Deel dit artikel
-

71 miljoen orders voor groeiend Takeaway

Takeaway heeft in de eerste zes maanden van het jaar 71 miljoen orders verwerkt, een groei van 70 procent ten opzichte van 2018. De omzet groeide dan ook fors: van 110 miljoen euro naar 185 miljoen in de periode. In totaal heeft Takeaway 16 miljoen actieve klanten.

CEO Jitse Groen benadrukt dat duurzame groei voorlopig belangrijker is dan het maken van winst. Het verlies over het afgelopen half jaar bedroeg 37 miljoen euro.

In Nederland groeide het aantal orders met 18 procent en de omzet met 24 procent, resulterend in een regionale EBITDA (handelsresultaat) van 29 miljoen euro. Dat was 25 miljoen een jaar eerder. In Nederland kreeg het bedrijf 18 miljoen klantbestellingen te verwerken (pdf).

De groei in Duitsland ging wel veel harder: 111 procent in omzet en 85 procent in orders, deels dankzij de overname van de activiteiten van Delivery Hero. Takeaway verwerkte 27 miljoen orders.

De overige markten zorgden ook voor groei: namelijk 82 procent, omgerekend 44 miljoen euro omzet in de eerste zes maanden. Vooral België en Oostenrijk groeiden exponentieel.

De organisatie is sinds een jaar eveneens fors toegenomen: van 2672 FTE naar 4497 FTE.

Takeaway en zijn Britse tegenstrever Just Eat zijn in gesprek over een fusie. De totale waarde van de fusie komt uit op 5 miljard pond, een kleine 5,6 miljard euro. De nieuwe organisatie krijgt een beursnotering in Londen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond