Achtung nieuw interactief marketing-communicatiebureau

Het tweetal dat bij Lost Boys verantwoordelijk was voor de eenheid 'brand interaction' is voor zichzelf begonnen. Mervyn ten Dam en Dick Buschman gaan verder met het interactief reclamebureau Achtung, dat zich vooral richt op campagnes en wil concurreren met partijen als Red Urban en Qi.
Thuishaven van Achtung wordt Amsterdam. Vooral op het gebied van strategie, concept en creatie denken Buschman (meer strategie) en Ten Dam (meer creatie) toegevoegde waarde te hebben voor klanten. Daarbij kijken Ten Dam en Buschman vooral naar de mogelijkheden en kracht van interactieve communicatie. Hoe kan interactie de merkbeleving versterken? Uitgangspunt is daarbij mensen ook zo lang mogelijk te blijven boeien en met een merk bezig te laten zijn. Hetzij bewust hetzij onbewust.
Het is beslist niet de bedoeling om te gaan concurreren met hun oude werkgever, zo benadrukken ze. “Wij zijn absoluut niet op de e-commerce en selfservice kant georiënteerd, zoals Lost Boys dat is. Ook zullen we zoiets als usability waar Lost Boys traditioneel sterk in is (Lost Boys doet veel op het gebied van usability voor KLM, redactie), eigenlijk volledig links laten liggen,” zegt Ten Dam. “Maar het betekent niet dat we geen technicus zullen inhuren. Die zullen we echter ergens anders [toevoegen] hoofdzakelijk voor front-end gaan inzetten,” valt Buschman hem bij.
Achtung wil zich vooral op campagneniveau gaan begeven. Dat wil zeggen, het wil de campagne ontwikkelen en die bijvoorbeeld ondersteunen door interactieve kanalen zoals internet, direct marketing en e-mail marketing activiteiten. Klanten zullen vooral gezocht gaan worden in de automotive-hoek, de media, mode en bij de telco’s.
Klanten heeft Achtung inmiddels ook al, maar wie dat zijn willen Buschman en Ten Dam nog niet zeggen. “Daar is het nog te vroeg voor. Officieel gaan we pas 1 mei van start.” Gevraagd waarom ze voor zichzelf begonnen zijn, antwoorden Ten Dam en Buschman: “Na zo’n lange periode bij Lost Boys hadden we het wel gezien. We wilden weer iets nieuws en waren klaar om voor onszelf te beginnen.”
Buschman werkte 7 jaar bij Lost Boys en werkte eerst bij MVLG. Sterker nog: hij was er de eerste werknemer. Ten Dam werkte in totaal 9 jaar bij Lost Boys en zette er onder meer de design-afdeling op. Ten Dam volgde de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht (HKU) en werd daar opgeleid tot interaction designer, terwijl Buschman een meer bedrijfskundige achtergrond heeft. “Die twee disciplines vullen elkaar mooi aan,” besluiten ze. De komende tijd zullen ze vooral klanten gaan opzoeken.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
12 Reacties
E
Gefeliciteerd! Wel even die usability vanuit de linker ooghoek in de gaten houden 😉
Sjoerd van Loon
Dick en Mervyn, Heel veel succes toegewenst met Achtung. Leuk om te lezen dat we jullie in de nabije toekomst weer vaker tegen gaan komen! ;-)
BASinnic
Tsja, wat vele interactieve marketeers kennelijk nog steeds vergeten is dat bij interactieve communicatie usability gezien kan worden als hygiene factor. Als je dit zomaar "links laat liggen" moet je niet verbaasd zijn als mensen snel afhaken en dus nooit de hogere "wow" lagen van je campagnes zullen bereiken. Maar, wat zal je je druk maken? Klanten vergeten dit ook steeds.
m
Best BASinnic, Dat usability ook voor campagnes heel belangrijk is mag duidelijk zijn.We gaan echter 'usability' niet als 'service' aanbieden.Dat word bedoeld met links laten liggen.
BASinnic
Beste M, Met de juiste woorden een bedoeling goed duidelijk maken is toch de kern van communicatie?
schmerzbaum
Eindelijk een nieuwe lichting. Succes Achtung!
Jeroen de Bakker
Gefeliciteerd met jullie nieuwe bureau en veel succes. Volgens mij is het een goed moment om te starten!
Mark van der Linden
Mannen gefeliciteerd met het nieuwe buro! Heel veel succes en goed om te zien dat de naam niet een gekke afkorting is geworden 😉
Martin Voorzanger
Dick en Mervyn, Als 2 jongens met zoveel online ervaring krachten gaan bundelen, verwacht ik er veel van. Schud de boel maar flink op! M
Jeroen Brinkhuis
Jullie zijn er meer dan klaar voor, veel succes met deze goeie move naar de hogere regionen.
Michiel van Iperen
Even een traantje van ontroering wegpinkend wil ik jullie een vette start toewensen."Achtung!" rocked als naam, "Aufmachen!" had ik ook mooi gevonden. Bij "Stehen bleiben!" wordt het wat dodgy.Hou 'm hoog!
Ernest en Ria
Mervyn en Dick,we wensen julie een hele goede starten veel succes Groeten uit Oldenzaal