-

Case: A Little Lovely Company en haar migratie naar Magento 2

A Little Lovely Company is opgericht in een garage in 2014 door Judith de Ruijter en Nikki Hateley, de trotse moeders van in totaal zeven kinderen. De ondernemers wilden kinderkamers transformeren met unieke en betaalbare decoraties zoals muurstickers, verlichting, opbergmiddelen en bedlinnen. Het bedrijf bleef echter niet lang klein, en waren grotere systemen nodig.

Al snel hadden het bedrijf meer dan tachtig werknemers, zijn ze actief in zes landen via meer dan 4.200 fysieke retailers, waaronder Selfridges, Wehkamp, Prenatal, VTWonen en MOMA – en bezitten ze twee eigen unieke belevingswinkels.

Na een zelfbouw e-commerce platform en een korte periode op Lightspeed (toen nog SEOshop) migreerde de man van Judith hun online business naar Magento Open Source. Ze wilden hun capaciteiten en mogelijkheden verder uitbreiden en de eindklant een betere gebruikerservaring bieden in lijn met het bedrijfsmotto: “Making life lovely.” In 2016, na de verkoop van meer dan 425.000 euro aan slingers, woord banners en lichtbakken in slechts 24 uur, werd het duidelijk dat A Little Lovely Company iets groters en schaalbaarders nodig had. Daarom lanceerden ze in 2017 hun nieuwe webwinkel op Magento 2 Commerce. Deze  upgrade was gebaseerd op drie belangrijke vereisten: de mogelijkheid om te schalen, hun wholesale-activiteiten te beheren en de mogelijkheid om wereldwijd verder uit te breiden – allemaal tegelijkertijd.

Om met hun digitale transformatie te beginnen, werkte A Little Lovely Company samen met de Enterprise Solution Partner Guapa E-commerce. Out-of-the-box leverde Magento Commerce de tools en functionaliteiten die ze nodig hadden voor de e-commerce activiteiten van vandaag en de toekomst. Samen met een nieuw design richtte het team zich op het voorbereiden van alle onderdelen van het platform op groei, zodat nieuwe landen en valuta gemakkelijk konden worden toegevoegd terwijl het bedrijf aan een ambitieuze wereldwijde expansie begon.

Met meer dan drieduizend accounts, is wholesale het grootste segment binnen het bedrijf, dus het team was het eens over een “B2B-first” aanpak. Na de upgrade naar Magento Commerce 2.2. werden de maatwerk B2B-oplossingen vervangen door de nieuwe standaard Magento B2B-functionaliteiten. Ze integreerden speciaal aangepaste verzendopties en hun WICS-orderbeheer en Exact ERP-systemen. Een van de aanpassingen om B2B-account managers te helpen, is een kleurgecodeerd bestelsysteem, waardoor het gemakkelijker wordt om bestellingen bij te houden en op te volgen. Ondertussen informeren automatische herinneringen per e-mail hun verkopers dat klanten bestellingen “in de wacht” hebben geplaatst, waardoor het verlaten van de winkelwagen wordt verminderd en het verkoopproces soepeler verloopt.

Via hun programma voor wederverkopers wordt A Little Lovely Company overspoeld met aanvragen van verkopers die hun producten willen verkopen. Het bedrijf accepteert resellers uit specifieke regio’s op basis van hun locatie en analyse van kooppatronen. Ze vereisen ook een minimale afstand tussen detailhandelaren om onnodige concurrentie te voorkomen. Dit beheren in Magento is eenvoudig: het bedrijf kan de locatie, winkelverkopen en kooppatronen bijhouden om weloverwogen beslissingen te nemen over waar en wanneer extra wederverkoper locaties wordt toegevoegd.

+ 133% groei. Dat is pas Lovely

A Little Lovely Company is nu een echt mondiaal bedrijf, met sterke aanwezigheid op het web. Na de lancering op Magento 2 Commerce kende het merk een groei van +133 procent. De prestaties en schaalbaarheid van Magento, gecombineerd met solide hosting op Amazon Web Services, was een must-have voor het snelgroeiende bedrijf. In de back-end verbeterden automatische betalingsherinneringen, signalering van het uitblijven van betalingen, het instellen van toekomstige orders en de mogelijkheid om vooruit te betalen de bedrijfsefficiëntie, waardoor het bedrijf verder kon groeien. Later in 2018, na enige aanpassing van de offerte module binnen de Magento B2B suite, is A Little Lovely Company van plan om de B2B-mogelijkheden van het platform ten volle te benutten, en hun volgende fase van groei is wereldwijde expansie. Met behulp van Magento multistore-mogelijkheden kunnen ze moeiteloos nieuwe versies van hun webwinkel lanceren en een glimlach op de gezichten van kinderen toveren in nieuwe nog te ontdekken regio’s.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond