Deel dit artikel
-

24/7 Real Media koopt zoektechnologiebedrijf

Advertentiesoftware-leverancier en reclamefaciliteerbedrijf 24/7 Real Media heeft het Australische zoektechnologiebedrijf Decide interactive gekocht voor een bedrag van 26 miljoen dollar. Decide is met name gespecialiseerd in technologie die bedoeld is voor gesponsorde zoekresultaten.

Met de overname van Decide Interactive haalt 24/7 Real Media gesponsorde zoektechnologie in huis en wordt de aanwezigheid in het Verre Oosten duidelijk vergroot. Tot nu toe was 24/7 Real Media’s alleen actief in Zuid-Korea. Daar werd eerder dit jaar al een overname gedaan.

Gesponsorde zoekresultaten nemen een steeds prominentere plek in de reclamewereld. DoubleClick kocht bijvoorbeeld Performics. Dat is een soortgelijk bedrijf als Decide.

De technologie die 24/7 Real Media heeft gekocht heet Decide DNA en stelt marketeers in staat om duizenden trefwoordcampagnes bij te houden via zoekmachines of aan zoekmachine gelieerde bedrijven als Yahoo, Overture, Google, FindWhat en Espotting.

Decide werkt ook samen met klnaten van Overture die betalen om opgenomen te worden in zoekresultaten. Ook helpt het die klnaten bij her genereren en optimaliseren van xml feeds. Klanten die de technologie gebruiken zijn onder meer Walmart.com, Citysearch Australie, Hotwire en Carat Interactive.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond