‘Podcasts positiever beoordeeld dan andere branded content’
Advertenties in podcasts hebben, volgens een onderzoek van Kantar, de meeste impact sorteren bij het vergroten van advertentie- en merkbekendheid en propositiebekendheid.
Advertenties in podcasts hebben, volgens een onderzoek van Kantar, de meeste impact sorteren bij het vergroten van advertentie- en merkbekendheid en propositiebekendheid.
Ruim zeven van de tien betalingen aan de kassa waren in 2023 contactloos. Steeds meer contactloze betalingen gebeuren met een mobiele telefoon of smartwatch, zonder fysieke pinpas. Het traditionele insteken van een pinpas doen we steeds minder, zo blijkt uit jaarlijks gezamenlijk onderzoek van Betaalvereniging Nederland en De Nederlandsche Bank.
SBS9 wordt vanaf aanstaande vrijdag omgedoopt tot Viaplay TV. De Zweedse streamingpartij krijgt een positie op het open net. Het verzorgt voor Talpa een sportzender.
Kruidvat staat nu ook externe verkopers toe in de Sport-afdeling van zijn webwinkel. Het online assortiment groeit daardoor met zo’n vijfhonderd artikelen.
Privacystichting Consumers United in Court (CUIC) start een collectieve procedure tegen softwarebedrijf Avast dat virusscanners maakte die zonder toestemming het surfgedrag van honderdduizenden Nederlanders op computer, tablet of telefoon vergaarden.
De Europese Commissie gaat vanaf vandaag onderzoeken of Apple, Google en Meta de Digital Markets Act overtreden. De Commissie vermoedt dat de techreuzen te weinig doen om eerlijke concurrentie te faciliteren.
Op verzoek van Stichting BREIN heeft de Rechtbank Rotterdam bevolen de twee grootste illegale downloadplatforms voor ebooks te blokkeren. Het gaat om Library Genesis en Anna’s Archive. Deze zogenaamde shadow libraries stellen gratis vele duizenden ongeautoriseerde kopieën van auteursrechtelijk beschermde boeken, tijdschriften en artikelen gratis ter beschikking.
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen.
Wehkamp krijgt 10 procent minder retouren per dag sinds daarvoor betaald moet worden. De retailer rekent 50 eurocent voor elk besteld artikel dat terugbezorgd wordt. Ook dochters Kleertjes.com en Union River gaan deze kosten doorrekenen, vertelde Frans Falize van Wehkamp vanochtend op Emerce Retail. “Vijfduizend artikelen per dag minder scheelt enorm.”
Duitse kijkers van de lokale ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’ kunnen vanuit de iOS-app kleding shoppen die ze de acteurs zien dragen.
Kwetsbare platformwerkers worden beter beschermd en schijnzelfstandigheid wordt tegengegaan. Ook komen er afspraken over het gebruik van algoritmes in de platformeconomie. Tegelijkertijd krijgen platformbedrijven duidelijkere regels en een gelijker speelveld waardoor ze verder kunnen innoveren. Minister Van Gennip van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft hier samen met haar Europese collega’s een akkoord over bereikt. Nederland heeft zich sterk ingezet voor deze Europese richtlijn.
Met focus op maatschappelijke waarden en communities lanceren de ondernemers echt socialbureau Home (oud-Hammerfest) het influencermarketingbureau Combo.
In 2023 kwamen de bestedingen in de TV-reclamemarkt uit op 922 miljoen euro, een daling van 5,6 procent ten opzichte van 2022. De spotbestedingen laten een daling zien van 7 procent. De bestedingen op de online video platforms daarentegen stegen met dubbele cijfers. Dat blijkt uit het jaarverslag van Screenforce.
Fabrikant van sportartikelen PUMA hevelt verschillende onderdelen van zijn e-commercesysteem, waaronder de website, over naar Google Cloud.
Swappie, de grootste verkoper van refurbished iPhones in Europa, is een samenwerking aangegaan met ThePhoneLab voor het inleveren van oude toestellen. Uit onderzoek blijkt dat een belangrijk deel van de Nederlandse gebruikers de voorkeur geeft aan een fysiek inleverpunt. In oktober opende Swappie het eerste Nederlandse inleverpunt in Amsterdam, nu komen daar de tien locaties van ThePhoneLab bij.