Deel dit artikel
-

47% van Duits e-commerce op marktplaatsen

Net niet de helft van alle e-commerce in Duitsland wordt gerealiseerd op marktplaatsen en dan met name op Amazon. Pure players boeken in relatieve zin echter wel de grootste stijging.

Webwinkels en handelsplatformen in realiseerden in het derde kwartaal een gezamenlijke omzet van 17,1 miljard euro. Dat is handel in fysieke producten. De totaalsom van verkochte tickets, downloads, hotelboekingen, etc. komt daar nog eens bij. Dat gaat om een som van 5,1 miljard euro.

Brancheorganisatie voor verkopers op afstand bevh publiceerde dinsdag het kwartaalbericht waarin dit naar voren komt.

Marktplaatsen, e-commercesites die niet per se zelf de voorraadhoudende partij zijn, realiseerden afgelopen kwartaal een consumentenomzet van 7,97 miljard euro. Dat is elf procent meer dan het jaar ervoor. Daarmee presenteert dit kanaal, hoewel het grootste, niet bovengemiddeld goed. Pure players daarentegen, webwinkels zonder eigen fysiek verkooppunt, zagen hun gezamenlijke omzet met twintig procent stijgen.

De kwartaalgroei van 11,6 procent over de eerste negen maanden van 2019 ligt een procentpunt hoger dan bevh verwachtte. De online handel gaat beter dan de men begin dit jaar aannam. Naar verwachting eindigt het jaar met een totale verkoopsom van zeventig miljard euro.

Foto: Jo. (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond