Waarom Walter Wallet alleen voor Facebook kiest
Walter Wallet is een pasjeshouder dat groeit in populariteit onder mannen. “Het is een mannengadget, vrouwen worden later enthousiast”, vertelt Karin Stoevenbeld. Het succes komt door Facebook: “We gebruiken alleen maar Facebook als communicatiekanaal, met een budget van 2000 a 3000 euro per dag.”
“We begonnen in april 2016 met een klein budget. Onze video kreeg heel veel bereik op Facebook. We dachten eerst: we gaan op een beurs staan en we zoeken een distributeur, een retailer om vervolgens naar de consument te gaan. Maar nu doen we het juist andersom, en de distributiemodellen komen op een andere manier naar ons toe”, schetst Stoevenbeld. Komt het wel uit qua budget? Stoevenbeld antwoordt: “Ja, we geven nu bijna een ton per maand uit aan Facebook. Het levert meer op dan het kost. We zijn daar erg goed in geworden.” Ze sluit af met praktische tips voor conversie op Facebook.
Gerelateerd onderzoek
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
3 Reacties
Walter wijsneus
6 maanden actief, €500k omzet tot nu toe. Stopt elke dag 3k in FB en verwacht te groeien naar € 2.000.000 einde van dit jaar. Kleine rekensom: 100k FB budget x 12 maanden = €1.200.000 aan advertentiekosten voor €2.000.000 omzet. Is dat een goed rendement ?
Jan
Ik zie toch echt volop campagnes draaien in adwords..
Jan
Dat is ook wel logisch omdat hun website op geen enkel relevant keyword, inclusief de eigen merknaam rankt. Misschien beter om geld niet stuk te gooien op een slecht converterend platform als FB, maar je geld in seo te steken