Thuiswinkel.org lanceert Europees keurmerk webwinkels
Thuiswinkel.org brengt vandaag een Europees keurmerk uit voor webwinkels zodat zij ook op de buitenlandse markt juridische zekerheid kunnen bieden aan hun klanten daar.
Thuiswinkel.org brengt vandaag een Europees keurmerk uit voor webwinkels zodat zij ook op de buitenlandse markt juridische zekerheid kunnen bieden aan hun klanten daar.
Webwinkels in Nederland verwachten tussen de twintig en vijftig procent meer verkopen in de periode van Black Friday tot aan Kerst. Met een nieuwe campagne roepen webwinkels en vervoerders de consument op om op tijd te bestellen, zeker niet tot het laatste moment te wachten.
Het 3H-model van Google is een mooie methode om een afwisselende contentmarketingstrategie voor je webshop te maken.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft in haar leidraad ‘Bescherming van de online consument’ de grenzen vastgesteld waar verleiding overgaat in misleiding.
De omzet van non-food webwinkels is sinds het uitbreken van het coronavirus met zestig à zeventig procent gestegen, zo laten nieuwe cijfers van GfK zien.
Belangenvereniging voor webwinkels Thuiswinkel.org roept zijn leden op om geen kortingsacties met uitverkoop te houden tot 1 juni.
Het coronavirus zorgt ervoor dat steeds meer fysieke winkels vrijwillig hun deuren sluiten. Nog altijd behoort een totale lockdown tot de mogelijkheden
De Nederlandse consument gaf vorig jaar voor 25,8 miljard euro uit aan de aanschaf van producten en diensten via internet. Dat is zeven procent meer dan in 2018. Meer dan veertig procent van de shoppers kocht in het laatste kwartaal iets met zijn mobiel.
December staat te boek als de grootste, belangrijkste maand voor e-commerce in Nederland. Het is echter ook de periode waarin reputaties sneuvelen, vertrouwen verloren gaat en klaaglijnen vollopen. Webwinkeliers moeten campagnes voeren om de consument in toom te houden.
Duurzaamheid wordt gezien als een van de belangrijke trends binnen e-commerce in 2020.
Welk uitzicht heb je liever? Een weidelandschap of een groot distributiecentrum? Je moet wel veel van logistiek houden om voor het laatste te kiezen.
Webwinkels moeten nadenken over hun rol in de wereld en aan klanten vertellen over wat ze doen aan duurzaamheid. Thuiswinkel.org signaleert nakende interesse voor dit thema.
In Duitsland is een wet van kracht geworden die rechtstreeks van toepassing is op retailers in Nederland die zaken doen in Duitsland: de verpakkingswet.
Wat zijn nou de allerbeste manieren om de steeds slimmer wordende klant voor je te winnen? Een aantal oude én nieuwe favorieten.
In de tweede aflevering van Thuiswinkel Talk, de podcast voor en over de Nederlandse e-commercebranche, werd dieper ingegaan op het onderwerp retouren, een hot topic onder webwinkeliers. Host Richard van Welie ontving Margreeth Pape (beleidsadviseur logistiek) en Roland van Kortenhof (manager operations en voorzitter van de ShoppingTomorrow-expertgroep Get Rid of Returns) en samen gingen zij het gesprek aan over dit actuele onderwerp.