Deel dit artikel
-

8,1 miljoen klanten voor ING Direct

ING Direct, de online bank waarmee ING in acht landen actief is, telde eind september 8,1 miljoen klanten. Sinds eind vorig jaar is het klantenbestand gegroeid met 61 procent, met name door overnames op de Duitse markt.

ING Direct is gebaseerd op het model van thuisbankieren zoals ING dat in Nederland via de Postbank op de markt heeft. Als lokkertje in alle landen waar ING Direct inmiddels actief is geldt de hoge rente op spaarrekeningen. ING Direct is ook offline actief, het opende koffiehuizen in de Verenigde Staten waar mensen kennis kunnen maken met de online bank.

De eerste markt waar ING Direct actief werd is Canada, waar het zijn activiteiten startte in mei 1997. Daarna volgden Spanje, Australië, Italië, de Verenigde Staten, Frankrijk, Duitsland en Engeland (in mei van dit jaar). In Duitsland werd ING Direct actief na een overname van de Duitse online bank DiBa en later nog Entrium, ING Direct is daar actief onder de naam DiBa.

Eind 2002 telde ING Direct 5 miljoen klanten, eind september waren dit er 8,1 miljoen. Daarvan zijn er 2,7 miljoen afkomstig van DiBa en 965 duizend van Entrium. Het toevertrouwde kapitaal steeg in de eerste negen maanden van dit jaar met 72 procent tot 94,8 miljard euro. ING maakte de cijfers bekend bij de presentatie van de resultaten over de eerste negen maanden van het jaar.

"ING Direct continueerde haar snelle groei en droeg 93 miljoen euro bij aan het groepsresultaat, vergeleken met een verlies van 63 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar", aldus Ewald Kist, voorzitter van de Raad van Bestuur van ING in een verklaring. "Dit is een bewijs van de winstpotentie van dit aantrekkelijke concept."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond