Download

Download
0
3.2k
Channel: Marketing

Geautomatiseerde video creatie op grote schaal | De Voodoo case

De markt van mobiele games groeit hard met een percentage van 11,6 procent op jaarbasis. In 2020 wordt verwacht dat de omzet van deze markt als geheel 160 miljard zal bedragen. Met meer dan 3.7 miljard downloads en 300 miljoen maandelijks actieve gebruikers, is het Franse Voodoo één van de leiders binnen deze mobiele gaming industrie. Per maand releaset Voodoo 1-4 mobiele games, waardoor online advertising een belangrijk onderdeel van de marketingmix is geworden. Inherent hieraan is het produceren van verschillende advertenties op grote schaal. Lees in deze casestudy hoe Voodoo haar ‘ad-productieproces’ heeft geoptimaliseerd met behulp van een creative automation platform.

De onderwerpen in deze casestudy:
  • Wat zijn Voodoo’s belangrijkste uitdagingen?
  • Het optimaliseren van haar videomarketing met behulp van Storyteq’s Creative Automation Platform.
  • Welke resultaten er met deze optimalisatie zijn gerealiseerd.
De uitdagingen van het marketingteam van Voodoo

Om het tempo van de game releases, sterke concurrentie en de marketingontwikkelingen bij te houden moet het marketingteam continu vernieuwende advertentiecampagnes ontwikkelen. Ook moeten vaak meerdere games tegelijkertijd gepromoot worden. Vanuit productioneel oogpunt is dit een behoorlijke uitdaging. Lees in deze casestudy wat de visie van Kenjy Vanitou (UA & Monetization manager bij Voodoo) hierop is.

Het automatiseren van het advertentie ontwikkelproces

Lees in deze casestudy hoe Voodoo een Dynamic Creative Optimization (DCO) oplossing gebruikt om het grote aantal advertenties (zowel video’s als banners) te produceren dat nodig is voor multivariate testing. Lees daarnaast welke resultaten zij met deze nieuwe werkwijze hebben gerealiseerd en wat volgens Voodoo’s marketingteam de voordelen van DCO zijn.

Guido Derkx