Tien procent omzetdaling NIKE Digital
Fabrikant van sportartikelen NIKE zag de digitale omzet afgelopen jaar met tien procent dalen. Directe verkopen, via eigen winkels en apps, zijn goed voor veertig procent van de concernomzet.
Fabrikant van sportartikelen NIKE zag de digitale omzet afgelopen jaar met tien procent dalen. Directe verkopen, via eigen winkels en apps, zijn goed voor veertig procent van de concernomzet.
Alle medianetwerken maken zich op voor een sportzomer waarin de reclame-euro’s rijkelijk rollen. Behalve de NPO. Daar leveren de online activiteiten nul euro op.
Tracker-up Mingle is afgelopen jaar enorm gegroeid, tot nu ruim 150.000 spelers, coaches en teamouders. Het bedrijf uit Utrecht activeert deze zomer zijn eerste premium feature in de app.
De Oranje-app van de KNVB moet het fundament worden voor een nauwer contact met voetbalfans. In een paar weken tijd kreeg de app 50.000 nieuwe gebruikers. Eind EK moeten dat er 200.000 zijn.
Twee Nederlandse videobedrijven combineren hun platformen waardoor iedereen zijn eigen betaalzender, Netflix of internet-tv kan beginnen. Van eenpitter tot corporate.
SBS9 wordt vanaf aanstaande vrijdag omgedoopt tot Viaplay TV. De Zweedse streamingpartij krijgt een positie op het open net. Het verzorgt voor Talpa een sportzender.
De digitale verkopen van Adidas zijn in 2023 met zeven procent afgenomen tot 4,3 miljard euro. Handel via de eigen kanalen, versus groothandel, groeide naar 41 procent.
Fabrikant van sportartikelen PUMA hevelt verschillende onderdelen van zijn e-commercesysteem, waaronder de website, over naar Google Cloud.
Tegen de geest van privacywetten in begint Parijs met het testen van algorithmische videosurveillance.
Just Eat Takeaway.com wordt voor nog eens drie jaar extra sponsor van elf competities die de UEFA voor mannen en vrouwen organiseert.
Viaplay Nederland wil de sporten die het streamt veel prominenter profileren en gaat daarom “veel meer investeren in socialmedia”. Dat zegt de nieuwe directeur Roger Lodewick.
Na goedkeuring door de regelgevende instanties heeft Decathlon op 2 januari 2024 de overname afgerond van Bergfreunde.
Het Groningse bedrijf XS2Event mag voor de hoogste Spaanse voetbalcompetitie LALIGA in het buitenland toegangstickets gaan verkopen.
Relevantie en context zijn belangrijk voor een succesvolle advertentie. Inhaken op sportevenementen is daarvan een uitstekend voorbeeld.
De Amerikaanse eigenaar Backcountry verkoopt outdoorshop Bergfreunde aan sportketen Decathlon. De twee blijven onafhankelijk van elkaar op de markt.