-

Intensief samenwerken aan digitaal succes

“We hebben Carlsberg geholpen bij het uitrollen van zijn b2b-platform voor e-commerce in meerdere Europese landen. Binnen een halfjaar genereerde dat een omzet van 1 miljard Deense kroon, omgerekend ruim 130 miljoen euro.” Aan het woord is Roy Machielsen. Samen met Mark Blockhuys vormt hij de directie van Osudio, de toonaangevende specialist in e-business in onder meer Nederland, België en Denemarken. “Het b2b-platform is meer dan alleen een bestelformulier”, vervolgt hij. “Het helpt ondernemers om hun eigen zaak, of dat nu een grand café, een bar of een restaurant is, succesvoller te runnen.” Blockhuys: “Denk aan het tijdig bestellen van marketingmateriaal. Dat heeft indirect te maken met transacties, maar is voor het succes wel heel belangrijk.” “Het gaat om de klantreis van begin tot eind”, aldus Machielsen.

Strategische partner

Carlsberg is een van de vele gerenommeerde merken die Osudio inschakelen voor het versterken van hun digitale dienstverlening. Miele en Mandemakers zijn andere voorbeelden. Steeds vaker is Osudio voor klanten een strategische partner. “E-commerce en engagement beginnen een wezenlijk onderdeel te worden van de bedrijfsstrategie. Klanten willen daarom vaak dat we niet alleen het digitale eindproduct opleveren”, zegt Blockhuys.

Het opleveren van het eindproduct, de implementatie, is tegenwoordig een hygiënefactor, vervolgt Machielsen. “Vaak zie je dat bedrijven of creatief heel goed zijn of in de consultancy of in de implementatie. Wij kunnen het alle drie en zorgen dat het voor klanten één aangesloten ervaring is”, legt hij uit. “We helpen bij het uitstippelen van de digitale strategie en zorgen vervolgens dat die aansluit op de implementatie.” Dat zorgt bewezen voor succes, zoals bij Carlsberg en andere, waaronder Warmteservice.

Practices

De samenwerking met klanten is veel intensiever dan vroeger. Daarom is het ook van belang om dicht bij de klant te zitten, weet Blockhuys. Om klanten nog beter van dienst te zijn heeft Osudio de opzet van de organisatie veranderd. “We hebben nu practices, teams met focus op een domein: engagement, commerce, PIM (product information management), servicedelivery en define & design.” Machielsen: “Vroeger hadden klanten te maken met meerdere afdelingen. Nu ligt de verantwoordelijkheid voor een klant van a tot z bij één team. Het is eenvoudiger voor klanten en leuker voor medewerkers. Het geeft meer energie en leidt zo tot nog grotere successen.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond