More artikelen

BBC: registratie personeelsadvertenties op internet

BBC De Media en Reclame Bank is gestart met de registratie van personeelsadvertenties op internet. In de eerste twee maanden van 2005 registreerde BBC bijna 122.000 vacatures op de belangrijkste banensites, zoals Monsterboard.nl, Jobnews.nl en NationaleVacaturebank.nl. Ter vergelijking: in die periode stonden in de dagbladen slechts 20.000 personeelsadvertenties.

Weblog Paidcontent en Billboard over digitale muziek

Paidcontent van Rafat Ali en het gerenommeerde Amerikaanse muziektijdschrift Billboard van VNU zijn in de Verenigde Staten een gezamenlijk weblog begonnen over digitale muziek. Het weblog gaat Billboard Postplay heten.

VNU in zee met rss-aggregator Newsgator

VNU heeft een overeenkomst gesloten met Newsgator. Bedoeling is dat in zeven Europese landen, waaronder Nederland, rss-readers van Newsgator met voorgedefinieerde lokale VNU-content (zoals de rss-feeds van Emerce en Computable) aangeboden worden. Financiële details van de overeenkomst zijn niet bekendgemaakt.

VNU bereid gekaapte domeinnamen terug te geven

VNU gaat de 'gekaapte' domeinnamen Mega-jobs.nl en Total-jobs.nl teruggeven. “VNU heeft hier volstrekt geen kwade bedoelingen mee gehad, het lag meer in de lijn om de concurentie te laten zien dat we scherp zijn en blijven. Beide links zijn inmiddels inactief en we zullen ze als de concurrentie daar om vraagt teruggeven aan ze,” aldus VNU-woordvoerder Koen van Zeijl.

KPMG: uitgevers blijven worstelen met internet

Hoewel uitgevers de mond vol hebben over het gebruik van internet, houden zij nog altijd vast aan de traditionele manier van uitgeven. Dat concludeert KPMG op basis van een onderzoek naar de digitale ambities van Nederlandse uitgevers.