Thuiswinkel.org wil duurzaamheidskeurmerk
Thuiswinkel.org heeft de ambitie om in 2023 een eerste versie van een nieuw duurzaamheidskeurmerk te publiceren. Het initiatief wordt met de hele sector ontwikkeld en verkeert in prille fase.
Thuiswinkel.org heeft de ambitie om in 2023 een eerste versie van een nieuw duurzaamheidskeurmerk te publiceren. Het initiatief wordt met de hele sector ontwikkeld en verkeert in prille fase.
De Nederlandse consument verwacht dat hij over vijf jaar 41 procent van zijn bestedingen via online kanalen verricht.
De Nederlandse e-commercesector vreest dat het gebruik van Google Analytics binnenkort om privacyredenen verboden wordt. Bij monde van belangenorganisatie Thuiswinkel.org roept het de politiek op vaart te maken met een nieuwe akkoord tussen de EU en de VS.
Thuiswinkel.org sluit een samenwerking met Retourvignet.com met als doel om het misbruik van de retouroptie bij webwinkels terug te dringen.
De oorlog in de Oekraïne begint merkbaar te worden in de Nederlandse e-commercesector. Er zijn rijzende zorgen bij webwinkels over voorraden in veel productgroepen en de levertermijn van onder andere meubels en witgoed zijn langer geworden.
Thuiswinkel.org publiceert zijn agenda met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen. De brancheorganisatie voor e-commerce spreekt expliciet zijn wensen uit richting lokale politiek.
Thuiswinkel.org gaat webwinkels recente en accurate data geven met CO2-berekingen van bezorgingen van pakketten aan consumenten.
Nederlandse webwinkels verwachten tot zeventig procent meer te verkopen in de periode van Black Friday tot Kerst. Met een nieuwe campagne roepen webwinkels en vervoerders de consument op om op tijd te bestellen om leveringsproblemen te voorkomen.
Marlene ten Ham wordt per 10 mei aanstaande de nieuwe directeur van Thuiswinkel.org. Daarmee volgt ze Wijnand Jongen op, die de fundamenten legde voor de belangenorganisatie in Nederland.
De Nederlandse consument deed in het derde kwartaal van 2020 23 procent meer aankopen, maar gaf per aankoop gemiddeld minder uit. De totale omzet steeg daarom met maar vier procent tot 5,7 miljard euro.
Thuiswinkel.org brengt vandaag een Europees keurmerk uit voor webwinkels zodat zij ook op de buitenlandse markt juridische zekerheid kunnen bieden aan hun klanten daar.
Webwinkels in Nederland verwachten tussen de twintig en vijftig procent meer verkopen in de periode van Black Friday tot aan Kerst. Met een nieuwe campagne roepen webwinkels en vervoerders de consument op om op tijd te bestellen, zeker niet tot het laatste moment te wachten.
Het 3H-model van Google is een mooie methode om een afwisselende contentmarketingstrategie voor je webshop te maken.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft in haar leidraad ‘Bescherming van de online consument’ de grenzen vastgesteld waar verleiding overgaat in misleiding.
De omzet van non-food webwinkels is sinds het uitbreken van het coronavirus met zestig à zeventig procent gestegen, zo laten nieuwe cijfers van GfK zien.