More artikelen

Thuiswinkel.org lanceert Europees keurmerk webwinkels

Thuiswinkel.org brengt vandaag een Europees keurmerk uit voor webwinkels zodat zij ook op de buitenlandse markt juridische zekerheid kunnen bieden aan hun klanten daar.

E-commerce

Nederlands e-commerce wapent zich voor feestdagen

Webwinkels in Nederland verwachten tussen de twintig en vijftig procent meer verkopen in de periode van Black Friday tot aan Kerst. Met een nieuwe campagne roepen webwinkels en vervoerders de consument op om op tijd te bestellen, zeker niet tot het laatste moment te wachten.

E-commerce

Hub, hero, en hygiëne voor de ideale contentmix

Het 3H-model van Google is een mooie methode om een afwisselende contentmarketingstrategie voor je webshop te maken.

Contentmarketing

Richtlijn ACM uitgelegd: Aangevinkte hokjes en verborgen informatie

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft in haar leidraad ‘Bescherming van de online consument’ de grenzen vastgesteld waar verleiding overgaat in misleiding. 

Legal

Online consumentuitgaven stijgen 60% sinds coronavirus

De omzet van non-food webwinkels is sinds het uitbreken van het coronavirus met zestig à zeventig procent gestegen, zo laten nieuwe cijfers van GfK zien.

E-commerce

Thuiswinkel.org: Winkeliers, houd geen uitverkoop

Belangenvereniging voor webwinkels Thuiswinkel.org roept zijn leden op om geen kortingsacties met uitverkoop te houden tot 1 juni.

Online advertising

Corona: online winkelen is vitale sector voor samenleving

Het coronavirus zorgt ervoor dat steeds meer fysieke winkels vrijwillig hun deuren sluiten. Nog altijd behoort een totale lockdown tot de mogelijkheden

Coronacrisis

Online bestedingen stijgen naar 25,8 miljard euro

De Nederlandse consument gaf vorig jaar voor 25,8 miljard euro uit aan de aanschaf van producten en diensten via internet. Dat is zeven procent meer dan in 2018. Meer dan veertig procent van de shoppers kocht in het laatste kwartaal iets met zijn mobiel.

E-commerce

Decembermaand blijft riskant voor Nederlands e-commerce

December staat te boek als de grootste, belangrijkste maand voor e-commerce in Nederland. Het is echter ook de periode waarin reputaties sneuvelen, vertrouwen verloren gaat en klaaglijnen vollopen. Webwinkeliers moeten campagnes voeren om de consument in toom te houden.

Campagnes

Trends voor duurzame e-commerce in 2020

Duurzaamheid wordt gezien als een van de belangrijke trends binnen e-commerce in 2020.

E-commerce

Niet in mijn achtertuin: het distributiecentrum

Welk uitzicht heb je liever? Een weidelandschap of een groot distributiecentrum? Je moet wel veel van logistiek houden om voor het laatste te kiezen.

Logistics

Thuiswinkel.org: Duurzaamheid op agenda webwinkels

Webwinkels moeten nadenken over hun rol in de wereld en aan klanten vertellen over wat ze doen aan duurzaamheid. Thuiswinkel.org signaleert nakende interesse voor dit thema.

E-commerce

Verzend je naar Duitsland? Let op de verpakkingswetgeving!

In Duitsland is een wet van kracht geworden die rechtstreeks van toepassing is op retailers in Nederland die zaken doen in Duitsland: de verpakkingswet.

Duitsland

Prijspsychologie: Ankereffect, kleurgebruik en focuspunt

Wat zijn nou de allerbeste manieren om de steeds slimmer wordende klant  voor je te winnen? Een aantal oude én nieuwe favorieten.

Online marketing

Thuiswinkel Talk: Retouren horen bij e-commerce, maar kunnen worden gereduceerd

In de tweede aflevering van Thuiswinkel Talk, de podcast voor en over de Nederlandse e-commercebranche, werd dieper ingegaan op het onderwerp retouren, een hot topic onder webwinkeliers. Host Richard van Welie ontving Margreeth Pape (beleidsadviseur logistiek) en Roland van Kortenhof (manager operations en voorzitter van de ShoppingTomorrow-expertgroep Get Rid of Returns) en samen gingen zij het gesprek aan over dit actuele onderwerp.

E-commerce platforms