agenda met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen. De brancheorganisatie voor e-commerce spreekt expliciet zijn wensen uit richting lokale politiek.

E-commerce
Premium

Thuiswinkel.org levert webwinkels data CO2-uitstoot

Thuiswinkel.org gaat webwinkels recente en accurate data geven met CO2-berekingen van bezorgingen van pakketten aan consumenten.

E-commerce
Premium

Nederlands e-commerce zet zich schrap voor decemberdrukte

Nederlandse webwinkels verwachten tot zeventig procent meer te verkopen in de periode van Black Friday tot Kerst. Met een nieuwe campagne roepen webwinkels en vervoerders de consument op om op tijd te bestellen om leveringsproblemen te voorkomen.

E-commerce
Premium

Marlene ten Ham nieuwe directeur Thuiswinkel.org

Marlene ten Ham wordt per 10 mei aanstaande de nieuwe directeur van Thuiswinkel.org. Daarmee volgt ze Wijnand Jongen op, die de fundamenten legde voor de belangenorganisatie in Nederland.

E-commerce
Premium

Thuiswinkel.org: 23% meer online aankopen

De Nederlandse consument deed in het derde kwartaal van 2020 23 procent meer aankopen, maar gaf per aankoop gemiddeld minder uit. De totale omzet steeg daarom met maar vier procent tot 5,7 miljard euro.

E-commerce
Premium

Thuiswinkel.org lanceert Europees keurmerk webwinkels

Thuiswinkel.org brengt vandaag een Europees keurmerk uit voor webwinkels zodat zij ook op de buitenlandse markt juridische zekerheid kunnen bieden aan hun klanten daar.

E-commerce
Premium

Nederlands e-commerce wapent zich voor feestdagen

Webwinkels in Nederland verwachten tussen de twintig en vijftig procent meer verkopen in de periode van Black Friday tot aan Kerst. Met een nieuwe campagne roepen webwinkels en vervoerders de consument op om op tijd te bestellen, zeker niet tot het laatste moment te wachten.

E-commerce

Hub, hero, en hygiëne voor de ideale contentmix

Het 3H-model van Google is een mooie methode om een afwisselende contentmarketingstrategie voor je webshop te maken.

Contentmarketing

Richtlijn ACM uitgelegd: Aangevinkte hokjes en verborgen informatie

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft in haar leidraad ‘Bescherming van de online consument’ de grenzen vastgesteld waar verleiding overgaat in misleiding. 

Legal
Premium

Online consumentuitgaven stijgen 60% sinds coronavirus

De omzet van non-food webwinkels is sinds het uitbreken van het coronavirus met zestig à zeventig procent gestegen, zo laten nieuwe cijfers van GfK zien.

E-commerce