ACM waarschuwt voor misleidende verkoop van abonnementen

ConsuWijzer, het consumentenloket van toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM), waarschuwt voor misleidende verkoop van abonnementen.

Het gaat vooral om telefonische verkoop van abonnementen op ‘voordeelsites’, winacties en voordelige reisjes.

De verkopers benaderen consumenten meestal telefonisch of via internet. Vaak onder het voorwendsel dat ze iets hebben gewonnen of gebruik kunt maken van een unieke aanbieding of korting. Slachtoffers denken dat het om een vrijblijvend aanbod gaat, maar achteraf blijkt dat zij vastzitten aan een abonnement dat automatisch wordt geïncasseerd.

De aanbieder is onbereikbaar voor klachten. Maar betaal je niet, dan krijg je wel incassobrieven op de mat.

Twee weken geleden nam ACM in dit kader al maatregelen tegen reisagent Spotreis.eu. Honderden klanten van deze aanbieder van voordeelreisjes zijn daardoor nu van hun ongewenste abonnement af. Het ging om een jaarabonnement van 200 euro, dat zij nu niet meer hoeven betalen. Ook is Spotreis direct gestopt met misleidende verkoopmethoden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug