More stories

Tien procent omzetdaling NIKE Digital

Fabrikant van sportartikelen NIKE zag de digitale omzet afgelopen jaar met tien procent dalen. Directe verkopen, via eigen winkels en apps, zijn goed voor veertig procent van de concernomzet.

E-commerce

Nul euro online omzet NPO uit Olympische Spelen

Alle medianetwerken maken zich op voor een sportzomer waarin de reclame-euro’s rijkelijk rollen. Behalve de NPO. Daar leveren de online activiteiten nul euro op.

Online advertising

150.000 gebruikers tracker-app voetbalteams Mingle

Tracker-up Mingle is afgelopen jaar enorm gegroeid, tot nu ruim 150.000 spelers, coaches en teamouders. Het bedrijf uit Utrecht activeert deze zomer zijn eerste premium feature in de app.

Sport

Oranje-app KNVB: Van 50.000 naar 200.000 gebruikers

De Oranje-app van de KNVB moet het fundament worden voor een nauwer contact met voetbalfans. In een paar weken tijd kreeg de app 50.000 nieuwe gebruikers. Eind EK moeten dat er 200.000 zijn.

Sport

‘Iedere club of bedrijf zijn eigen Netflix’

Twee Nederlandse videobedrijven combineren hun platformen waardoor iedereen zijn eigen betaalzender, Netflix of internet-tv kan beginnen. Van eenpitter tot corporate.

Publishing
Premium

Viaplay krijgt vanaf vrijdag sportzender bij Talpa/SBS

SBS9 wordt vanaf aanstaande vrijdag omgedoopt tot Viaplay TV. De Zweedse streamingpartij krijgt een positie op het open net. Het verzorgt voor Talpa een sportzender.

Sport

E-commerce Adidas krimpt 7 procent in 2023

De digitale verkopen van Adidas zijn in 2023 met zeven procent afgenomen tot 4,3 miljard euro. Handel via de eigen kanalen, versus groothandel, groeide naar 41 procent.

E-commerce
Premium

PUMA migreert e-commerce naar Google Cloud

Fabrikant van sportartikelen PUMA hevelt verschillende onderdelen van zijn e-commercesysteem, waaronder de website, over naar Google Cloud.

Sport
Premium

Olympisch Parijs test algorithmische videosurveillance

Tegen de geest van privacywetten in begint Parijs met het testen van algorithmische videosurveillance.

Privacy

Just Eat Takeaway verlengt sponsorcontract met UEFA

Just Eat Takeaway.com wordt voor nog eens drie jaar extra sponsor van elf competities die de UEFA voor mannen en vrouwen organiseert.

Sport
Premium

Viaplay Nederland: ‘Veel meer in socialmedia investeren’

Viaplay Nederland wil de sporten die het streamt veel prominenter profileren en gaat daarom “veel meer investeren in socialmedia”. Dat zegt de nieuwe directeur Roger Lodewick.

Publishing
Premium

Decathlon rondt overname Bergfreunde af

Na goedkeuring door de regelgevende instanties heeft Decathlon op 2 januari 2024 de overname afgerond van Bergfreunde.

Sport
Premium

Gronings XS2Event tekent LALIGA

Het Groningse bedrijf XS2Event mag voor de hoogste Spaanse voetbalcompetitie LALIGA in het buitenland toegangstickets gaan verkopen.

E-commerce

Slim inhaken op sportevenementen kan voor grote VTR- en CTR-uplift zorgen

Relevantie en context zijn belangrijk voor een succesvolle advertentie. Inhaken op sportevenementen is daarvan een uitstekend voorbeeld.

Sport
Premium

Decathlon koopt outdoorshop Bergfreunde

De Amerikaanse eigenaar Backcountry verkoopt outdoorshop Bergfreunde aan sportketen Decathlon. De twee blijven onafhankelijk van elkaar op de markt.

Sport