More stories

Premium

Topsporters openen fonds techinvesteringen

Investeringsberijf Athlectico Ventures opent zijn eerste fonds waarin het met geld van topsporters participeert in startende techbedrijven.

Venture
Premium

AD.nl zendt exclusief EK Honkbal uit

AD.nl zendt komende week nog alle wedstrijden van de Nederlandse ploeg live uit voor abonnees op zijn website.

Sport
Premium

Starlink achter tv-uitzendingen Olympische Spelen

De Franse televisie bespaart op satellietwagens en zet in plaats daarvan Starlink in om live beelden uit te zenden tijdens de Olympische Spelen.

Sport

Wat gebeurt er als een hightech merk en traditionele sport elkaar ontmoeten?

Wat gebeurt er als een jong en innovatief smartphonemerk samenwerkt met een gerenommeerd tennistoernooi met een traditie die meer dan een eeuw teruggaat?

Sport

Hoe breek je als merk door in de wereld van esports?

In deze video vertelt Corné Dubelaar (Triple) over Team Gullit, de eerste onafhankelijke FIFA-academie ter wereld.

Marketing
Premium

Wedbush-analist: ‘Apple koopt ESPN’

Het is niet of, maar wanneer Apple de Amerikaanse sportzender ESPN koopt. Dat zegt althans de Amerikaanse financieel analist Dan Ives tegen CNBC News.

Media
Premium

1,25 miljoen voor tracker-app Mingle Sport

Een ‘Strava voor balsporten’, de Nederlandse app Mingle Sport, haalt 1,25 miljoen euro groeigeld op bij de Rabobanks innovatiefonds en een groep particuliere investeerders.

Sport
Premium

Google sponsor Engelse voetbalbond FA

Google sluit met zijn telefoonlijn Pixel een meerjarig sponsorcontract met The Football Association, de Engelse voetbalbond.

Sport
Premium

FIFA publiceert ‘muilkorfrapport’ over WK Qatar 2022

De internationale voetbalbond FIFA rapporteerde bij het WK in Qatar twintigduizend social media-berichten als aanstootgevend, beledigend of discriminerend. Zo’n driehonderd mensen kregen daarom politie op de stoep.

Social
Premium

Sander Schouten (Beyond Sports): ‘Door met verschillende platformen te ‘praten’, kun je sport goed presenteren’

Met hun realtime gamified simulaties van sportwedstrijden prijkte Beyond Sports bovenaan het lijstje van Sony, dat het data- en visualisatiebedrijf uit Alkmaar vorig jaar overnam. Mede door de schaalvoordelen en aanpalende diensten die het Japanse concern biedt, kan sport verder de nieuwe wereld ingebracht worden. “Jongere generaties willen sport op een andere manier consumeren”, zegt Beyond Sports CEO en medeoprichter Sander Schouten.

Media

ISG: investeren in het LinkedIn van de sport

Het doel van ISG is om niet alleen ‘club driven’ actief te zijn, maar ook de individuele sporter te bereiken.

Sport

Het meesterwerk van Jumbo-Visma

Jasper onthult Team Jumbo-Visma’s succes als topwielerploeg, nieuwe verdienmodellen, content-campagnes en groeiende community.

Sport

De Formule 1 Heineken Dutch GP is als geen ander

Teun onthult The Ultimate Fan Experience, waar technologie en content alle F1-fans een unieke ervaring bieden.

Sport

Johan Cruijff ArenA: de charme van innovatie

Johan Cruijff ArenA: toonaangevend en duurzaam voetbalstadion, innovatief met partners, 5G-toepassingen voor betere stadionbeleving.

Sport
Premium

Pepsi zet vol in op TikTok voor Champions League-finale

In de aanloop van de Champions League-finale op 10 juni is Pepsi al zijn social campagne begonnen. De Amerikanen zetten vol in op TikTok.

Campagnes