Bekijk

Bekijk
0
2.1k
Channel: Financials

Hoe besteedt startup HousingAnywhere haar geld tijdens een fundraising ronde?

In 2020 heeft HousingAnywhere, het huisvestings platform voor young professionals en internationale studenten, miljoenen euros opgehaald in een nieuwe financieringsronde. Niet alleen het binnenhalen, maar ook het beheren van de spending van het investeringsgeld is een uitdaging voor snelgroeiende bedrijven. ‘De doorgroei van startup naar scale-up vraagt om een nieuwe uitgaven cultuur van chaos naar structuur’, aldus Aidana Zhakupbekova, VP of finance van HousingAnywhere. Hoe wijzig je de bedrijfscultuur en hoe wordt finance een partner in plaats van een politieagent. Hielko van der Molen gaat in gesprek over deze en andere uitdagingen waar zij voor staat.

Uit Europees onderzoek van Soldo blijkt dat 95 procent van succesvolle ondernemers het na fundraising lastig vindt om te bepalen waar nieuw kapitaal in geïnvesteerd moet worden. Voor bedrijven die financiering nodig hebben, is het belangrijk om investeerders relevant kapitaal en bestedingsgegevens te tonen. Vanuit de UK deelt Roy Skop van Soldo, een platform voor spend management, zijn bevindingen uit dit onderzoek.

Van de ondernemers die aangaven geld moeilijk binnen te halen geeft 35 procent aan dat dit te maken heeft met hun onvermogen om de financiële geschiedenis en voorspellingen in kaart te brengen.

 Dit webinar gaat dieper in op:
  • Spend management
  • Hyper-growth spend for growth
  • Tools voor Financial Accountability
  • Spending cultuur veranderen?
Sprekers:
  • Aidana Zhakupbekova – Vice President Finance bij HousingAnywhere. Aidana heeft tien jaar ervaring op de afdelingen FP&A, Accounting en Credit Control. Voordat Aidana bij het HousingAnywhere-team kwam, werkte zij in verschillende industrieën, waaronder financiering, automatisering en detailhandel. Aidana volgt graag een strategische benadering om de huidige processen te optimaliseren voor uitmuntende bedrijfsvoering en om een financiële ruggengraat op te bouwen om de visie van het bedrijf te ondersteunen.
  • Roy Skop – Business Development Manager bij Soldo. Hij helpt financiële teams om zichtbaarheid en controle te krijgen over de uitgaven en uitgaven van hun bedrijf. Hij kwam begin 2020 bij het snelgroeiende bedrijf om zich te concentreren op het opschalen van de bedrijvenbasis van Soldo naar de Nederlandse en Franse markt. Met een MSc in bedrijfsanalyse en professionele ervaring in de financiële dienstverlening, heeft Roy een sterke passie om digitale transformatie door te voeren om bedrijven te helpen duurzame en winstgevende groei te realiseren.
  • Hielko van der Molen – Host. Inspirator, interim executive en coach in digitale landschap, dat is Hielko van der Molen. Hij is een ervaren manager, trainer en coach op het gebied van digitale marketing en veranderingsprocessen. Sinds 1999 gegrepen door het online virus. Kent digital vanuit zowel klant- als bureauzijde en sectoren hospitality, finance en  zorg. Is gepassioneerd voor digital gedreven verandering en een specialist in het ontwikkelen en commercieel laten groeien van mensen en organisaties.

Redactie