Download

Download
0
1.9k
Channel: Marketing

Zo ontwikkel je een intent marketingstrategie

De digitale wereld verandert van trefwoorden naar vragen, en met de opkomst van semantisch search, spraakassistenten en chatbots verwachten mensen nu directe antwoorden op die vragen. Hoe voorzie je in deze antwoorden? Met intent marketing. Dit eBook van Yext beschrijft hoe je intent marketing integreert in jouw digital marketingstrategie.

Intent marketingstrategie ontwikkelen? Gebruik deze praktische tips

Dit eBook beschrijft het belang van intent marketing en wat de impact hiervan is op de customer journey. Het eBook biedt handvatten en gaat in op:

  • Het verschil tussen demografische marketing en intent marketing.
  • Hoe je een intent marketingmodel voor je organisatie te ontwikkeld.
  • Hoe je een intent marketingstrategie ontwikkeld zoals Google, Facebook en Apple.

Het eBook bevat ook een voorbeeld van hoe een vraaggestuurde customer journey eruit ziet.

Het online zoekgedrag van consumenten is veranderd

Als je een paar jaar geleden op het zoekwoord “pizza” zocht kreeg je een stortvloed aan blogartikelen, voedingsinformatie, ingrediënten, het lokale aanbod van pizzarestaurants en een lijst met reviews. Als we onze vragen meer diepgang geven, reageren AI-gebaseerde services zoals zoekmachines, apps, kaarten en spraakassistenten met relevantere en meer gedetailleerde informatie. Uit cijfers van Think With Google blijkt dat het aantal zoekopdrachten met het woord “beste” met tachtig procent is toegenomen de afgelopen drie jaar.

Zoekvragen zijn de nieuwe zoekwoorden

De digitale wereld verschuift langzaam van zoekwoorden naar zoekvragen. Dit zorgt ervoor dat de focus van search marketeers verschuift richting intent marketing. Uit cijfers van Think With Google blijkt dat marketeers die vertrouwen op demografische kenmerken het risico lopen om zeventig procent van de mobiele shoppers niet te bereiken. Als bedrijf moet je daarom een actieve rol spelen in de customer journey door continu vragen te beantwoorden. Ook is het belangrijk om te achterhalen wat de zoekintentie van je klant is. Maar hoe doe je dit? Lees het in het eBook.

Het bouwen van een intent model

Als je achterhaalt hebt welke vragen worden gesteld tijdens de customer journey van je product, kun je een intent model bouwen. Een intent model bestaat uit verschillende knooppunten (bijvoorbeeld productspecificaties) en de onderlinge relatie tussen deze knooppunten. Het eBook bevat een voorbeeld van een intent model voor een bluetooth speaker.

Beantwoord de vragen van de consument

De ideale architectuur voor AI-powered zoekservices is om al je content op te slaan in een centrale kennisbank. Je data moet toegankelijk en gestructureerd zijn om zich aan te passen aan het veranderende digitale ecosysteem. Bedrijven zoals Google, Facebook, Bing en Apple hebben een kennisbank en gebruiken deze om customer journey vragen te beantwoorden via een zoekmachine of spraakassistent.

Jon Buss