Deel dit artikel
-

ACM: uitvoering voucherregeling pakketreizen moet beter

De uitvoering van de voucherregeling voor pakketreizen moet beter. De rechten van consumenten zijn in het geding, zo zegt de de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

De toezichthouder heeft reisorganisaties TUI en Corendon gewezen op de regels die gelden en gemaand hun communicatie te verbeteren. Het gaat met name om het recht op geld terug dat de consument behoudt, ook nadat hij een voucher heeft geaccepteerd.

Dit probleem speelt volgens de ACM breed in de reisbranche.

Met het accepteren van vouchers verlenen consumenten nadrukkelijk een gunst aan hun reisaanbieder om terugbetaling uit te stellen. Maar uitstel is geen afstel, zegt de toezichthouder. ‘Juist nu de reisbranche weer opstart, is het belangrijk dat consumenten met een voucher weten waar ze aan toe zijn en dat hun rechten worden gerespecteerd.’

Sinds de coronacrisis ontving de ACM via ACM ConsuWijzer veel vragen en klachten over de vouchers in de reisbranche.

Deel dit bericht

1 Reactie

eveline

Ik zou met mijn gezin met de jonge kinderen begin augustus naar Curacao gaan. Geheel op eigen risico zegt zowel de overheid als de werkgever. Oftewel gaat het mis dan zijn alle onkosten voor jou!

wij willen deze reist dus graag uitstellen tot volgend jaar. TUI geeft de optie om om te ruilen. wauw denk je. Echter je moet nu geen 8.500 betalen maar 10.000 euro. Echt grote schande!!! Als consument krijg je dus een mes op je keel gezet: je gaat nu maar dan wel op eigen risico (en alle ongemakken die er zijn om er te komen ) of later gaan maar dan wel nog ene paar duizend euro extra neerleggen

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond