19 miljoen livestreams-starts Olympische Spelen

Online werd er in Nederland volop meegeleefd met de prestaties op de Olympische Spelen. In totaal is er 19 miljoen keer een livestream bij de NPO gestart.
Op 8 februari, de dag van de 1500m mannen, waren er 711.000 mensen die via de livestream inschakelden. De speciale olympische website van de NOS is in twee weken door 1.5 miljoen unieke bezoekers bezocht.
Op YouTube waren de 23 video’s over de Olympische Spelen goed voor 3.439.352 miljoen weergaven. Op Facebook brachten de 92 video’s van de NOS Sport 10.467.928 miljoen views en 248.765 interacties op: 5.288 shares, 227.585 likes en 15.892 comments.
Ook op Instagram reageerde het Nederlandse publiek massaal op de posts over de Winterspelen van @NOSSport: 322.885 interacties (310.683 likes, 1383 comments). De 23 video’s op Instagram leverden 2,3 miljoen weergaven op.
In totaal hebben zeven op de tien Nederlanders naar de Olympische Winterspelen bij de NOS gekeken. Dat zijn 11,1 miljoen Nederlanders. Gemiddeld keek men negen uur (549 minuten) naar de olympische programma’s bij de NOS. De meest bekeken wedstrijd was de 5000m schaatsen (mannen) met gemiddeld 2,55 miljoen kijkers.
Ook het mobiele dataverbruik van Nederlanders op het T-Mobile netwerk piekte mee. Met een duidelijke eerste plaats in populariteit voor Kjeld Nuis; hij zorgde tijdens de Spelen voor een explosieve toename in mobiel datavolume van 32 procent ten opzichte van hetzelfde moment op een gewone dag.
Die zelfde trend op mobiele apparaten zag T-Mobile ook tijdens andere wedstrijden, gemiddeld steeg het totale mobiele datagebruik tijdens oranje races deze spelen met zo’n 15 procent.
Grootschalige sportevenementen zoals de Olympische Spelen worden steeds vaker bekeken via smartphones en tablets op het mobiele netwerk.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond