Deel dit artikel
-

Account ECI voor Lowe Live

Lowe Live gaat de e-commerce account van ECI verzorgen. De verkoper en distributeur van mediaproducten prijst het webbureau voor zijn one-stop-shop-oplossingen. ECI sluit niet uit dat het in 2003 niet langer als zelfstandig merk bestaat.

Commercieel directeur Rick van Boekel van ECI , zegt voor Lowe Live te hebben gekozen vanwege haar "kwalitatief hoogwaardige en geïntegreerde one-stop-shop-oplossingen voor brandbuilding, direct marketing en e-commerce". Geen van de betrokkenen wil zeggen hoeveel geld met het contract gemoeid is. Lowe Live gaat zich vooral bezig houden met strategische belangen op communicatiegebied en de verbetering van websites en e-commerce activiteiten van ECI. Op diverse deelaccounts blijft ECI met andere bureau's samenwerken.

Peter Dresmé, managing partner van Lowe Live, denkt dat zijn bureau er vooral uitspringt door zijn omvangrijke e-commerce afdeling en omdat het "door sales gedreven" is. "We bouwen niet eerst een prachtige site om daarna pas te kijken dat er nog wat moet worden verkocht. Nee, bij ons staat sales voorop." Lowe Live versloeg voor dit account webbureaus als Lost Boys en Qi.

Lowe Live moet de positionering van "het nieuwe ECI in 2003" verbeteren. Wat dat precies inhoudt is nog onderwerp van onderzoek, benadrukken de betrokken partijen. PR-coördinator Hanneke Lutz van ECI "sluit niet uit" dat dit nieuwe ECI niet langer als zelfstandig merk bestaat.

Geruchten willen dat een aantal of zelfs alle sites van ECI zullen opgaan in BOL.com , de succesvolle online mediawinkel van Bertelsmann. ECI is voor bijna tachtig procent in handen van de Duitse mediagigant. De sites van ECI werken nu al samen met BOL. Zo wordt een klant die een bepaald product niet op de ECI-sites kan vinden, doorverwezen naar BOL. Volgens Lutz is het echter uitgesloten dat de formule van ECI, waarbij klanten korting krijgen in ruil voor een koopverplichting, verdwijnt.

ECI wil wel kwijt dat het zich verder wil ontwikkelen tot een "volwaardige multi-channel, multi-label organisatie". Sinds begin dit jaar kennen de boekenclubs van ECI een modulaire gidsopzet waarbij iedere doelgroep een andere gids ontvangt. Het concern kent modules als junior (voor kinderen), lezers (voor de boekenlezer), Play your Music (voor muziekliefhebbers) en LoveStyle (erotiek). Daarnaast behoren de Nederlandse BoekenClub en de CDMusic Club tot het concern. In totaal telt ECI elf Nederlandse en Belgische sites.

Lowe Live gaat in ieder geval een nieuw online platform ontwikkelen naast de bestaande sites. Dresmé van Lowe Live zegt in ieder geval meer interactie te willen aanbrengen tussen de papieren catalogi en de websites door het maken van "screendumps of demo's van cd-roms, games of cd's".

Deel dit bericht

1 Reacties

Rick van Boekel

Ter completering van het artikel kan ik in ieder geval *een* van de geruchten wegnemen; er zullen geen sites "opgaan" in BOL.COM en/of vice versa. Met het oog op de in het artikel genoemde multi-channel / multi-label strategie zullen we er naar streven om onze huidige en toekomstige klanten via de kanalen 'catalogus' , 'retail' en 'internet' te bedienen, waarbij een 'eigen' site per merk een uitgangspunt was en blijft. Rick van BoekelCommercieel directeur ECI BV

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond