Download

Download
0
1.7k
Channel: Marketing

Social advertising trends voor Retail in H2 2020

In de afgelopen maanden hebben bedrijven in recordtempo de transitie naar online gemaakt. Hierdoor is er een duidelijke kans ontstaan voor merken: optimaliseer je marketingmix en bereik consumenten waar ze nu zijn. Marketingteams moeten hun advertentiestrategieën heroverwegen en consumenten bereiken waar ze zijn: op sociale media.

De turbulentie in het social advertising landschap heeft zich in de lente en zomer van 2020 voortgezet. De grootste daling van CPM vond plaats in maart en sindsdien zijn de prijzen weer gestegen. CPM-niveaus blijven volatiel en daarom moeten adverteerders alert blijven en hun strategieën blijven aanpassen naarmate de situatie zich ontwikkelt.

Optimaliseer je Retail social advertising strategie voor het ‘Nieuwe Normaal’

Dit eBook biedt met name grote adverteerders in retail handvatten en praktische tips voor het optimaliseren van hun advertentiestrategie voor het ‘Nieuwe Normaal’. Het eBook gaat in op:

  • Social advertising in het ‘Nieuwe Normaal’.
  • Het promoten van gelokaliseerde advertenties op grote schaal.
  • Laat je acquisitie groeien met gepersonaliseerd advertentiemateriaal.
  • Het optimaliseren van je checkout en in-store sales.
  • Het analyseren van omnichannel resultaten.
De digitale behoeften van de ‘Nieuwe Normaal’ consument

Het pauzeren van (online) marketingcampagnes tijdens onzekere tijden is geen optie. Merken die tijdens het hoogtepunt van de COVID-19-pandemie de beslissing hebben genomen om de communicatie stop te zetten, zijn in feite onzichtbaar geweest. Smartly.io heeft 5.000 volwassen in de USA, APAC en EMEA gevraagd naar hun social media gebruik tijdens COVID-19. Lees in het eBook wat de belangrijkste bevindingen zijn.

Het promoten van gelokaliseerde advertenties op grote schaal

Terwijl de wereld in verschillende stadia door de pandemie heengaat, moeten retailers er rekening mee houden dat een algemene marketingstrategie niet zal werken. In plaats daarvan zullen merken het consumentengedrag moeten volgen en hun marketingactiviteiten moeten lokaliseren. Je zult moeten testen welke advertenties en messaging het beste resoneert bij welke doelgroep. Lees in het eBook hoe je dit kunt aanpakken.

Het boosten van je acquisitie met gepersonaliseerde advertenties

Uit onderzoek blijkt dat consumenten de visuals de belangrijkste elementen van een advertentie vinden. De meest effectieve advertenties zijn memorabel omdat ze krachtige visuele elementen bevatten. Een succesvolle social advertising strategie houdt rekening met de algemene bedrijfsdoelstellingen en vertaalt dit in een visueel boeiend verhaal. Lees in het eBook hoe een social advertising platform – zoals Smartly.io – je hierbij kan helpen.

Het optimaliseren van je checkout en in-store sales

Bij social advertising is het belangrijk om je advertentiebudget goed te besteden. Met andere woorden: bied meer op potentiële kopers met een hogere lifetime value of een hogere return on ad spend (ROAS). Het eBook beschrijft twee tips om dit te doen.

Best practices voor het maximaliseren van offline sales met online campagnes

In alle markten stegen de aankopen die rechtstreeks via advertenties op sociale media werden gedaan als gevolg van de pandemie; het merendeel van de verkopen vindt echter nog steeds in de winkel plaats. Retailers moeten omnichannel omarmen en tegelijkertijd offline en online met elkaar integreren. Lees in het eBook hoe je de benodigde inzichten verzamelden voor een compleet klantbeeld. Ook beschrijft het eBook zeven best practices voor het maximaliseren van offline sales met online campagnes.

Piet-Hein Kerkhof