Deel dit artikel
-

Adcombi trekt naar Scandinavië

Reclamebedrijf Adcombi verwacht tegen het einde van het jaar een kantoor te zullen openen in Scandinavië. Het bedrijf helpt nationale reclamecampagnes omzetten naar lokaal relevante uitingen voor lokale, fysieke vestigingen.

Eind vorig jaar opende Adcombi uit Amsterdam al een kantoor in Duitsland en de vraag van klanten brengt directeur Gerrit Reinders tot de verwachting voor uitbreiding naar het noorden. Daarbij volgt hij de vraag van zijn klanten. Dat zijn vaak grote nationale en internationale merken die hun merkactiviteiten verbreden naar andere landen.

De Nederlanders leveren de technologie om op schaal merkcampagnes lokaal te laten vertalen. In Duitsland gebeurt dat bijvoorbeeld voor klanten als Honda, Volksbank en VW Group. Adcombi biedt merkmanagers de middelen om merkcamcampagnes over het hele land uit te zetten, terwijl de afzonderlijke filialen elk hun specifieke lokale uitingen programmatic kunnen uitserveren. Daarvoor werkt het bedrijf op de technologie van Adform.

Reinders: “We leggen nu de focus op de nordics. Typische klanten bevinden zich voornamelijk in retail. We praten met supermarkten, maar ook voor de automotive-klanten. We automatiseren hun dealercommunicatie.”

Foto: Jorge Lascár (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond