Topsporters openen fonds techinvesteringen
Investeringsberijf Athlectico Ventures opent zijn eerste fonds waarin het met geld van topsporters participeert in startende techbedrijven.
Investeringsberijf Athlectico Ventures opent zijn eerste fonds waarin het met geld van topsporters participeert in startende techbedrijven.
AD.nl zendt komende week nog alle wedstrijden van de Nederlandse ploeg live uit voor abonnees op zijn website.
De Franse televisie bespaart op satellietwagens en zet in plaats daarvan Starlink in om live beelden uit te zenden tijdens de Olympische Spelen.
Wat gebeurt er als een jong en innovatief smartphonemerk samenwerkt met een gerenommeerd tennistoernooi met een traditie die meer dan een eeuw teruggaat?
In deze video vertelt Corné Dubelaar (Triple) over Team Gullit, de eerste onafhankelijke FIFA-academie ter wereld.
Het is niet of, maar wanneer Apple de Amerikaanse sportzender ESPN koopt. Dat zegt althans de Amerikaanse financieel analist Dan Ives tegen CNBC News.
Een ‘Strava voor balsporten’, de Nederlandse app Mingle Sport, haalt 1,25 miljoen euro groeigeld op bij de Rabobanks innovatiefonds en een groep particuliere investeerders.
Google sluit met zijn telefoonlijn Pixel een meerjarig sponsorcontract met The Football Association, de Engelse voetbalbond.
De internationale voetbalbond FIFA rapporteerde bij het WK in Qatar twintigduizend social media-berichten als aanstootgevend, beledigend of discriminerend. Zo’n driehonderd mensen kregen daarom politie op de stoep.
Met hun realtime gamified simulaties van sportwedstrijden prijkte Beyond Sports bovenaan het lijstje van Sony, dat het data- en visualisatiebedrijf uit Alkmaar vorig jaar overnam. Mede door de schaalvoordelen en aanpalende diensten die het Japanse concern biedt, kan sport verder de nieuwe wereld ingebracht worden. “Jongere generaties willen sport op een andere manier consumeren”, zegt Beyond Sports CEO en medeoprichter Sander Schouten.
Het doel van ISG is om niet alleen ‘club driven’ actief te zijn, maar ook de individuele sporter te bereiken.
Jasper onthult Team Jumbo-Visma’s succes als topwielerploeg, nieuwe verdienmodellen, content-campagnes en groeiende community.
Teun onthult The Ultimate Fan Experience, waar technologie en content alle F1-fans een unieke ervaring bieden.
Johan Cruijff ArenA: toonaangevend en duurzaam voetbalstadion, innovatief met partners, 5G-toepassingen voor betere stadionbeleving.
In de aanloop van de Champions League-finale op 10 juni is Pepsi al zijn social campagne begonnen. De Amerikanen zetten vol in op TikTok.