Deel dit artikel
-

Accor koopt Availpro

Accor heeft na FastBooking opnieuw een digitale speler aangekocht, Availpro. Het samengaan van FastBooking en Availpro levert de derde grootste speler op het gebied van sales-, distributie- en analysetools voor de hotellerie op.

“In een groeiende en zeer concurrerende markt krijgen hoteliers door deze fusie toegang tot een set van managementtools en ondersteunende diensten die het mogelijk maakt de online distributie te optimaliseren en de inkomsten te verhogen,” belooft Accor in een persverklaring.

FastBooking is sinds de overname in 2015 de digitale hoeksteen van de hotelgroep. Het bedrijf begeleidt meer dan vierduizend klanten wereldwijd bij de directe verkoop van hun kamers en heeft meer dan tweeduizend onafhankelijke hotels aangesloten op de AccorHotels.com-marktplaats. Availpro bedient zesduizend hotels wereldwijd met haar e-commerce oplossingen.

Accor zegt dat de combinatie van de twee de eerste stap zal zijn naar een uitgebreide B2B-dienstverlening voor hotels in Europa. Hoeveel de hotelgroep heeft neergeteld voor Availpro is niet bekend.

Foto: Tupungato / Shutterstock.com

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond