Deel dit artikel
-

Bijna half miljoen deelnemers aan online wedstrijd Blokker

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, heeft een online winactie georganiseerd voor al zijn webshops, waaraan bijna een half miljoen mensen hebben meegedaan.

Op de site prijzenvangen.blokker.nl konden deelnemers meedoen met een wedstrijd waarmee zij met een boodschappenkarretje zoveel mogelijk cadeautjes moesten opvangen. Dat hebben 474.634 mensen gedaan.

Deze deelnemers hebben 186 prijzen verdeeld. De hoofdprijzen waren een Seat Mii, een TUI reisvakantie naar Sint Maarten en een TUI wintersportvakantie te winnen.

Nextail heeft met deze actie zo’n 313.000 nieuwe opt-ins binnengehaald. Dat zijn compleet nieuwe abonnees die nooit eerder lid zijn geweest van een nieuwsbrief van blokker.nl, cookandco.nl, xenos.nl, bartsmit.com, intertoys.nl of leenbakker.nl.

Tijdens de actie zijn er meer dan 6000 bestellingen gedaan naar aanleiding van een welkomstmail. De extra verkopen via winkels en andere kanalen komen daar nog bij.

De costs per lead per formule ligt over het algemeen een stuk lager dan wanneer ze via externe partijen zouden zijn ingekocht. Daarnaast zijn deze leads ook meer waard, omdat ze al klant zijn en via de (online) winkel van een Blokker Holding-formule binnenkomen.

De uitschrijfpercentages één week na de actie zijn erg laag. Dit terwijl de mailfrequentie in het najaar hoger ligt dan op andere momenten in het jaar.

Deel dit bericht

1 Reactie

Marleen

Mooie actie!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond