Deel dit artikel
-

“Adverteerders begrijpen me vaak niet”

Groninger Kasper Katje (34) verstuurt nieuwsbrieven met daarin advertenties. Hij is één van de naar schatting vijftig Nederlanders die op deze manier hun brood verdienen. Katje heeft een omzet van 10.000 euro per maand.

Affiliate marketing is al jaren populair. Het tegen een vergoeding promoten van andermans online business, dat is wat een affiliate kortweg gezegd doet. Vaak door het plaatsen van een banner op een site, maar er zijn ook minder bekende varianten. Emerce sprak met Kasper Katje over e-mail affiliate marketing.


Hoe verdien je 10.000 euro per maand met het versturen van e-mails?
“Ik beloon mijn leden, mensen die zich hebben ingeschreven voor mijn nieuwsbrief, voor het bekijken van een e-mail met advertenties. Dat is het basisidee. Op een aantal websites van mijn bedrijf e-markethings kunnen mensen zich inschrijven. Het ontvangen van een e-mail levert leden niets op, maar als je op de link van een adverteerder klikt en naar zijn site gaat, ontvang je als lid gemiddeld twee cent. Ik verdien vaak zo’n vijf cent als één van mijn leden op een link van een adverteerder in mijn nieuwsbrief klikt. Maar soms krijg ik alleen betaald als een lid een bestelling plaatst. Dat levert me een paar euro op. Omdat ik dertigduizend mensen in mijn bestand heb, dus veel leden heb, ontvang ik per maand een aardig bedrag, zo’n 10.000 euro bruto.”

Heb je veel kosten of gaat het grootste deel van de opbrengst in eigen zak?

“Ik hou ongeveer de helft over. Ik heb twee mensen die vanuit huis voor me werken. Zij kosten me 2000 euro per maand. Verder moet ik natuurlijk mijn leden betalen, dat is ook zo’n 2000 euro per maand. En dan betaal ik nog zo’n duizend euro aan technische voorzieningen, bijvoorbeeld aan hosting.”

Hoe zijn je ervaringen met partijen die bemiddelen tussen adverteerders en affiliates?

“Zonder die partijen heb je het als affiliate moeilijk, want als kleine partij heb je niets in de melk te brokkelen bij grote adverteerders. Zij wel, omdat ze met heel veel sites samenwerken en dus een ‘massa’ hebben die interessant is voor adverteerders.
Vaak zijn de bemiddelaars vooral gericht op de belangen van de adverteerders, de partijen die hun advertenties op sites kwijt willen. Daardoor vergeten ze de site-partners, de affiliates, soms. Maar over het algemeen word ik serieus genomen, over veel valt te praten.


Adverteerders begrijpen vaak niet wat ik doe. Zij kennen vooral de vorm van affiliate marketing waarbij hun banners op heel veel internetsites worden getoond. Als je een banner met link plaatst duurt het vaak lang voordat duizend bezoekers daar op klikken, terwijl bij het versturen van een e-mail naar ‘klikgrage’ mensen in heel korte tijd vaak veel mensen klikken. Daar schrikken adverteerders soms van. Ze denken dat er dan sprake is van manipulatie. Ja, veel adverteerders denken in een vast stramien en begrijpen het niet wanneer een actie anders verloopt.”

Met welke bemiddelaars heb je goede en met welke minder goede ervaringen?

“Met Ad pepper heb ik minder goede ervaringen. Vaak krijg ik van hen niet het juiste bedrag overgemaakt. Mijn statistieken, het aantal clicks en leads, komen niet overeen met wat ik op hun facturen zie staan. Over andere partijen ben ik wel positiever. Netdirect vind ik goed en Tradedoubler is vooral interessant omdat ze mooie adverteerders heeft. Een partij die zich goed ontwikkelt de laatste tijd is M4N.”


Deel dit bericht

62 Reacties

Johan

Ik denk dat niet alleen Adverteerders het niet snappen. Wat is de waarde van klikgrage email ontvangers die zelf geld krijgen voor dat klikken? Ze zijn dus niet geinteresseerd in de adverteerder, maar in 2 cent klikvergoeding. Kortom: leuk concept, maar ik vraag me af of het lange termijn bestaansrecht heeft.

MM

Wat een verfrissend helder en duidelijk interview. Het komt zelden (nooit) voor dat een ondernemer op Emerce zo duidelijk is over zijn businessmodel en inkomsten. Dat mag vaker !

Sico

Bij Google (Adsense) is het nadrukkelijk verboden om mensen actief te bewegen te gaan klikken. (betalen is dan de meest actieve vorm vind ik). Kan me niet voorstellen dat de adverteerders en tussenpersonen dit toelaten….

Anton

Verboden moeten deze bedrijven worden! Gewoon fraude!

maxx_adx

Leuk model, maar een slimme e-marketeer ziet, zoals Johan al zegt, dat hier meestal weinig uitkomt. Wat heb je als adverteerder aan 20.000 clicks als er geen één clicker actie onderneemt (bestellen, info aanvragen, etc.).  Voor nu heeft Kasper het goed geregeld en zolang er marketeers gewetensloos hun online budget inzetten blijft Kasper lekker 10k per maand binnen fietsen.  

Kasper Katje

Johan, ik verwijs je graag naar http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=53581 en de daarop volgende discussie. Voor Sico, Anton en Maxx-Adx:  er bestaat meer in advertentieland naast CPC. Wij houden ons voornamelijk bezig met CPL/CPS (de basis van AFFILIATE marketing en dat waar dit artikel over gaat) en mailen in principe nooit op basis van CPC of het moet de uitdrukkelijke wens van de adverteerder zijn.Als er dus geen enkel lid tot een transactie over zou gaan dan hadden wij simpelweg geen bestaansrecht. De genoemde 5 cent is een richtprijs voor adverteerders die het gehele bestand op CPC basis willen bereiken. Men weet in dat geval dat er sprake is van een incentive en is bijv. zelf voornamelijk geïnteresseerd in branding//naamsbekendheid.

piet

Een beetje responsegerichte adverteerder meet wat er na de klik gebeurt. is de kwaliteit te slecht (dus de cpo te hoog), dan zou kasper snel out of business zijn

Ramses

Hulde inderdaad voor de openhartigheid.  Dat Kasper zelf geen affiliate programma opzet. Loopt ie in korte tijd helemaal binnen. Ik denk dat de dertigduizend abonnees die voor een paar cent op een link willen klikken, voor een paar Euro wel 100 andere klikkers willen uitnodigen. Soort van primaide spel, je weet wel…

Gretha Meijer

Je kan inderdaad ook verdienen aan de mensen die je lid maakt.Dit zijn dus extra kosten voor de eigenaar, maar ik zie het meer als een investering in ledenwerving.Je krijgt vaak een percentage over de verdiensten van je referrals, bij anderen een vaste vergoeding van 10 cent tot 2 euro.Hierdoor is het dus ook absoluut GEEN piramidespel, omdat je er wel degelijk iets voor krijgt, en daarbij kost het je niets om aan te melden, wat bij een piramidespel wel het geval is!! Daarnaast snap ik niet dat mensen denken dat dit fraude is…We mailen geen cpc rond!Ik baal juist als een adverteerder enkel cpcacties heeft en geen lead of sale acties…! Hopelijk wordt door dit een artikel een hoop duidelijk voor adverteerders!! Dit soort bedrijven mailen 1x naar een ledenbestand waardoor je eenmalig een hoog aantal kliks krijgt, waar dus een x aantal leads of sales uit voortkomen. En de kliks worden dus inderdaad gemanipuleerd, sales (en leads in mindere mate) enkel en alleen met toestemming van de adverteerder in de vorm van een betaalde actie (het lid krijgt dan vergoed voor het aankopen of aanmelden, dit gebeurd met maar weinig acties in verhouding!)

Ron Soechit

Beste Kasper Katje, Zou je kunnen aangeven wat de verdeling is in percentages van de adverteerders die je (zoals jezelf beschrijft) 7 ect vergoeden (2 ect voor de 'klikker' en 5 ect voor jou) en de adverteerders die een CPS/CPL deal met je hebben? Als je namelijk met 30.000 leden middels kliks alleen van 5 ect, 10.000 euro zou verdienen dan moeten die leden in 1 maand 200.000 keer klikken. Met dertigduizend leden is dat best een knappe conversie! Maar zoals je al aangeeft, je verdient met de leads en sales euro's ipv eurocenten. Ik hoop dat je hier antwoordt op kunt/wilt geven. Voor de rest, superidee en knap dat je het ook gewoon in de praktijk heb gebracht. Veel succes ermee.

arie

Heb het verhaal gelezen.Uiteraard wat negatieve reacties (NNG NormaalNederlandsGedrag) Zelf hebben we door onze sites http://www.marktgigant.nl , http://www.totaalzoeker.com en http://www.startgigant.nl ook de beschikking over een kleine 20.000 nieuwsbriefleden.Ik kan volledig beamen dat als je deze mensen een goede aanbieding mailt er direct plenty bestellingen volgen. Tip aan Kasper:Roep nooit wat je verdient.Er zijn altijd 2 negatieve factoren:1- De afgunstigen2- Die engerd van de fiscus ;-) Bij de mensen blijft die 10.000 hangenWat ze niet zien is dat je als ondernemer (en zeker als kleine zelfstandige) de hele economie draaiend houdt voor een bedrag dat je ook bij een baas zou kunnen verdienen. Maar wij ondernemers hebben een hekel aan bazen dus zijn we het zelf. Het enige vage uit het interview vind ik persoonlijk dat er wel breeduitgemeten gesmeten wordt met tradedoublers, m4n's etc.De naam van jouw bedrijf komt niet in beeld. Niet echt netjes van Emerce om daar niet even een linkje bij te maken. 

Gretha Meijer

En zo legt Arie precies uit wat Ron Soechit vraagt.Het zijn niet allemaal directe adverteerders, maar grotendeels via tussenbedrijven zoals dus idd m4n, Affiliates etc.Deze hebben contact met zeer veel verschillende adverteerdersen houden ons op de hoogte via e-mail van nieuwe adverteerders of nieuwe acties.Zo kunnen wij de leden hiervan op de hoogte houden en houden we actieve leden die graag eens klikken en doordat de acties nieuw zijn, soms ook nog wel nieuwsgierig zijn…! Er wordt naar mijn idee dus maar erg weinig gemailt wat per klik vergoedt wordt!Naar mijn leden heb ik zelfs nooit die luxe, maar Kasper gaat ook al iets langer mee, dus zal ook iets meer adverteerders kennen…;)

Redactie

@Arie. Het bedrijf van Kasper stond verscholen achter een link bij 'aantal sites'. Ik heb dit aangepast door de link te plaatsen achter zijn bedrijfsnaam e-markethings ( http://www.e-markethings.nl/ )

Kasper Katje

Beste Ron, 99% gaat op basis van CPL/CPS en dus slechts in een enkel geval op basis van CPC. Dan heb ik het wel over de e-mail marketing want op de sites zelf draaien wel een aantal banners mee op basis van CPC. Die 200.000 clicks halen we overigens ook makkelijk hoor want de frequentie van verzending ligt hoger dan een wekelijkse nieuwsbrief. Arie, de fiscus weet er van 😉

Rick

10.000 euro omzet per maand? Ga toch gauw weg. Hoeveel procent daarvan weigeren de mediabureaus uit te betalen omdat zij bedolven worden onder de klachten van adverteerders? Want welke adverteerders zitten er nu eigenlijk te wachten op waardeloze aanmeldingen voor nieuwsbrieven en aanvragen voor brochures die enkel en alleen zijn gerealiseerd omdat de mensen daarvoor een vergoeding ontvangen? Als je zo met je omzet durft te schermen, moet je maar eens wat bewijzen laten zien.

Eric

Echt ik snap niet waar vooral de eerste personen het over hebben, gelukkig zijn er hier meer mensen die wel weten waar ze over praten. Zoals iedereen hier zegt alles gaat op CPL/CPS basis, als de adverteerder dus niet tevreden is of geen leads krijgt betaald hij ook niks! Zo simpel is het. No cure No pay. - Anton wat zou hier fraude aan kunnen zijn?- Sico niemand praat over google of CPC adverteerders.- Johan no cure no pay.. Bedrijven bestaan al 4 jaar… euroclix (de eerste met dit concept) bestaat al 7 jaar, hoezo geen lange termijn plan??????- maxx_adx ook voor jou… no cure no pay… adverteerder krijgt zelfs nog een volledige nieuwsbrief voor zijn product EN een shit load of traffic waar die niet voor betaald!! Voor Kasper toch ook nog een kritische toon:Iedereen in het wereldje weet dat jullie bedrijf op dit moment problemen heeft met voldoende kapitaal aan te trekken. Komt dit omdat de marge's te laag zijn of verwijt je b.v. de affiliate programma's dat ze slechte fees betalen? Of zijn er misschien andere factoren die van toepassing zijn? 

Eric

@Rick. Ook jij komt blijkbaar niet uit deze branche. Mensen worden NIET beloond voor het aanvragen van een brochure of het inschrijven bij een nieuwsbrief zucht… Waar baseer je dit toch op! Echt Onbegrijpelijk. Verder kan ik je vertellen dat het aantal klachten over de response uit spaarprogramma's niet beter of slechter is dan uit andere e-mail marketing producten die ingezet worden. Hiervoor heeft een adverteerder ook een tool in handen, afkeuren als de leads niet goed zijn! 

Egbert van den Bosch

Als admin van een site en forum (www.nlreferrals.com), specifiek gericht op deze zogenaamde GPT-programma's (Get Paid To…), kan ik zeggen dat dit concept daadwerkelijk kan werken en een redelijk solide bron van inkomsten kan zijn voor de eigenaar ervan. Voor een succesvolle GPT zijn echter wel een aantal zaken van belang. Bijv.: het script dat wordt gebruikt moet legaal zijn, investeren in een omvangrijke promotie is een must, de uitbetalingsgrens voor leden moet redelijk zijn (gemiddeld € 12,50), uitbetaling aan leden moet altijd binnen de gestelde termijnen gebeuren, de verhouding tussen advertentieprijzen en de vergoeding per click moet reeël zijn, de service aan leden moet optimaal zijn en er moet bereidheid zijn om er veel tijd in te investeren. Belangrijk om te vermelden is ook dat de leden van een GPT-programma zelf ook advertenties kunnen kopen om zo bijvoorbeeld hun referrallink bij een andere GPT te promoten. Hiervoor betalen leden via online betalingssystemen of d.m.v. hun opgebouwde verdiensten. Er kan ook gekozen worden om een GPT internationaal (Engelstalig of meertalig) te maken, waardoor het potentieel aan leden aanzienlijk stijgt. Helaas trekt dit ook weer meer leden aan met minder goede bedoelingen. Van de honderden, zoniet duizenden GPT-programma's die er (wereldwijd) over het internet zwerven is slechts een klein percentage als betrouwbaar aan te merken. Vele van deze programma's verdwijnen weer net zo snel als ze gekomen zijn, inclusief de verdiensten die leden voor zichzelf hebben opgebouwd. Wettelijk en belastingtechnisch heerst er ook nog veel onduidelijkheid over deze vorm van bedrijfsvoering. Dit komt mede door het veelal grensoverschrijdende karakter van GPT's. Daarnaast worden GPT's veelal niet gerund door bedrijven, maar door huismoeders of vaders en zelfs kinderen beneden de 16 jaar. Het GPT-wereldje is vaak roerig en soms chaotisch. Met de juiste opzet en investeringen kan van een GPT een succes worden gemaakt, waarvan zowel de eigenaar als de leden profiteren. Het vergt echter wel veel inzicht en doorzettingsvermogen. Het is zeker geen extra inkomstenbron om 'er even bij te doen'.

Menno Wit

@ Eric: Jij zit in de branche (Zinngeld.nl) maar wat ik zie van jou, daar word ik niet vrolijk van en daarmee verpest jij het voor je goede branchegenoten zoals Euroclix en E-Markethings. Als je op jou pagina lid wilt worden dan staat er het volgende: "Win een prachtige Dell PC! Meld je nu aan en maak kans op deze prachtige Dell PC, klik op de banner hiernaast voor meer info!" En dan mag je klikken op een prachtige rotatiebanner die draait via het affiliate-programma van Daisycon waarin adverteerders draaien als 'Woonkrant, Hypotheek rn Kredietgroep, Kijkshop en enkele anderen. a) Wat heeft dat met Dell te maken? En extra info staat daar helemaal niet dus je misleid de consumenten en je stuurt onzin-bezoek naar de betreffende adverteerders.b) Wat wil je hiermee bereiken? Denk je nou echt dat een adverteerder op dit soort bezoekers zit te wachten? Zoals in alle richtlijnen van affiliate partijen staat is het verboden om je bezoekers explicitiet aan te sporen tot het zetten van kliks….Dit lijkt er anders wel erg op! En ik weet dus zeker dat een adverteerder hier niet blij mee is, want dat ben ik dus zelf ook. Bottom-Line: Zeg ajb niet tegen anderen dat ze de markt niet snappen als je het zelf ook niet doet. En misleid geen nietsvermoedende consumenten en verpest het ajb niet voor je branchegenoten die het wel op correcte manier doen.

Kasper Katje

Rick, bedankt voor je mening maar je zit er volledig naast. Misschien schept de reactie van Eric op je post wat meer duidelijkheid.  Eric, misschien is je vraag over de hoogte van de fees voer voor een andere interessante discussie waar we al eens kort van gedachten over gewisseld hebben.  Persoonlijk vind ik inderdaad dat bij een aantal campagnes de fee niet in verhouding staat tot het aantal gegevens (NAW etc.) dat dient te worden verstrekt door de deelnemer. Regelmatig zie je dat de fee nagenoeg gelijk is aan een campagne waarbij alleen een emailadres hoeft te worden opgegeven. Daarom is het voor de grotere partijen in deze branche denk ik ook zaak vooral flink door te groeien qua ledenaantal en vervolgens samen stelling te nemen om op die manier meer gedaan te krijgen bij de bureau's.  Er spelen verder meerdere factoren een rol, o.a. de verhoogde concurrentie en af en toe lage marges maar ook een aantal zaken op het gebied van techniek. Reden voor ons de komende maand een nieuw concept te lanceren en daar een nieuwe doelgroep/markt mee aan te boren.

lid

Met verbazing lees ik het rekensommetje van Kasper Katje.  Ik ben één van zijn 30.000 leden. Of eerlijk gezegd was.  Dit is een quote uit één van de mails die ik van Katje heb ontvangen:  "We kampen helaas met een cash-flow probleem. Dat houdt in dat er te weinig geld in kas is en te langzaam binnenkomt om de achterstand in de uitbetalingen snel weg te werken." Ik wacht nog steeds op mijn geld! En meneer Katje loopt hier te roepen dat hij € 5.000,- per maand in eigen zak steekt.  Is meneer Katje zijn leden bewust aan het bedriegen of zuigt hij dit rekensommetje gewoon uit zijn duim?

Rick

Kasper en Eric: Ik denk dat het weinig zin heeft om deze discussie voort te zetten, want jullie zullen (wat begrijpelijk is) toch achter jullie diensten blijven staan. Nog één vraag: zijn er echt zoveel Nederlanders die zo stom zijn dat zij voor een halve eurocent vanuit een email willen doorklikken naar de website van een adverteerder, terwijl zij met 'gewoon' werk veel meer geld kunnen verdienen? Ik zie de lol er niet van in: het duurt maanden voordat je een redelijk bedragje bij elkaar hebt geklikt en dan stelt het verhoudingsgewijs met een maandsalaris nog geen flikker voor. Het argument dat ik niet zou weten waarover ik praat vind ik wel erg gemakkelijk. Ik heb jaren bij het marketingbedrijf Tradedoubler gewerkt en weet heel goed waar het in deze 'branche' om draait. Dit soort frauduleuze en te ver gezochte concepten waren in 1999 al punt van discussie, en zijn dit nu kennelijk nog steeds.

Rick

Lid: Ik denk allebei. Kasper bedriegt kennelijk zijn leden want hij zal nu eenmaal ook zijn maandelijkse woonlasten moeten blijven betalen, en tegelijkertijd heeft hij wat bedragen uit zijn duim gezogen om hier op Emerce professioneel over proberen te komen. Ik vond 10.000 euro al zo'n opvallend mooi bedrag en van die 2.000 euro die de twee mensen die voor hem vanuit huis werken krijgen geloof ik al evenmin iets. Kasper: hoe heten deze 'werknemers' eigenlijk? Kunnen we ze opbellen om e.e.a. te verifiëren? Kasper: we hebben nog steeds geen bewijzen van jou gezien. Of probeer je je hier op Emerce alleen maar een beetje professioneel te profileren in de hoop dat er een geldschieter contact met je opneemt?

Eric

@ Menno Wit, Daar heb je 100% gelijk in. Je roept een fout aan die bij ons (sinds kort) bekent is en je hebt gelijk dat dit moet worden opgelost. Maar als jou hele post gaat over dat de banner van Dell niet meer werkt en er een andere banner draait in het systeem die er uit moet, dan vind ik het veel woorden over niks. Verder heeft dit totaal niks te maken met e-mail marketing. Maar uiteraard heb je gelijk dat we dit direct hadden moeten oplossen. Jammer dat je niet inhoudelijk ingaat op het totale verhaal.

Thomas

Ik twijfel inderdaad ook. Kom inderdaad maar eens met wat bewijzen. Ik denk dat Lid gelijk heeft

Mark van der Hoef

Ik word doodziek van alle aandacht die deze bedrijven, die zichzelf kleinzielig "Get Paids" noemen continu krijgen. Ze bestaan nu al 5 jaar en hebben nog steeds hun bestaansrecht niet bewezen. Uit de voorgaande reacties van Sico, Anton, Piet, Lid en Rick blijkt duidelijk dat de "Get Paids" hun business model nog steeds moeilijk kunnen verkopen aan de adverteerders. Kortom: kappen met deze onzin en focussen op real business. Dit is gewoon klikfraude.

Menno Wit

@ Rick: Dat bedrag van EUR 10.000,- geloof ik op zich wel. Een goede campagne (lees: Met goed vergoedingen) kan via 1 mailing naar zo'n 30.000 als snel EUR 1000,- opleveren. Per maand heb je daar wel enkele van lijkt mij en daarnaast nog wat kleinere adverteerders/campagnes en je zit zo op EUR 10.000,-. Ik heb goede ervaringen met Euroclix en het kost dan wat geld (hun ledenbestand ligt rond 220.000 leden en groeit nog steeds), maar het levert ook wel goede leads op. Vergeet ook niet dat de betere partijen kunnen segmenteren op geslacht, leeftijd en evt. interesse. @ Eric: Inhoudelijk heb ik aan de discussie niet veel toe te voegen, dus dan ga ik daar ook niet over posten. Beetje jammer dat je mij daar nu op aan gaat vallen. Why? Fijn dat je erkent dat je fout zit, maar ik zag dit al 2 maanden terug ongeveer, dus je had het best wat sneller op mogen lossen. Maar succes ermee en ik hoop dat het er straks niet meer staat 🙂

Eric

@Rick bedankt voor je inhoudelijk reactie! Mijn reactie dat je niet zou weten waar je over praat is misschien niet terecht in deze maar bij je eerste reactie deed je dan ook uitspraken die niet zo zijn als dat je ze voor laat komen. "Dit soort frauduleuze en te ver gezochte concepten waren in 1999 al punt van discussie, en zijn dit nu kennelijk nog steeds." Gelukkig heeft deze branche ook zijn ontwikkeling doorgemaakt. Fraude komt steeds minder voor, zeker bij de grote bedrijven (iedereen maakt wel eens een fout dat daar andere als fraude KAN worden gezien, dit gebeurd bij iedereen ook bij Euroclix). Verder hebben veel grotere websites samenwerkingverbanden met affiliatie programma's. Waarom? Omzet affiliatie programma's zo heel duidelijk zien wat er gebeurd en of het we of niet goed gaat. De controle is dan ook erg sterk (omdat ze de mails ook zelf ontvangen) en zij kunnen hun adverteerders te vrede stellen met goede leads. Waarom de consument mee doet en wat haar beweegredenen zijn vind ik hier even niet interessant omdat de discussie over iets anders gaat.

Stijn

@ Rick: Dus het voortzetten van de discussie heeft weinig zin omdat Kasper en Eric achter hun eigen diensten blijven staan? Nogal een kromme reden om de discussie te staken. Zoals Eric al zegt zijn er een aantal bedrijven (waarvan Euroclix de oudste is in NL) die al jaren succes hebben met dit concept, inclusief tevreden adverteerders. Dan even het beantwoorden van je vraag: via onze spaarprogramma's krijgen leden niet alleen een beloning voor het bezoeken van de website van de adverteerder, maar vaak ook een extra vergoeding voor het aanvragen van bijvoorbeeld een voordelig proefabonnement. Daarnaast komt men in aanraking met leuke acties, gratis producten e.d. Weet je Rick, er zijn zelfs heel veel Nederlanders zijn die nog steeds reclamefolders bekijken. Daar krijgen ze helemaal niets voor!! En ook al geen EXTRA korting als ze iets bestellen, laat staan gratis producten. Raar volkje hoor, die Nederlanders…  En nee, het lid zijn van een of meerdere spaarprogramma's is geen alternatief voor het hebben van een fulltime baan, maar als je echt weet waar je over praat snap ik niet dat je uberhaupt die vergelijking maakt? Dan nog even je laatste puntje: "Dit soort frauduleuze en te ver gezochte concepten waren in 1999 al punt van discussie, en zijn dit nu kennelijk nog steeds." Jammer dat je het woord fraude in de mond neemt want wat is er fraudeleus aan deze manier van online marketing? En te ver gezocht? Reken maar dat de komende jaren permission-marketing (wat dit dus is) en incentive-based-marketing (wat dit dus ook is) alleen maar aan terrein winnen. Klant tevreden, adverteerder tevreden. Ook met TradeDoubler wordt gewoon goed samengewerkt, dus blijkbaar hebben je ex-collega's het licht gezien? Dat er nu een discussie ontstaat komt vooral door onwetendheid en onbegrip: de ene denkt dat er betaald wordt om op Adwords uitingen te klikken, de ander denkt dat er CPC campagnes gemaild worden en weer een ander denkt dat de ontvanger/klikken met een blinddoek aan het klikken is voor zijn/haar centen waardoor de hele reclame-uiting of click geen waarde heeft.

adverteerder

@Mark Ik heb het geheel met je eens. Ik ben een adverteerder die via verschillende netwerken ook te maken heb gehad met deze zogenaamde Get Paids. Daarbij onder andere de verschillende labels van e-Marketings van de heer Katje. Je krijgt een hoop kliks, maar de conversie is absoluut bedroevend. Ook de leads die deze bedrijven leveren zijn beduidend van mindere kwaliteit dan andere leads. Mijn ervaring is dat hun leden het leuk vinden om punten te sparen en dat ze op alles reageren, zonder uberhaupt geïntereseerd te zijn in wat de adverteerder heeft te bieden. Ik, als adverteerder, wil pertinent geen gebruik meer maken van deze bedrijven.

Stijn

@ Mark: Doodziek of stikjaloers? Heb je uberhaupt het artikel en alle reacties wel gelezen? Uit de voorgaande reacties van Sico (wie heeft het over Adsense?), Anton (mooi onderbouwde mening inderdaad), Piet (lees zijn reactie eens goed!), Lid (ik weet niet precies wat er speelt, hij zou een punt kunnen hebben) en Rick (zie mijn andere reactie) blijkt duidelijk dat de "Get Paids" hun business model nog steeds moeilijk kunnen verkopen aan de adverteerders. Mark, zie jij deze vorm van online marketing misschien als bedreiging van je eigen business? Het schijnt niet echt tot je door te dringen dat er blijkbaar ook adverteerders, media- en affiliatebureaus zijn die graag samenwerken met online spaarprogramma's. En dat er ook adverteerders zijn die liever op basis van CPM banners inkopen, dat zal je mij niet horen ontkennen.

Kasper Katje

Rick, het gaat er niet om dat jij er de lol niet van inziet maar de leden. En ik schat dat het er in totaal wel een half miljoen zijn. Verder ben je wel erg nieuwsgierig naar details over iets wat je blijkbaar niet aanstaat. (bewijzen, namen, wat volgt?) En Mark, als het geen legale business zou zijn en geen bestaansrecht zou hebben dan had het niet al ruim 5 jaar bestaan. E-mail marketing in het algemeen wordt nog maar net een beetje algemeen geaccepteerd en als er dan ook nog sprake is van een incentive dan kan dat inderdaad eerst afschrikken. Maar uiteindelijk is het wel de incentive waardoor er permissie is om de leden met de boodschap van de adverteerder te benaderen.  ex-lid, beide kanten van het verhaal kloppen, zowel de omzet als het cash-flow probleem. Uiteraard zijn er allerlei bijkomende kostenposten die in de globale schets niet zijn meegenomen. Ook ex-leden worden overigens gewoon uitbetaald (zolang er een gironummer is opgegeven anders ben ik via onderstaande adres te benaderen).

Eric

@adverteerder, zo heeft iedere adverteerder zijn voorkeuren of zijn budget nou 10 euro is of 100.000.  Voor iedere adverteerder is een advertentie vorm te vinden, voor jouw product is e-mailmarketing dus (blijkbaar) niet de juiste vorm.

Rick

Het valt me op dat er nu alleen nog maar eigenaren van "Get Paid" programma's reageren (Kasper Katje, Stijn – eigenaar van Surfrace en Eric – eigenaar van Zinngeld). Zo wordt het een beetje een eenzijdige discussie, nietwaar? En Kasper: ik geloof nog steeds geen bal van die omzetcijfers van jou. Als je ermee durft te schermen in een interview, moet je ze ook durven aan te tonen! En het noemen van de namen van jouw medewerkers kan toch geen kwaad?

Kasper Katje

Eenzijdig? Ik zie een anonieme adverteerder, een anononiem ex-lid en nog een aantal, grotendeels anoniem, waarvan een groot aantal schaamteloos en ongefundeerd beschuldigingen en woorden als 'fraude' uit. Dat noem ik helemaal geen discussie. Je mag het best ergens niet over eens zijn of je bedenkingen bij hebben maar het merendeel van de posts is van een te laag niveau om serieus op in te gaan en ik zie dan ook geen enkele aanleiding de 'discussie' voort te zetten of de discussie moet al een zakelijker karakter krijgen. Bij echte interesse en serieuzere vragen dan wel opmerkingen was er waarschijnlijk veel meer inzicht gegeven van mijn kant.

Stijn

@ Rick: Tja Eric, Kasper en ik zullen inderdaad redelijk op 1 lijn liggen. Ik vind het jammer dat je niet inhoudelijk verder niet meer ingaat op de discussie en hoop uiteraard ook dat mensen van buiten de branche nog reageren, bijvoorbeeld mensen die momenteel bij een affiliate bureau werken.

TradeDoubler Jeroen Kramer

Interessante discussie, maar ik wil toch eerst heel graag een ding rechtzetten: er heeft nooit een Rick bij TradeDoubler gewerkt; dat is dus echt een onwaarheid.Wellicht bedient deze persoon zich van een alias, maar dan nog kan ie niet bij ons gewerkt hebben, gezien zijn mening en gezien ons extreem lage personeelsverloop (3 in vijf jaar tijd) en de goede contacten die ik nog met hen heb. Dan nog een inhoudelijke reactie (n.a.v. de verzoeken tot reacties van andere partijen ;-)Inderdaad doen GPT-partijen normaliter niet mee in CPC-deals (tenzij de advertiser het zelf wil en ook dat komt overigens regelmatig voor), maar wel in CPL en CPS-deals (vermits de advertiser het ook wil). De kwaliteit van de leads verschilt vaak, maar is ook regelmatig van een zeer behoorlijke kwaliteit. Wel moet je duidelijk het kaf van het koren scheiden, want er zijn ook duidelijk minder goede partijen actief.Maar bovenal geldt: wel clicks, geen leads/sales? Dan ook geen inkomsten. EN: Wel leads maar slechte kwaliteit? Dan geen vervolgacties, dus geen inkomsten. En aangezien sommige van deze partijen al jarenlang bestaan, valt het met die kwaliteit best wel mee.En die kwaliteit hou je in stand door vooral één belangrijk uitgangspunt te hanteren: blijf altijd targeten op een niet te opdringerige manier. Zo zorg je ervoor dat alleen die personen een actie ondernemen die er echt in zijn geïnteresseerd. En ben je dus met langetermijndenken bezig en kun je zelfs goede resultaten halen met niche producten.

Eric

@Jeroen, Ben blij dat jij deze reactie post ook al werk ik zelf maar met enkele acties bij jullie.  Dit is nl precies de reactie die ik altijd krijg van de affiliate bureaus, ze moeten je eerst leren kennen, weten dat je goed te werk gaat EN dat je te vertrouwen bent. Daarna kan je samen een hele goede band hebben die jaren mee kan gaan, en ieder spaarprogramma heeft zo zijn eigen favoriet. @Rick hmm ben benieuwd waar je dan wel hebt gewerkt. Maar als je zo geïnteresseerd bent in omzet cijfers dan kijk je toch gewoon even bij de KvK, over Kasper zal wel niks vinden maar Euroclix vast wel… en dan kan je precies zien hoeveel omzet zij doen (100.000+ per maand). De 10.000 van Kasper is dan misschien toch vrij waarschijnlijk.

jaitse

is dit niet gewoon net zoiets als euroclix ??

Egbert van den Bosch

Kasper Katje schreef:"Eenzijdig? Ik zie een anonieme adverteerder, een anononiem ex-lid en nog een aantal, grotendeels anoniem, waarvan een groot aantal schaamteloos en ongefundeerd beschuldigingen en woorden als 'fraude' uit. Dat noem ik helemaal geen discussie. Je mag het best ergens niet over eens zijn of je bedenkingen bij hebben maar het merendeel van de posts is van een te laag niveau om serieus op in te gaan en ik zie dan ook geen enkele aanleiding de 'discussie' voort te zetten of de discussie moet al een zakelijker karakter krijgen. Bij echte interesse en serieuzere vragen dan wel opmerkingen was er waarschijnlijk veel meer inzicht gegeven van mijn kant." Nou dacht ik toch een redelijk inhoudelijk verhaal gepost te hebben en niet anoniem. Een verhaal dat gaat over inzichten en bevindingen van de mensen waar het in de GPT-wereld echt om gaat: leden! Helaas heb ik hierop nog geen reactie terug gelezen en zie ik alleen maar posts waarin de (soms ongefundeerde) verwijten en conclussies je om de oren vliegen. Ik had eerlijk gezegd toch wat meer professionaliteit verwacht van de hier aanwezige GPT-eigenaren. Hoewel Katje keurig gereageerd heeft op vragen en opmerkingen die ik eerder al eens aan hem verzonden heb, roept het plaatje over zijn verdiensten wel wat vragen bij mij op. Zo heeft zijn concept 'VerdienNuSnel' een betalingsachterstand aan leden van ongeveer 9 maanden. Hierbij moet wel gezegd worden dat hij deze achterstand nu aan het inlopen is en leden wel uitbetaald krijgen, ook al is het veel te laat. De communicatie naar leden hierover had veel beter, uitgebreider en zeker regelmatiger mogen zijn.

Eric

@Egbert: " Ik had eerlijk gezegd toch wat meer professionaliteit verwacht van de hier aanwezige GPT-eigenaren"  Mijn bedrijf staat hier niet ter discussie nog het bedrijf van Stijn, waarom zouden wij ons bedrijf moeten verdedigen?De case gaat over Kasper en zijn programma's. Verder is dit geen forum voor leden, problemen met leden kan je op 100 forums uit vechten. Dit gaat om Publishers en adverteerders die elkaar niet vinden of zoals de titel zegt "ze begrijpen me niet". 

Stijn

Egbert: "Nou dacht ik toch een redelijk inhoudelijk verhaal gepost te hebben en niet anoniem. Een verhaal dat gaat over inzichten en bevindingen van de mensen waar het in de GPT-wereld echt om gaat: leden! Helaas heb ik hierop nog geen reactie terug gelezen.." @ Egbert: Ik zie jouw reactie meer als een aanvulling over het hoe en wat in '(internationale) GPT'. Zowel de programma's van Kasper als Zinngeld en Surfrace worden gewoon gerund door bedrijven (en dus niet door huismoeders of kleuters). Verder denk ik ook dat er in Nederland veel te veel programma's zijn die slecht worden gerund en waarbij de eigenaar/oprichter inderdaad 'snel even wil cashen'. Dat dit soms ook consequenties heeft voor de betrouwbare bedrijven, merk ik zelf helaas maar wat te vaak.

Sjoerd Booij

Ik vind het moeilijk om te reageren op een discussie die niet hier gevoerd dient te worden.. zoals eric al aangaf gaat het hier om iets heel anders dan waar sommigen hun "frustratie" over uiten. Wat ik wil zeggen sluit eigenlijk aan op het verhaal van Stijn:Er zijn vele goeie GPT bedrijven te vinden (gerund door professionele personen/bedrijven), helaas hebben deze GPT vaak veel te lijden onder de velen die het verpesten en hierdoor de GPT martk anzig een slechte naam geven. Onterecht, als je het aan mij vraagt… uit eigen ervaring (zinngeld.nl) kan ik zeggen dat wij zeer goeie relaties hebben met verschillende affiliate bureau's.. hoe zou dit komen? Omdat wij slechte kwaliteit leveren naar hun adverteerders? Dat lijkt me toch sterk… Zoals Stijn al eerder aangaf heeft de GPT markt zich de laatste jaren sterk ontwikkeld en die ontwikkeling blijft aan de gang.. Zaak is om kat van het koren te scheiden en ervoor te zorgen dat leden, adverteerders op een gezonde manier bij elkaar komen.. ik zie daar absoluut een taak weg gelegd voor het overkoepelende begrip e-mail marketing, en dus ook de GPT markt waar wij ons op begeven…

Ivo Wentholt

Heren, Wie zou die 7 cent per klik eigenlijk betalen? De adverteerder. Hoe komt de adverteerder eigenlijk aan zijn geld? Van de consument. Met andere woorden: wij, als consument betalen uiteindelijk de GPT clubs. An sich niets mis mee. Maar als iedereen zou doen wat die 30.000 individuen doen houdt het al heel snel op want het geld moet ergens vandaan komen. Daarmee is lijkt mij het hele concept onruit gehaald. Deze business heeft geen toekomst en ieder die eraan meewerkt (adverteerder en klikker) geeft blijk van een kortetermijn inhaligheid. Groet,Ivo

Stijn

Ivo, De voorstelling die je maakt zou je dan ook kunnen toepassen op elke vorm van reclame; je pleit dus eigenlijk voor afschaffing van reclame in het algemeen? Het verschil met andere vormen van reclame is dat het hier om permission marketing gaat (leden WILLEN zelfs reclame ontvangen) en een deel van de kosten gaan rechtstreeks terug naar de consument.  Daarnaast is je voorstelling wel erg simpel. Voorbeeldje: Een bedrijf adverteerde eerst op CPM basis op een website, en haalt nu met de helft van zijn budget evenveel klanten of leads binnen. Bovendien krijgt de consument extra korting op het product. Adverteerder blij, consument blij, wij blij, site waar eerst geadverteerd werd minder blij.

GM Meijer

@ ivo waarom is dit korte termijn?het is gewoon een nieuwe vorm van adverteren bedrijven hebben gewoon een bedrag beschikbaar voor advertenties.het enige wat ze er graag voor terug willen hebben is winst… en tuurlijk zorgen de consumenten ervoormaar waarom is gpt en adverteren bij gpt dan korte termijn denken? of vind je het adverteren op internet in zn geheel korte termijn denken?????? Gretha

Kasper Katje

Beste Ivo, Ook jij hebt er blijkbaar helemaal niets van begrepen en komt je mening ventileren die niet op feiten is gebaseerd. Ja, uiteindelijk betaalt de consument maar dat doet het bij ALLE vormen van reclame waarvoor in 1e instantie door de adverteerder wordt betaald. Daarom kunnen er ook zoveel merkartikelen in de schappen staan en ja, zelfs de TV reclame waar je je waarschijnlijk aan ergert wordt uiteindelijk door jouzelf bekostigd. Welkom in reclameland. Of een adverteerder (en dus uiteindelijk de consument) nu een advertentie in de krant, een tv spotje of een mailing bij ons betaalt, het komt allemaal op hetzelfde neer. Daarnaast, zoals ook al herhaaldelijk aangekaart hier, werken wij meestal op CPL/CPS basis waardoor een 'no cure, no pay' situatie ontstaat. En dat is weer de basis van het zich steeds verder ontwikkelende affiliatemarketing. Dus het concept staat nog steeds als een huis. Nog even aan Egbert: ik heb het je al even per e-mail toegelicht en jij was juist een van de weinigen die niet anoniem reageerde en ook nog eens uitgebreid waarvoor dank. De reden om niet op je eerste post te reageren was omdat het voor mij duidelijk was en juist meer licht op de branche schiep en aanvulling of toelichting van mijn kant overbodig leek.Een bevestiging was wellicht op zijn plaats geweest. (bij deze ;-))

Ivo Wentholt

Beste allen die het niet met me eens zijn, Wellicht heb ik het inderdaad niet begrepen; neem dat jezelf en emerce kwalijk, niet mij. Haal deze redenering graag onderuit, ter lering ende vermaeck voor de ontwetenden zoals ikzelf: 1) Men krijgt betaald voor een klik. 2) Deze klik levert in principe geen verhoogde omzet op voor de adverteerder (los van de negatieve effecten van zo'n campagne). 3) Iedereen in Nederland doet mee met Kaspers club. 4) Als alles hierboven waar zou zijn, zou dit dan niet tot gevolg hebben dat: a) De waarde van een klik zal kelderen (vraag/aanbod) b) De produkten elk minimaal 0.07 ct omhoog zullen gaan ervan uitgaande dat iedereen minimaal 1 produkt koopt (wat natuurlijk niet zo is). Het geld moet ergens vandaan komen. c) Door a+b de adverteerder snel tot inzicht zal komen dat dit businessmodel niet haalbaar is. d) Kasper tot inzicht zal komen dat het lastig – vrijwel onmogelijk zal zijn een serieuze revenue stream te genereren. Dit staat los van het feit dat het concept interessant is. Maar volgens mij is iets dat niet voor de grote massa kan werken per definitie niet haalbaar. Kasper, in plaats als Pavlov in de aanval te schieten wellicht een idee om mijn redenering onderuit te halen…kan je de adverteerders misschien e.e.a. beter uitleggen. Wat betreft de vergelijking met andere reclamevormen: die gaat niet op. Dit is namelijk mijns inziens geen reclame, maar geld weggeven puur voor clicks. En elke marketeer weet dat je beter 1 goeie lead kan hebben dan 35.000 slechte. En die krijg je hier: mensen komen voor het geld, niet voor jouw produkt. Wedden dat als je 2450 EUR uitgeeft (35.000 * 0.07) aan goed geplaatse banners, je meer zal bereiken dan een actie als deze? Groet,Ivo Wentholt

Kasper Katje

Bedankt voor je moeite Ivo maar als je al komt met 'los van de negatieve effecten van zo'n campagne' en 'Iedereen in Nederland doet mee met Kaspers club' dan kom je natuurlijk met een stelling die wal noch schip raakt. Daarnaast ga je er ook nog eens vanuit dat er geen sprake is van omzetstijging. Weer een onjuistheid, in de meeste gevallen is dit wel het geval of de doelstelling ligt ergens anders. Wij zetten de klant niet voor het uithangbord (de banner) maar midden in de winkel, voor het schap (de website). Of de potentiële klant vervolgens overgaat tot een aankoop (lead/sale) hangt helemaal van de aanbieding af dus er is nagenoeg geen kwailiteitsverschil.  Talpa beloont overigens de kijker voor het goed opletten tijdens een reclameblok. Ook dat verhoogt wellicht de kwantiteit van de leads maar verlaagt zeker niet de kwaliteit. Misschien moeten we eens onderzoeken of de adverteerders in het betreffende blok het ook als negatief ervaren. Als men interesse heeft gaat men wel over tot aanschaf, aanvraag of aanmelding maar je kunt iemand (gelukkig) niet dwingen, hooguit attenderen en verwijzen. En dat is precies wat we doen. En laat overigens nu net het overgrote deel van alle reclamecampagnes uitingen bevatten als 'win een…', 'nu 15% korting' of 'gratis' dan is het toch vreemd dat men zou beweren 'mensen komen voor het geld, niet voor mijn produkt'. Elke incentive wordt ingezet om potentiële klanten over te halen en wij hebben ze alvast die eerste positieve impuls gegeven.

Stijn

Ivo, heb je het artikel en de reacties eigenlijk wel goed gelezen? Het is namelijk niet zo dat men de hele dag kan klikken voor een paar centen of iets dergelijks. Men krijgt een mail van de adverteerder (via het spaarprogramma), men ziet dus sowieso eerst de mail voordat men doorklikt naar de website. Als dat geen (dubbele) reclame is, weet ik het ook niet meer. Daarnaast heb je het over beter 1 goeie lead dan 35.000 slechte. Ik moet nog zien in welke case 1 lead meer oplevert dan 35.000 andere (die slechter zijn) maargoed, ik verwijs je graag naar de reactie van Jeroen Kramer (Tradedoubler) om maar iemand van buiten de markt aan te halen "De kwaliteit van de leads verschilt vaak, maar is ook regelmatig van een zeer behoorlijke kwaliteit." "2) Deze klik levert in principe geen verhoogde omzet op voor de adverteerder (los van de negatieve effecten van zo'n campagne)" Uiteraard is het wel de bedoeling dat een campagne een verhoogde omzet oplevert voor de adverteerder. zoals bij elke reclamecampagne. Ik snap dit hele punt dus al helemaal niet. "Wedden dat als je 2450 EUR uitgeeft (35.000 * 0.07) aan goed geplaatse banners, je meer zal bereiken dan een actie als deze?" Is goed, ik durf de weddenschap wel aan. Nu nog een adverteerder vinden die voor 4900 EUR de uitdaging aandurft (iemand?). Jij zorgt voor de CPM (neem ik aan?) campagne a 2450 EURO, ik zorg voor de planning onder de spaarprogramma's a 2450 EURO. Kijken wie het beste resultaat genereert.. laat het de adverteerder maar zeggen. Tot slot: je reageert t.o.v. Kasper met het feit dat 'misschien is het beter om mijn redenering onderuit te halen' maar heb je niet in de gaten dat zowel Kasper, als GM Meijer en ondergetekende je hele redenering al onderuit halen??

Ivo Wentholt

Heren, Dank voor jullie reacties. Ik begrijp jullie redenering best; de tegenstelling zit op een meer fundamenteel principe, namelijk is het voor een adverteerder verstandig om te betalen voor een klik? Wat voor mensen zijn het die zich hiervoor inschrijven? Wil mijn bedrijf met die mensen worden geassocieerd? Zou een Postbank bv hieraan meedoen? Nee. Zou een Postbank meedoen aan bannering: ja. Wat is dan het verschil? In het geval van bannering is een klikker serieus geinteresseerd in mijn produkt. In het geval van GPT is het niet mijn klant, maar Kaspers klant die klikt in eerste instantie voor geld, pas in twee instantie voor mij. Wellicht dat deze klik inderdaad omgezet wordt in een sale, dat neem ik terug. Maar de conversie lijkt mij zeer gering en is volgens mij meer ONDANKS het feit dat er betaald is dan DANKZIJ. Bovendien, vergeet niet al de mensen die klikken en niet kopen: voor deze mensen heb ik wellicht zelfs wat betrouwbaarheid verloren. Allemaal niet het geval bij bannering, bel-en-win, etc, etc. omdat dit vrijwillig is met gesloten beurzen. Maar voor bedrijven die koopjesjagers als doelgroep hebben zal dit zeker interessant zijn, want 1 ding weten we zeker van Kaspers database, al zijn klanten kijken op een cent. En dat an sich is natuurlijk waardevolle info (Reader Digest, Postcodeloterij, Bel&win, etc). Dus zal Kasper best succesvol zijn…maar dat adverteerders hem niet begrijpen is nogal naief denk ik. Voor veel adverteerders (ik zeg niet alle!) is dit gewoon geen interessante manier van bezoek trekken… toch? Groet,Ivo Wentholt

Kasper Katje

Je vraagt en denkt veel Ivo maar leest blijkbaar weinig, jammer. Probeer aub eens het verschil te begrijpen tussen CPC en CPL want dan hoeven we beide, en anderen, niet steeds in herhaling te vallen. We hebben het hier in 99% van de gevallen over CPL. Bij voorbaat dank. Ook over je zoveelste opmerking over betrouwbaarheid/schaden valt te twisten. Hoeveel mensen ergeren zich niet aan banners en pop-ups? Die irritatie lijkt me even schadelijk zo niet nog schadelijker omdat onze leden over het algemeen de mailtjes niet als reclame ervaren en dus het eerste contact positief ipv geërgerd of zelfs negatief is. En inderdaad, het concept zal niet voor alle adverteerders gelden of voor elke adverteerder even effectief zijn maar wanneer je het bij voorbaat al afschrijft zul je dat nooit weten.

Paul

Er wordt denk ook ook een beetje langs elkaar heen gepraat doordat niet iedereen duidelijk is wie wat betaalt. De paar cent die de consument krijgt voor het bezoeken van de site wordt betaald door het GPT bedrijf. Dus bijv door Kasper. De adverteerder betaald dan nog niets en heeft alleen een bezoeker op de site. De consument ziet misschien een leuke aanbieding en besluit iets te kopen. Nu is er een sale en betaald de adverteerder een bedrag aan het GPT bedrijf (een vast bedrag of procentueel). Zou niemand iets kopen dan betaald de adverteerder dus ook niets en heeft het GPT bedrijf een paar honderd(?) euro schuld aan de emaillezers. Gelukkig zijn er dus altijd wel leads en sales dus is de adverteerder blij en het GPT bedrijf ook (als minimaal de klikkosten eruit komen). Ik zie hier alleen maar voordelen voor beide partijen en het risico op verlies ligt eigenlijk alleen bij het GPT bedrijf, die dus waarschijnlijk ook alleen die acties mailt waarbij hij weet dat er winst uit te halen is. Hij zal zijn email lezers ondertussen wel aardig door hebben.De adverteerder krijgt natuurlijk verhoudingsgewijs minder leads en sales uit het aantal bezoekers dat via de mail komt, dan met banner/tekst reclame op een site, maar dat maakt toch niets uit!Natuurlijk zijn er ook adverteerders die een vast bedrag betalen voor rondmailen en dan ligt het weer iets anders maar het eerste deel komt toch wel het meeste voor.

Razz

GPT is toch gewoon permissiemarketing mensen! Je biedt de consument iets in ruil voor een actie. Als dat tot slechte conversie zou leiden dan kan je net zo goed geen kortingen meer geven, want dat doet afbreuk aan het product. Als een leuke dame je uitnodigt om een winkel in te stappen doe je het ook sneller dan als er niemand bij de deur staat. Eenmaal in de winkel ligt het toch echt aan de winkelier om z'n waar te verkopen en niet aan diegene die de consument binnen heeft weten te krijgen.Adverteerders die klagen over slechte conversie moeten eerst een bij zichzelf te rade gaan hoe goed hun eigen follow-up is, want die laat veelal ook te wensen over.

Goudlokje

Kasper Katje ?Dat is toch die internet meneer die mensen laat klikken op mailtjes en ze vervolgens nooit meer uitbetaalt –> http://www.goudeuro.nl  Er staan honderden betalingen open die gemiddeld een jaar tot anderhalf jaar geleden aangevraagd zijn. En Kasper maar vakantie houden 😉

T Doeven

Ik had ook een uitbetaling gevraagd bij verdiennusnel, kreeg als antwoord toen ik vroeg waar het bleef, dat het al uitbetaald was.Mooi niet dus.Na deze boodschap heeft Kasper Katje op geen enkele e-mail of problem ticket gereageerd. Je kunt het er alleen maar bij laten zitten en verder niets doen.Het bedrag is te klein om er een zaak van te maken.Zoals mij zijn er tientallen.Zelfs zijn medewerkster heeft hij schandelijk behandeld.Rijk worden over de rug van zg leden.En dan mag je van Katjenog niet over fraude praten.

a

Inmiddels zijn we in 2008. Kasper, rijk geworden door 'klikgrage'mensen laat al maanden niets van zich horen. De mensen die vrijwillig voor hem werkten heeft ie gewoon laten stikken en uitbetalen?????? Ho maar.

danny

top artikel remco, heel leerzaam om een nuchtere nederlandse (internet)ondernemer aan het woord te laten die bereid is die de emerce lezers een kijkje in zn keuken te geven heel simpel business model waar goed mee te verdienen valt, een voorbeeld voor velen die een internet bizz wilen beginnen, KvK, overheid doe er je voordeel mee zou ik zeggen danny 

Eurootje

Allen jammer dat Kasper Katje de boel structureel besodemietert en mensen niet uitbetaalt !

Marco

Op 30 april 2006 !!! een uitbetaling aangevraagd op goudeuro.Nu bijna twee jaar later nog niets ontvangen.Emailen heeft geen zin, antwoord krijg je toch niet van Kasper.Uiteraard blijf ik als geregistreerd lid wel mails ontvangenom maar zoveel mogelijk te blijven klikken voor hem.Momenteel ben ik alle adverteerders aan het benaderen waar ik op terecht kom via zijn links. Deze bedrijven op de hoogte stellen wat er met hunreclamebudgte gebeurt.

Hanz

Inderdaad beduvelt Kasper gewoon de boel en belooft veel maar betaalt uiteindelijk niet uit! Hij is gewoon een op-lich-ter

Mariska

Kasper reageert tot op heden nog steeds niet op mailtjes en betaald niets uit! Al 2,5 jaar geleden een uitbetaling aangevraagd….Ik meld me af bij zijn sites, heb het echt gehad met hem….

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond