UPC stopt met mobiele diensten
De MVNO UPC Mobile houdt op te bestaan. De pre-paid belklanten van de kabelaar worden ondergebracht bij T-Mobile.
De MVNO UPC Mobile houdt op te bestaan. De pre-paid belklanten van de kabelaar worden ondergebracht bij T-Mobile.
In navolging van onder meer Vodafone, KPN en UPC, introduceert Telfort een webcare team. De telefonie- en internetaanbieder houdt met de speciale afdeling de publieke beeldvorming rondom het bedrijf in de gaten.
Kabelbedrijf Ziggo blijft met ruime marge de grootste internetprovider van Nederland. De nummer drie UPC, is nog niet half zo groot.
Kabelbedrijf UPC won eind vorig jaar 27.800 nieuwe digitale tv-klanten. Daarmee komt het totaal op 648.000, wat eenderde van het totale bestand is.
Het gebruik van UPC’s video on demand-diensten neemt toe. Hoeveel geld dat in laatje brengt, blijft echter de vraag.
De Opta heeft juist gehandeld in de kwestie voor toegang tot de kabel voor YouCa, de nieuwe partij die de kabelaars zelf wil beconcurreren met programmering. Maar YouCa stelt de entree met een jaar uit.
In navolging van UPC stapt NLKabel over op EuroDOCSIS 3.0. Met de overgang op de nieuwe techniek gaat de vereniging van kabelbedrijven de strijd aan met glasvezelaanbieders.
Na het testen van interactief adverteren via de rode knop wil UPC de mogelijkheden op dit vlak uitbreiden. In de nog op te richten VOD-zones kunnen kijkers zelf commercials of infomercials starten van het merk waarin zij geïnteresseerd zijn.
Kabelbedrijf UPC kondigde gisteren twee nieuwe abonnementsvormen aan die een alternatief moeten bieden voor glasvezel. Concurrent Ziggo neemt de pet af voor UPC: “Ze hebben goed werk gedaan en zijn goed voorbereid. Wat dat betreft zijn zij een stap verder.”
UPC heeft vandaag twee nieuwe internetabonnementen aangekondigd waarbij ADSL wat bleekjes afsteekt. Met downloadsnelheden van 60 en 120 Mbps is het tot vijf maal sneller dan ADSL. Hiermee strijdt de kabelaar om de gunst van de veeleisende klant met de glasvezelaanbieders.
Bijna de helft van de Nederlandse huishoudens ruilde afgelopen jaren zijn analoge tv-abonnement in voor een digitale variant. Afgelopen kwartaal viel UPC buiten de top drie aanbieders van digitale televisie.
Het aantal digitale tv-klanten groeit bij KPN aanmerkelijk harder dan bij UPC. KPN, zo bleek eerder, zag dat bestand in een jaar met 89 procent groeien tot 636.000. Uit de cijfers die UPC vanochtend presenteerde, blijkt een jaargroei van 14 procent tot 592.000.
Kabelaar UPC maakt de prijzen bekend van nieuwe HDTV-abonnementen. Klanten bij UPC hebben keus uit vier abonnementsvormen.
Kabelbedrijf UPC ziet de vraag naar digitale televisie stabiliseren. Over het jaar 2007 steeg het aantal digitale tv-aansluitingen met 10 procent tot 550.300. KPN heeft bijna evenveel klanten voor zijn tv-producten.
Volgend jaar kijkt meer dan de helft van de Nederlandse huishoudens digitale televisie. Kabelbedrijf Zesko bedient de meeste tv-klanten, maar is nummer twee op de digitale kijkersmarkt.