Deel dit artikel
-

Retailer BCC werkt aan ‘drastische koersverandering’

BCC electro-speciaalzaken slaat naar eigen zeggen een nieuwe weg in. ‘Met alle innovaties die vandaag en morgen toepasbaar worden voor het retaillandschap, kunnen we meer zijn dan een traditionele elektronica-retailer. We gaan nieuwe proposities en businessmodellen ontwikkelen’, zo  laat het bedrijf in een verklaring weten.

BCC werkt samen met The USP Company, innovatiebureau voor merkpositionering, aan een nieuwe koers, evenals met het bureau Peoples Minds. Hoe die koers er precies uit gaat zien laat het bedrijf nog in het midden.

Belangrijkste focuspunt wordt in elk geval: waardevolle relaties met consumenten aangaan. Positief in het leven van mensen aanwezig zijn, wanneer zij het wensen. ‘BCC gaat het leven van consumenten makkelijker, beter en leuker maken.’

‘We denken anders na over hoe elektronica in de wereld van morgen past en wat onze rol daarin is,’ vervolgt het bedrijf. BCC in zijn toelichtingen: ‘Wij gaan nog meer toegevoegde waarde leveren op basis van personal interest. Zo zorgen we dat we altijd en overal relevant zijn, waarbij we optimaal gebruik gaan maken van de combinatie van online en onze 75 winkels.’

In het komende jaar zullen de veranderingen stap voor stap worden doorgevoerd en zichtbaar worden voor de consument. ‘Wij geloven dat omzet genereren gerealiseerd wordt door mensen zo goed mogelijk te servicen. Eenvoudig gezegd: als we het leven van mensen makkelijker, beter en leuker maken, hebben we ook toekomstig bestaansrecht’.

Het statement komt niet zomaar uit de lucht vallen. BCC is nog een van de weinig overgebleven elektronicazaken met fysieke winkels. Met name kleinere ketens houden het voor gezien. Zo komt er een eind aan de winkelformule van Dixons en nam online speciaalzaak Kamera Express zijn Rotterdamse concurrent Foka over. BCC zelf redde in 2014 de Harendse Smid. Achttien winkels en de bijbehorende webwinkels gingen verder als BCC.

BCC bestaat al sinds 1969 en is met 75 winkels een van de grootste elektro-retailers van Nederland. Het bedrijf is onderdeel van de Europese Darty Group.

The USP Company was in het verleden betrokken bij de marktintroductie van Toon, Appelsientje Sprankelfruit en HAK.

Dit bericht is 648 keer gedeeld

3 Reacties

Pieter

Start om te beginnen eens met het afvoeren van die onzinnige slogan “low prices, high service”. Treacy & Wiersema leerden ons immer dat dat simpelweg niet kán. Je móét kiezen: lagere prijzen; goede service; of superieure producten. Coolblue kiest voor high service, dus gaat overleven. Mediamarkt kiest voor lage prijzen, dus gaat overleven. Paradigit, V&D, Perry Sport etc etc etc deden dit niet, en zijn allemaal failliet. Zonder drastische koerswijziging is BCC de volgende.

Seb

Ik vrees dat deze omslag voor BCC te laat komt. In 2014 was BCC al verliesgevend, vorig jaar dook het nog verder in de rode cijfers en zag z’n omzet in Q1 van 2016 verder teruglopen.

Ze hebben te lang achterover geleund plus veel sceptici want de laagste prijs belofte bleek te vaak, nooit waar.

R.

ben het daar niet mee eens. BCC heeft ongetwijfeld veel last van Media Markt maar gaat altijd wel met de prijzen mee, bovendien kijk eens goed, Media Markt heeft het imago goedkoop te zijn maar zijn dat veelal niet. Vergeet ook de kleine retailer op de hoek van de straat niet, die kunnen soms voor dezelfde prijs leveren. En service… daar kan Media Markt nog heel veel leren van BCC en de de kleine ondernemer. Laat ze eens beginnen met het eigen personeel meer kennis te vergaren van de producten die ze verkopen dat is echt rampzalig!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond