Deel dit artikel
-

30 miljoen voor Lolcats, Rofl, Failblog en Photobomb

Lolcats, I Can Has Cheezburger? en Failblog zijn voor lang niet iedereen gangbare begrippen. Online hebben de websites met deze namen een grote, vaste groep volgers. De uitgeverij achter het netwerk met humorsites krijgt 30 miljoen dollar groeigeld.

Vier investeringsbedrijven steken 30 miljoen dollar in een Cheezburger Network, een geheel van websites dat ernaar streeft het grootste lachnet op het web te worden. Tot op heden werkte het drie jaar oude bedrijf zonder externe financiering. Met het nieuwe kapitaal wil oud-journalist Ben Huh de groei van zijn bedrijf versnellen.

Redacteuren, verkopers, social media-kenners en techneuten. Dat zijn het soort vacatures dat nu op Cheezburger.com prijkt.

Het online humornetwerk heeft 16,5 miljoen vaste bezoekers, die samen een half miljoen foto’s hebben ingezonden. Bewerkte foto’s zijn het verbindende element tussen alle sites, die verder ieder hun eigen inhoudelijk insteek hebben. Per maand genereert het netwerk 375 miljoen pageviews en er worden 110 miljoen video’s bekeken.

Cheezburger Network verdient geld met reclame, het uitgeven van papieren boeken en de verkoop van merchandising.

De vier investeerders zijn Foundry Group, Madrona Venture Group, Avalon Ventures en SoftBank Capital.

Foundry Group communiceert de nieuwe participatie met dit beeldbericht:

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond