Dutch Sport Tech Fund werkt aan tweede fonds
De initiatiefnemers achter Dutch Sport Tech Fund werken aan het sluiten van het eerste en openen van het tweede fonds. Gesprekken over exits lopen parallel aan die over nieuwe investeringen.
De initiatiefnemers achter Dutch Sport Tech Fund werken aan het sluiten van het eerste en openen van het tweede fonds. Gesprekken over exits lopen parallel aan die over nieuwe investeringen.
Met 5000 euro van zijn ouders. Twintig jaar later heeft XXL Nutrition 200 medewerkers, een omzet van 80 miljoen euro en levert aan 1500 sportscholen.
Mark Tuitert, de voormalig Olympisch kampioen op de 1500 meter schaatsen, over zijn reis van topsporter naar ondernemer.
De verkopen van fabriek direct aan de eindconsument worden steeds belangrijker voor sportfabrikant Puma. De D2C-omzet groeide met 17 procent.
Journalist en F1-presentator Olav Mol zoekt financiering voor een nieuw te bouwen sportzender op de digitale radio.
Samsung is eerder dan verwacht begonnen met de verkoop van de Galaxy Ring in Nederland. De Galaxy Ring doet wat een slim horloge ook kan, maar zonder schermpje: hij kan de hartslag, bloedzuurstofsaturatie, huidtemperatuur, stress en stappen meten.
De nog vrij onbekende IT- en cloudprovider van Schwarz Group is vanaf dit seizoen sponsor van de Bundesliga-voetbalclub VfB Stuttgart, dat afgelopen seizoen verrassend tweede werd.
De Nederlandse mediaconsument keek vorige week dertien procent minder on demand video dan een maand geleden.
Handelsplatform voor eventtickets Viagogo wil na Parijs ook de voor Olympische Spelen van Los Angeles tweedehands kaartjes kunnen verkopen.
Fabrikant van sportartikelen NIKE zag de digitale omzet afgelopen jaar met tien procent dalen. Directe verkopen, via eigen winkels en apps, zijn goed voor veertig procent van de concernomzet.
Alle medianetwerken maken zich op voor een sportzomer waarin de reclame-euro’s rijkelijk rollen. Behalve de NPO. Daar leveren de online activiteiten nul euro op.
Tracker-up Mingle is afgelopen jaar enorm gegroeid, tot nu ruim 150.000 spelers, coaches en teamouders. Het bedrijf uit Utrecht activeert deze zomer zijn eerste premium feature in de app.
De Oranje-app van de KNVB moet het fundament worden voor een nauwer contact met voetbalfans. In een paar weken tijd kreeg de app 50.000 nieuwe gebruikers. Eind EK moeten dat er 200.000 zijn.
Twee Nederlandse videobedrijven combineren hun platformen waardoor iedereen zijn eigen betaalzender, Netflix of internet-tv kan beginnen. Van eenpitter tot corporate.
SBS9 wordt vanaf aanstaande vrijdag omgedoopt tot Viaplay TV. De Zweedse streamingpartij krijgt een positie op het open net. Het verzorgt voor Talpa een sportzender.