FD Groep wordt klantgericht digitaal nieuws en informatiebedrijf

Inmiddels bestaat ruim 28 procent van de betaalde oplage van Het Financieele Dagblad uit digitale abonnementen. Dat meldt de FD Mediagroep bij de presentatie van de jaarcijfers.
Ondanks een krimpende nationale advertentie en oplagemarktis 2012 voor de uitgever een jaar van groei geweest. Ten opzichte van 2011 steeg de omzet naar 59 miljoen euro. Het genormaliseerde EBITA resultaat steeg met 7,6 procent naar 8,5 miljoen.
De aanhoudende druk op de advertentiemarkt werd echter wel degelijk gevoeld, waardoor de advertentieopbrengsten in 2012 met negen procent daalden. Daarentegen stegen de contentopbrengsten met dertien procent, onder meer door een stijging van het totaal aantal betaalde abonnementen.
2012 is een jaar van investeren geweest voor de FD Mediagroep, zo meldt de onderneming (naast FD onder meer BNR Radio). Er werd een strategisch belang genomen in customer mediabedrijf RedactiePartners waarmee het aanbod aan communicatiemiddelen voor de zakelijke adverteerders is verstevigd. Daarnaast werd Company.info overgenomen. Die beheert de grootste online bedrijvendatabase van Nederland.
Volgens algemeen directeur Jacques Kuyf ontwikkelt de FD Mediagroep zich van een onafhankelijk analoog nieuwsbedrijf naar een klantgericht digitaal nieuws en informatiebedrijf. Eind maart 2013 zullen een nieuw concept en formaat voor Het Financieele Dagblad worden geïntroduceerd en verder liggen volgens Kuf ‘nieuwe nieuwe mengvormen van nieuws en informatie’ op de tekentafel.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond