Meer Artikelen

Premium

Omzet UPC groeit 5 procent tot 310 miljoen

UPC zag de omzet in Nederland over het eerste kwartaal met 5 procent stijgen tot 310 miljoen euro. Het kabelbedrijf verloor 17.500 klanten, waarvan het merendeel de analoge tv uitschakelde en overstapte naar een andere aanbieder.

Omzet UPC stijgt tot 224 miljoen euro

Kabelbedrijf UPC heeft in de laatste drie maanden van 2010 een omzetgroei van 7,7 geboekt tot 224 miljoen euro. Het bedrijf verloor 14.700 klanten, voornamelijk analoge tv-kijkers.

Meer omzet uit minder klanten voor UPC

UPC zag de omzet in het derde kwartaal met 8,5 procent stijgen naar 218,8 miljoen euro. Het aantal klanten en met name de analoge abonnees liep terug vanwege de steeds meer voorkomende keuze voor digitale tv.

Tele2 toch in onderhandeling over kabeltoegang

De kabelbedrijven UPC en Ziggo zijn toch in onderhandeling gegaan met Tele2 over de verkoop van kabeltoegang. Het telecombedrijf wil zijn klanten toegang kunnen geven tot analoge kabeltelevisie via de grootste kabelnetten van Nederland.

UPC sluit Tele2 uit van kabel, Ziggo in overleg

UPC sluit definitief het netwerk voor alternatieve aanbieders nu de rechter de beslissing van OPTA, om de kabel open te stellen, heeft teruggedraaid. Hieronder valt ook Tele2, die had aangegeven een pakket aan tv-kijkers aan te bieden via de netwerken van UPC en Ziggo.

UPC en Ziggo hoeven kabel niet open te stellen

De rechter heeft de beslissing van OPTA, de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit, om de kabel open te stellen, teruggedraaid. UPC en Ziggo hoeven hierdoor niet langer de kabel open te stellen aan alternatieve aanbieders.

UPC komt begin 2011 met nieuwe settop box

UPC brengt volgend jaar een decoder op de markt die vanuit één kastje internet, tv, telefonie in het hele huis toegankelijk maakt. Het bedrijf maakt technisch partners bekend, met wie het ook 3D naar tv willen brengen.

Premium

UPC begint promotie 3D-televisie

Van een aparte digitale zender is nog geen sprake, maar UPC begint al wel met de promotie van 3D-televisie. Daarin werkt het samen met mediabedrijven.

Premium

On Demand-gebruik bij UPC groeit met 45 procent

Er werden in 2009 47,5 miljoen keer televisieprogramma’s of films opgevraagd via Video on Demand (VoD) bij UPC. Het tweede volledige jaar dat de kabelaar de dienst aanbiedt kende daarmee een groei van 45 procent in vergelijking met het voorgaande jaar.

UPC wint 41.000 klanten digitale tv

Kabelbedrijf UPC won in de laatste maanden van 2009 40.700 nieuwe klanten voor digitale televisie. Daarmee komt het totaal op 741.400 digitale kijkklanten, versus 1,2 miljoen huishoudens die nog steeds via de analoge lijn kijken.

Eredivisie vergroot online distributie aanzienlijk

Ondermeer Voetbal International, Voetbal.nl, RTLvoetbal, KPN, Ziggo, UPC, YouTube en MSN zullen video’s van de Eredivisie voetbal gaan verspreiden met gratis content. De reclameopbrengsten worden door verdeeld tussen Eredivisie en de betreffende partners.

Kabelaars in beroep tegen OPTA

De kabelaars zijn het niet eens met het tarief dat OPTA heeft vastgesteld voor open kabel. UPC overweegt stappen. Ook Ziggo wil zich er niet bij neerleggen en gaat in beroep tegen het voorstel.

Premium

UPC verliest 20.400 tv-klanten

Kabelbedrijf UPC heeft in het derde kwartaal enkele tienduizenden tv-klanten verloren. Het gaat met name om analoge kijkers. Met digitale tv won het 23.700 betalende klanten.

UPC steggelt met Consumentenbond

De Consumentenbond meent dat er sprake is van oneerlijke handelspraktijken omdat UPC klanten niet informeert over het afknijpen van internetverkeer. De kabelaar op zijn beurt beweert dat er niet wordt afgeknepen.

UPC groeit naar 687.000 digitale tv-kijkers

UPC Nederland verloor afgelopen kwartaal meer analoge kijkers dan dat het digitale kijkers terug won. Het bedrijf zag de omzet met bijna 11 procent dalen, door valutaverschillen.