Deel dit artikel
-

Adeptiv gaat samen met Springbok

Het netwerk van digitale marketingbedrijven Adeptiv wordt verkocht door PostNL en gaat samen met het Belgische Springbok.

Dat maken de partijen later vanochtend bekend. Hoeveel geld met de overname is gemoeid, houden Adeptiv en Springbok voor zich. Adeptiv heeft 160 medewerkers, Springbok heeft er 120. De overname wordt mede gefinancierd door Indufin, dat eerder dit jaar instapte bij het digitale marketingbureau uit Mechelen.

De handtekeningen onder het contract zijn gisteren gezet. De directieleden van Adeptiv zijn aandeelhouders geworden in de nieuwe groep, die onder leiding staat van Kim Verhaeghen en Vincent van Lingen. Zij begonnen hun bedrijf in 2014 en hebben inmiddels ook vestigingen in Brussel, Parijs en Amsterdam.

Yourzine en Searchresult kwamen in 2016 in handen van PostNL. Hun overkoepelende naam werd Adeptiv. Daar vallen tegenwoordig ook de labels Kernel, Insert/Expert, Adeptiv Lab en Uptmz onder. PostNL wilde zijn portfolio destijds uitbreiden met digitale marketingdiensten, maar besluit nu om zich volledig toe te leggen op de logistiek achter post en pakketten. Daarom verkocht het gisteren ook Cendris, een deal die losstaat van wat Adeptiv doorloopt.

Sabine Bijleveld, CEO van Adeptiv, zegt: “Met PostNL hebben we geconcludeerd dat elk zijn eigen ambities heeft en dat we gediend zouden zijn met meer ruimte. We mochten onze dromen gaan najagen en zijn op zoek gegaan naar een strategische partij. Het best zou dat een partner zijn die deels overlapt, maar ook synergie kan opleveren.”

“Qua expertise, het soort klanten en de ondernemende cultuur passen we bij elkaar. Daarmee kunnen we het verschil maken in de Benelux”. De bedrijvengroep heeft nu expertise in huis rondom het bouwen van sites en apps, contentcreatie, UX-design, marketingautomation en performance marketing.”

Met het samengaan van Springbok en Adeptiv ontstaat een van de grootste marketinggroepen in de Benelux. Met steun van een financieel partner wordt gezocht naar verdieping van de expertise via verdere overnames. Daarbij is geen haast en ligt de nadruk met name op kwaliteitsbijdragen. Wanneer eenmaal een stevig, schaalbaar fundament onder de groep ligt, wil men ook buiten de thuismarkten actief worden.

Indufin investeert doorgaans ergens tussen de drie en vijftien miljoen euro. Het geïnvesteerd vermogen bedraagt nu 280 miljoen euro, bijeen gebracht door een aantal rijke Belgische families. Hierbij werkt men onder meer samen met investeerder De Eik, dat ook een belang heeft in uitgeverij Mediahuis.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond