More stories

1,25 miljoen voor tracker-app Mingle Sport

Een ‘Strava voor balsporten’, de Nederlandse app Mingle Sport, haalt 1,25 miljoen euro groeigeld op bij de Rabobanks innovatiefonds en een groep particuliere investeerders.

Sport

Google sponsor Engelse voetbalbond FA

Google sluit met zijn telefoonlijn Pixel een meerjarig sponsorcontract met The Football Association, de Engelse voetbalbond.

Sport

FIFA publiceert ‘muilkorfrapport’ over WK Qatar 2022

De internationale voetbalbond FIFA rapporteerde bij het WK in Qatar twintigduizend social media-berichten als aanstootgevend, beledigend of discriminerend. Zo’n driehonderd mensen kregen daarom politie op de stoep.

Social

Sander Schouten (Beyond Sports): ‘Door met verschillende platformen te ‘praten’, kun je sport goed presenteren’

Met hun realtime gamified simulaties van sportwedstrijden prijkte Beyond Sports bovenaan het lijstje van Sony, dat het data- en visualisatiebedrijf uit Alkmaar vorig jaar overnam. Mede door de schaalvoordelen en aanpalende diensten die het Japanse concern biedt, kan sport verder de nieuwe wereld ingebracht worden. “Jongere generaties willen sport op een andere manier consumeren”, zegt Beyond Sports CEO en medeoprichter Sander Schouten.

Media

ISG: investeren in het LinkedIn van de sport

Het doel van ISG is om niet alleen ‘club driven’ actief te zijn, maar ook de individuele sporter te bereiken.

Sport

Johan Cruijff ArenA: de charme van innovatie

Johan Cruijff ArenA: toonaangevend en duurzaam voetbalstadion, innovatief met partners, 5G-toepassingen voor betere stadionbeleving.

Sport

Het meesterwerk van Jumbo-Visma

Jasper onthult Team Jumbo-Visma’s succes als topwielerploeg, nieuwe verdienmodellen, content-campagnes en groeiende community.

Sport

De Formule 1 Heineken Dutch GP is als geen ander

Teun onthult The Ultimate Fan Experience, waar technologie en content alle F1-fans een unieke ervaring bieden.

Sport

Pepsi zet vol in op TikTok voor Champions League-finale

In de aanloop van de Champions League-finale op 10 juni is Pepsi al zijn social campagne begonnen. De Amerikanen zetten vol in op TikTok.

Campagnes

Bike24 breidt uit naar Benelux

De Duitse, beursgenoteerde webwinkel Bike24 opent filialen in Nederland, België en Luxemburg. De zaak dekt nu zeventig procent van de potentiële Europese markt.

E-commerce

Decathlon Duitsland: kwart omzet via internet

Cijfers van het Duitse filiaal van Decathlon laten zien dat een kwart van de omzet, 219 miljoen euro, via de site en de app werden gerealiseerd in 2022.

E-commerce

Dutch Sport Tech Fund investeert in urban app CityLegends

Dutch Sport Tech Fund, het investeringsfonds voor sporttechbedrijven, investeert in CityLegends. De Eindhovense start-up heeft een app waar skaters, freerunners […]

Start-ups

Dutch Sport Tech Fund investeert in AI-startup Ludimos

Dutch Sport Tech Fund, het investeringsfonds voor sporttech-bedrijven, investeert in Ludimos. Deze Nederlandse start-up gebruikt AI om cricketers slimmer te laten trainen.

Venture

Strava via overname in outdoor 3D-mapping

‘De beste landkaart voor in de bergen’, zoals Fatmap zichzelf noemt, valt in handen van sport-app Strava.

Sport