Bekijk webinar

Bekijk webinar
0
1.2k
Channel: Recruitment

Hoe beïnvloedt Employer Branding het online aantrekken van talent

Voor onze belangrijkste levensbeslissingen, van het vinden van een nieuwe woning tot de liefde van ons leven, gebruiken we tegenwoordig zoekmachines. En dus gaan we ook voor een nieuwe baan online op zoek. Wat een sterk employer brand bijzonder belangrijk maakt. Temeer aangezien we 95 procent van onze beslissingen onbewust maken. Er zijn een heleboel psychologische stappen die iemand moet doorlopen in het besluitvormingsproces dat de zoektocht naar een nieuwe baan met zich meebrengt. Hoe beïnvloedt Employer Branding het online aantrekken van talent?

Employer branding

Kortom, hoe verleid je een potentiële kandidaat met jouw werkgeversmerk? Hoe zet je employer branding optimaal in om toptalent aan te trekken? En hoe werkt dit online door? Bewust of onbewust. Allemaal vragen waarbij onderzoeken zoals de Holmes&Rahe stress schaal en de pyramide van Maslow  je kunnen helpen. En jij de ideale candidate journey inricht.

Thema’s van dit webinar:
  • De evolutie van het zoeken

  • 7 psychologische stappen van verandering

  • Employer branding

  • The war on digital talent

Sprekers
  • Jessica de Haas – PVH. Met ruim 20 jaar ervaring in talent management, helpt Jessica organisaties het beste uit mensen te halen om de beste business resultaten te halen. Dat begint met het aantrekken en selecteren van het juiste talent: hoe goed passen wij bij elkaar? PVH biedt Jessica de kans een sterk werkgeversmerk neer te zetten onder het motto We Are PVH.
  • Anouk Kon – Indeed. Als Recruitment Evangelist in het Indeed Employer Insights team combineert Anouk de data van het Indeed platform met industrie trendanalyses. Met meer dan tien jaar ervaring in recruitment, sales en marketing en een MSc BA van de Erasmus Universiteit Rotterdam helpt zij werkgevers met het beter begrijpen van online search en het optimaliseren van hun recruitmentbeleid en -processen.
  • Krijn Schuurman – Host. Heeft een voorliefde voor innovatie, nieuwe technologie en dito businessmodellen. Vanwege zijn vermogen om complexe zaken begrijpelijk te maken, is hij een frequente gast op de tv en radio, waaronder BNR Nieuwsradio.

Redactie Emerce