Deel dit artikel
-

Actiecode.nl brengt mobiele app uit, veel exclusiefs

“We hebben bewust lang gewacht met het uitbrengen een app om voldoende impact te kunnen maken voor retailers“, aldus directeur Jelle van der Bij van Imbull, het bedrijf achter Actiecode.nl.

Honderdduizenden Nederlandse fans van de Actiecode.nl kunnen sinds daarnet de iOS-app van hun favoriete korting- en aanbiedingensite downloaden. De nieuwe is ingezonden en wacht enkel nog op goedkeuring voor publicatie van Apple in de App Store.

Van de Bij: “We beginnen met kortingscodes en -bonnen in de app, geen aanbiedingen. En dan alleen van de bekende grote schops. De ervaringen met deze app vormt tevens de basis voor de gepland staande lanceringen van apps voor Kortingscode.nl en Flipit.com.”

De timing van de lancering is eigenzinnig. Waar veel online mediabedrijven zo snel mogelijk een app wilden brengen, wachtte Imbull tot er kritische massa was op de consumentenmarkt. Dat geldt zowel voor de toestellen an sich als voor de specifieke vraag naar korting in mobiele e-commerceomgevingen.

“Ik heb veel app-lanceringen gezien met coupons en vaak ook met lokale insteek. Het gros daarvan bestaat niet meer in verband met de beperkte impact die ze maken op basis van users of consumenteninteresse.“

De app van Actiecode.nl, ontwikkeld door Mobile Agency en Flink, is niet locatiegevoelig maar de gebruiker kan wel handmatig opgeven waar hij zich bevindt. Om de couponfans bij de les te houden, stuurt Actiecode pushberichten wanneer er een code van iemands favoriete winkel live komt. Een andere manier om de betrokkenheid bij de app op peil te houden is door regelmatig winacties te houden. Daar wordt de gebruiker ook op gewezen met een mobiel kattenbelletje.
Aan een Android-versie van de app wordt gewerkt.

Twintig procent van het verkeer van Actiecode.nl komt van smartphones. De site heeft twintigduizend bezoekers per dag en er staan een half miljoen belangstellenden ingeschreven voor de e-mailnieuwsbrief. Het merk heeft tweehonderdduizend fans op Facebook. De optelsom van dit verkeer lijkt Van der Bij genoeg om tot een installed base met een goede kritische massa te komen.

Foto: Jenny Downing (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond