-

Foodora: ‘De vraag is groter dan het aanbod’

De bezorging van restaurantvoedsel is een enorm groeiende markt met veel aanbieders die nu toetreden. De grootste daarvan is Foodora. “Er is veel concurrentie en dat geeft aan dat het een gezonde markt is met veel vraag”, vertelt Luc van Emmerik. “Innovatie en differentie is nodig om de grootste speler te blijven.”

Hoe differentieer je in deze markt? “We doen allemaal hetzelfde: we brengen eten naar de eindconsument. Het gaat om het gevoel dat je meegeeft en dat je een soort van love-brand wordt. We zijn hyperlokaal en we opereren in de grote steden”, schetst Van Emmerik. “Dat betekent dat je ook onderdeel moet worden van het stedelijke leven, en de mensen die hier rondfietsen, werken en leven. Dat gevoel moeten we toevoegen aan ons merk om te zorgen dat die connectie blijft.”

Enorme groei

Op de vraag waarom deze markt geen bubbel is, antwoordt Van Emmerik: “Een bubbel is wanneer het aanbod groter is dan de vraag. Bij ons merken we dat de vraag groter is dan het aanbod. We zitten nu in tien landen en 39 steden. We groeien enorm hard, we zijn tien keer groter dan twaalf maanden geleden en we zijn van 50 man naar over de 1000 man personeel gegroeid.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond