-

Thomas Cook: klant zoekt het liefst zelf zijn vakantie

De Britse reisgroep Thomas Cook is met de merken Neckermann en Vrij Uit de nummer twee van de Nederlandse pakketreizenmarkt. De geplande overgang naar een nieuwe platform belooft onder andere een betere mobiele beleving, vertelt manager e-commerce Bas Touw.  

Jullie werken samen met reisagenten én hebben boekbare B2C websites. Hoe belangrijk is e-commerce voor jullie?

“Op dit moment halen we ongeveer 50 procent van onze omzet uit online. Dat percentage ligt hoger bij Vrij Uit dan bij Neckermann. Dat zit hem in het type vakantie – Vrij Uit is gericht op autovakanties. Dat zijn vooral losse accommodaties en die worden blijkbaar gemakkelijker op internet geboekt. Maar we zien bij Neckermann ook een groei. Of de reisagent verdwijnt? Dat denk ik niet, maar de groep boekers wordt wel kleiner. Over een paar jaar zitten we op 70 tot 75 procent online omzet, verwacht ik.”

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!