Deel dit artikel
-

Aandeel Facebook herstelt zich langzaam

Het aandeel Facebook krabbelt langzaam weer overeind nadat op 6 juni het dieptepunt was bereikt. Toen stond het aandeel op 25,52 dollar, inmiddels staat het op 31,84 dollar. Een groei van twintig procent, maar nog wel onder de uitgiftekoers van 38 dollar.

De stijging lijkt het gevolg van een aantal aankondigingen op het gebied van mobiel adverteren en online betalingen, en de positieve ervaringen van twee grote adverteerders: Ford en Coca-Cola. Die zien, anders dan bijvoorbeeld General Motors, resultaten van hun campagnes bij Facebook. Dat heeft het vertrouwen van beleggers weer wat opgekrikt.

“Het is duidelijk dat ze een boodschap naar buiten willen brengen”, zegt analist Michael Pachter van Wedbush Securities tegen de San Jose Mercury News, de krant van Silicon Valley. Het neemt niet weg dat Pachter voorzichtig blijft.

Op zich heeft Facebook goede rapportcijfers. Vorig jaar werd een winst van een miljoen dollar geboekt op een omzet van 3,7 miljard. Facebook moest toen wel toegeven dat er weinig werd verdiend aan mobiele advertenties. Inmiddels werkt het bedrijf aan location based adverteren. Verder wordt het eenvoudiger voor app-ontwikkelaars om een Like-knop in mobiele applicaties op te nemen.

De Amerikaanse beurswaakhond SEC gaat overigens alsnog een onderzoek instellen naar de beursgang van Facebook. De handel in het aandeel verliep rommelig door technische storingen. Gedupeerde beleggers worden gecompenseerd.

Deel dit bericht

1 Reactie

Simon

Winst van 1 miljoen dollar? Moet dat niet 1 miljard zijn? 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond